Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nielen o vôni

06. 10. 2024
10
5
99
Autor
8hanka

z kuchyne sa šíri vôňa škorice, klinčekov a badiánu...sychravé dni, kedy sa nechce von do vlhkého chladu, si spríjemňujem jabĺčkovým kompótom, zjem ho hneď za horúca, šálka hreje ruky, jej obsah (aj) dušu spomienkami.
Zas vidím našu kuchyňu, otec čistí jablká, so sestrou  z nich  "kradneme", zvyšok mama vloží do hrnca s korením, vôňa sa varom zintenzívňuje, postupne napĺňa celú miestnosť.
Mama prikladá drevo do sporáka, na rozpálené platne rozotiera cesto na zemiakové placky. Po upečení zľahka potrie maslom, kladie na stôl  a začína súboj o tú prvú...a ďalšie...na stole čajník s horúcim čajom... 
po večeri Človeče nehnevaj sa... kto by sa nehneval, keď mu spoluhráči vyhodia panáčika tesne pred domčekom, ani mama neostáva chladnou. 
Vtedy také samozrejmé... všetci štyria pri stole, spoločná večera, hry, pri nich hádky a voňavý jablkový kompót...

 


5 názorů

8hanka
před 6 dny
Dát tip

Avox, ďakujem za tvoje návštevy a súzvučné nazory, potešili..lokše nie sú zemiakove placky, je v nich viac múky a zemiaky uvarené...osobne lokse velmi nemusím, placky milujem...


avox
před 6 dny
Dát tip 8hanka, Benetka

Příjemná vzpomínka. Taky jsme vařili jablečný kompot se vším tím kořením, cítím tu vůni... Současná generace je už spíš na svařák... Hrála bych člověče, kdyby bylo s kým... Tak už mi zbývá jen beckgammon s počítačem nebo kris-kros na síti. U vás se bramborové placky pečené na plotně nejmenují lokše? Dík, za ty vzpomínky :-))


Abakus
před měsícem
Dát tip Janina6

Človeče nemusím ani teraz, skôr  sme sa hrali na hádanie myšlienok. Možno to súvisí  s  tým, že nám občas  súdruhovia vypli elektrinu a mali sme čiernu hodinku - najmä okolo Vianoc. Plynový sporák to istí, tam s a dá piecť aj pri sviečke.


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip

Milé a hřejivé v dnešním sychravém dni.


Benetka
před 2 měsíci
Dát tip

...ani nemám sílu něco k tomu připsat...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru