Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Padlý

19. 10. 2024
1
2
33
Autor
Jinys

Napsáno před časem, na základě naprostého zhnusení. 

Nejmenovaná moderátorka se svým publikem dovádí na obrazovkách televizorů.
Hrůza debat, řízených touto ženou, která se většinou snaží, vyrobit za každou cenu senzaci, je zakleta v nezvládnutí svoji profese.
Důsledkem bývá hádka zúčastněných, připomínající hádku trhovců o vlastnictví uprchlé husy.
Ale fuj, fuj. Jistě bys to nedokázal lépe!
Inu, obávám se, že dokázal.
Ale o to nejde, jen jsem si musel trochu šťouchnout.

Tentokrát byla tématem účast našich vojáků v zahraničních válkách.
Tedy, zase fuj!
Chtěl jsem samozřejmě napsat novořečí, misích.
Hovor se zmítal kolem statečnosti.
Ponechám také otázku statečnosti stranou.
Nicméně vojáci nacistického Německa ji na frontách projevovali také. Vnímám ale jako obrovské štěstí, vykoupené z velké části životy těch, na které doba žádá plivat, že svůj boj nakonec prohráli.
Také se mluvilo o naší, tentokrát bojující, námezdní armádě jako takové.
Středověký verbíř opilému vesnickému chasníkovi v šenku tvrdil, jak praví klasik, že život vojenský je život veselý.
Většinou to bylo a je jinak.

A to je věc, o které se zmínit chci.
Voják ve válce musí počítat se smrtí.
Je to tak, jak konstatoval jeden z hodně neomalených jednodušších "diskutujících".
Je to tak, a i když se pravdy nebojím, matce padlého bych to říct nedokázal.


2 názory

Jinys
před 3 dny
Dát tip

Madu
Můj otec, právník, velmi decentní a mírný člověk, v závěru svého profesního působení tvrdil, že na některé lidi nepůsobí ani slušnost nebo zákon, ale jen fyzický trest.


Madu
před 4 dny
Dát tip Jinys

Upřímnost bez taktu je jen krutost. A často se jí zaklínají lidé, jejichž cílem není být upřímný, jen krutý.
Zhnusení naprosto chápu. Nedávno jsem něco napsala jedné podobné diskutující. Komentovala pod postem paní, jíž se zabila dcera, že "být dcerou takové krávy, taky by se zabila". Konkrétně jsem napsala: "zhoř v pekle ty lidská zrůdo".


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru