Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpomínky

06. 10. 2024
5
6
94
Autor
kratkyj

Tak jsem si vzpomněl na heřmánek,

co ho tu rostlo v okolí.

Bohatou kštici chladil vánek

a rozhoupával koukoly.

 

Za každým bukem mraveniště,

slunce si hrálo na mezi.

Nebude brzy žádné příště,

mantinely smrt vymezí.

 

Taky vzpomínám na skřivánky,

hluboké nebe nad hlavou,

na zlaté copy naší Anky,

na mraky, co vždy uplavou.

 

"Pět peněz" slyším od náhonu,

klapot kol mlýnů dávno ztich.

Z dálky se nesou hlasy zvonů.

A ptačí zpěvy ve větvích.

 

¨Z dálky se nesou hlasy zvonů

a ozývá se rekviem.

Vlož svoje srdce do talónu,

nepřežijem či přežijem?


6 názorů

Janina6
před 2 týdny
Dát tip

Teorii bych sem netahala, většinou se spoléhám na "cit", jestli je rytmus pravidelný (třeba jako v písni) nebo škobrtá. Někdo je na to vnímavější a někdo ne. Určitě nechci vnucovat nějaké poučky. Jo a ten kontrast v závěru je na druhé, třetí přečtení nakonec zajímavý, proč by básník nemêl čtenáře překvapit, že? Aspoň mu sladce neusne... ;)


kratkyj
před 2 týdny
Dát tip

Přesně tak to je. Díky za návštěvu i názor.


8hanka
před 2 týdny
Dát tip Janina6

krásne...vtiahla ma atmosféra tých čias...malebný obrázok s boľavým zakončením...

kým spomíname, žijeme...časom sa niektoré spomienky zjemnia, už tak nebolia...


kratkyj
před 2 týdny
Dát tip Janina6

Díky za návštěvu, názory i rady. Teorie není moje silná stránka. Ten dramatický závěr je dán tehdejšími okolnostmi. Žena ležela tenkrát v nemocnici.


Janina6
před 2 týdny
Dát tip

Vždycky se ráda začtu do pěkných vázaných veršů. Tyhle se povedly, plynou lahodně, snad jen v závěru 2. sloky bych v zájmu metra doporučila změnit slovosled na "smrt mantinely vymezí". A hned následující verš by rovněž rytmicky vyšel líp jako "Vzpomínám taky na skřivánky". Ale to jsou samozřejmě jen drobnosti nabídnuté k tvé úvaze. Obsahově se mi ta básnička moc líbí, taky mám už hodně vzpomínek ;) Závěr mi přijde vzhledem k poklidné nostalgii celku možná až příliš dramatický... slyším tam Kryla, který nečekaně vystřídal Sládka...


Gora
před 2 týdny
Dát tip Janina6

Nevšední slova, solidní rýmy.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru