Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pravda

14. 10. 2024
5
3
64
Autor
stanislav
"Y Gwir yn erbyn byd."
Pravda proti světu.
/Druidská zásada/
jde o tak trochu svého druhu kóan. svět ale není lež. pravda proti světu? mňo, včil dumej.
 
pak je tu něco o pravdě jiného, že vítězí spolu s láskou nad lží a nenávistí.
ono pravda a láska nutně nezvítězí, jen může vítězit. jak mi říkal Bratr Filip. jde o průběhový jako jev, ne finální.
 
tohle mi tudíž připadá velmi podstatné:
M. Scott Peck: "Lidé, kteří žijí v pravdě, zjišťují, že sebekázeň a disciplína nevyžaduje tolik energie jako utajování. Díky své otevřenosti žijí lidé oddaní pravdě ve volném, nechráněném prostoru, což vyžaduje odvahu; tím, že se v ní cvičí, se osvobozují od strachu. "

3 názory

K3
před týdnem
Dát tip

Tak to je opravdu filozofická otázka:

"Proč si to jablko ze stromu poznání ukradl?"

"Měl jsem hlad."

 "Jenom hlad?"

 "Ale i chuť."

"No tak vidíš, lháři."


Alegna
před týdnem
Dát tip Umbratica, K3

K zamyšlení. S vysvětlením Bratra Filipa souhlasím a pro odlehčení, na zeď Olšanských hřbitovů kdosi napsal: Pravda a láska remizuje s pivem a rumem.


Umbratica
před týdnem
Dát tip

Pravda a lež nemohou existovat jedna bez druhé. Nebýt lži, nepoznali bychom, co je pravda a nebýt pravdy, nepoznali bycho, co je lež. Pravda vítězí jen někdy a to málokdy, protože každý má tu svou pravdu. Naše pravda je zpravidla jiná než vaše pravda.   Je příznačné že módní umělá inteligence nám umožňuje lhát stále lépe a sofistikovaněji.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru