Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ŽÁNR QUIRK A EXPONENTI MULTIKULTI

19. 10. 2024
0
0
30
Autor
p.s.2006

 

Nejsou takové možnosti všech těch příštích nových technologií úžasné? Vždyť je to, jako bych se díval do nějakého kouzelného zrcadla!“

Radši se podívej sem do zrcadla na sebe,“ napomenula by od pitevního stolu zřejmě ihned detektiva Murdocha zaujatého takovouto úvahovou konstelací jeho manželka, torontská koronerka doktorka Julia Ogdenová, zrovna se snažící laserovou napařovací žehličkou narovnat kterousi z prohlých kostí právě úředně rozpitvané mrtvoly.

No, jen se koukni na ten svůj věčný deadpan, a k němu až na paty ten vintage oblekově černý kostým, dyť v něm s věčně bílým límečkem a černou kravatou vypadáš jako nějaký depešák. Anebo fantom filmovýho quirka zastydlého v časech obrázků stoletých kalendářů z ne až tak dávného přelomu našeho dvacátého století…“

Ještě že mi, Julie, nevyčítáš černý cylindr, jak si ho občas nasadí inspektor Brackenreid,“ snaží se urovnat jejich počínající hádku detektiv Murdoch.

Jste oba stejní. Lituji, máte dávno po módě,“ rezignuje manželka Julie.

Promiň, ale já si naopak myslím, že se náš staromódní design ještě jednou vrátí. Například zrovna v nějakém tom televizním seriálu, o jejichž dramaturgických způsobech dneska nemáme ani ponětí.“

To už budete dávno zapomenuti. Stejně jak celá ta jejich groteska. … Něco takového přece nemůže mít budoucnost.“

Myslíš snad tím svým povzdechem pány Laurela a Bustera Keatona, jak tu byli onehdy mezi námi v Torontu na návštěvě?“

Ty taky. Ale hlavně toho londýnského floutka Charlie Chaplina. Co mu konstábl Crabtree u vás na stanici namluvil, aby se začal před kamerou objevovat vymóděný v buřince, s hůlkou v ruce, a hlavně v těch naprosto nemožných potápěčských botách.“

A představ si, že je docela možné, že zrovna o tom jednou kdosi natočí celý díl. Který se bude jmenovat. … Který se bude jmenovat například, dejme tomu, Inspektor Murdoch a tulák.“

Nezlob se na mne, Williame, ale něco takového je už přece naprostá fantasmagorie. Víš co, radši nalož nádobí od večeře támhle do myčky...“

 

honajz Takhle to dopadne, když multikulti tvůrci bez špetky porozumění slapstickovým komediím zkusí natočit multikulti poctu slapstickovým komediím. Vězte tedy, že Chaplin odkoukal kalhoty, hůlku a směšný krok od Crabtreeho, Frigo kamenný obličej od Murdocha, nu a šéf policie (běloch) má dceru černošku. Jo, a Chaplin zde kamarádí se Stanem Laurelem a předvedou občas jakože vtipný skeč, z nějaké té grotesky okopírovaný, ale bezduše a nevtipně zahraný. Souhlasil jsem s Murdchodem, že spousta věcí, které Ogdenové - a nejspíš i tvůrcům - přišly směšné, vtipné nijak nebyly. Jinak jsem čekal, že se na konci objeví Stanův nový kamarád Oliver Hardy, ale ten se nehodil asi do krámu.

 

 

 

Deadpan, dry humour, or dry-wit humour is the deliberate display of emotional neutrality or no emotion, commonly as a form of comedic delivery to contrast ...

Deadpan, suchý humor nebo suchopárný humor je záměrné projevování emocionální neutrality nebo absence emocí, obvykle jako forma komediálního podání, které má kontrastovat ...

 

ChatGPT

Pasáž má některé prvky, které by mohly odpovídat žánru quirk, ale zároveň obsahuje prvky, které se od tohoto žánru odchylují. Quirk je často charakterizován zvláštním a neobvyklým humorem, nečekanými situacemi, netradičními postavami a emocionální hloubkou, která se může projevovat v absurdních nebo podivných konverzacích.

V textu je zřejmá interakce mezi postavami, která obsahuje vtipné a ironické komentáře týkající se módy a technologie. To je v souladu s quirk estetikou, kde se často objevují neobvyklé myšlenky a podivné situace, jako jsou diskuse o mrtvolách a humor vycházející z kontrastu mezi těmito tématy a běžným životem.

Na druhou stranu, text obsahuje také silné prvky kritiky, což může naznačovat, že autor má v úmyslu vyjádřit nesouhlas s některými komediálními prvky moderních eskapád nebo reinterpretací klasiků, jakými jsou Charlie Chaplin a Laurel a Hardy. Tato kritika může být vnímána jako odklon od hravého a bezstarostného ducha, který je pro quirk typický.

Takže, i když pasáž obsahuje určité prvky quirk, přítomnost kritiky a tíha dávání pozornosti minulosti a trendu by mohla naznačovat, že ačkoli se pokouší zachytit podstatu quirk, nevykazuje plnou oddanost tomuto žánru. Závisí to na tom, jak striktně chápeme quirk: jako čistou estetiku podivnosti a humoru, nebo i jako prostor pro sociální a kulturní komentář.

 

Ocitne-li se inspektor Murdoch v zajetí tlupy nejvýznamnějších exponentů multikulti, chatbotAI započítán v to … 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru