Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seModlitby Máje
Autor
Radovan Jiří Voříšek
*
Nastala hrdlička
ku lásce
ku lásce
zbožnou píseň tvoří
bez které se neumírá
a stvořiteli pekařovi
z rukou dropty sbírá
*
Na Bezdězu Jeruzalém
s křížem Krista
Myrha do ran
a jiné vonné keře
Měsíc svezl se po sekeře
Pak z puklých ledů na jezeře
vyrazilo tání
Zmrtvýchvstání
17 názorů
Přečetl jsem ho celý, všechno to nějak přelouskal a dokonce i po dvou hodinách přežil.
Radovan Jiří Voříšek
před 7 dnyV Máji je to, co tam je. Přečti si ho.
Radovan Jiří Voříšek
před 7 dnyLitartsi, tys to nepochopil! To snad není ani u tebe možné!
I po dočtení tohoto dílka to nedošlo ještě tak daleko, že bych si od jeho stvořitele ani kůrku nevzal.
Pane Voříšku,
ta první vaše modlitba připomíná na začátku Máchův Máj, ale ta druhá je o zmrtvýchvstání J.Krista, což ukazuje na velikonoce. V Máji nejsou v máji puklé ledy tání a není tam ani zmínka o místě, kde se odehrává děj. Mácha jezdil na Bezděz a odehrává se to u jezera pod ním, ale v básni o tom konkrétně nic není. Já jen o tom názvu.
Radovan Jiří Voříšek
před 7 dnyJe tam ještě Bezděz, sekera, jezero. Vidíš. Takový kritik Máje. Takový autor jeho nesčetných vylepšení. A neví.
To velké "M" v názvu o kořenu Máchova Máje nic neprozrazuje. Je tam jen na začátku ta "hrdlička ku lásce, ku lásce", jinak je to o něčem jiném.
Radovan Jiří Voříšek
před 7 dnyproto je tam velké M
Radovan Jiří Voříšek
před 7 dnyHraje, jde o kořen dílek, kterým je Máchův Máj.
Ten název nehraje:
První modlitba je o máji a druhá o velikonocích v březnu či dubnu.