Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoslední tanec?
Autor
hototo
poslední tanec?
nad porytým záhonem
hejno komárů
po ranní mlze
v tu ránu ani stopy -
podzimní slunce
ve zlatém listí
vzpomínám na špendlíky -
dušičkový déšť
7 názorů
@Gora: Děkuju za připomínky! U nás se špendíky říká plodům mirabelky, takže ta vzpomníka souvisí s barvou a leskem jejich listí.
S tou personifikací jsem to tak nemyslel (vzpomínat měl pozorovatel), tak jsem to schválně lehce upravil.
Možná by se dalo zbavit pozorovatele úplně pomocí:
ve zlatém listí
vzpomínka na špendlíky -
dušičkový déšť
@Janina: Díky! Je to tak píšeš - pod špendlíky byly nasypané drobné zlaté lístky a leskly se v drobném dušičkovém dešti. Najednou jsem si při tom vzpomněl, jak tam úplně stejně byly v létě nasypané žluté špendlíky a leskly se na zemi otrhané bouří.
Líbí se mi všechny, a protože teorii haiku stále moc nerozumím, nejvíc mě nadchlo třetí, asi svou barevností. Špendlíky si pamatuju z babiččiny zahrady, byly žluté tak pronikavě, že by se v podzimním listí možná ztratily...
První a druhé fajn, ve třetím personifikace - vzpomíná (pokud by to mělo být haiku) a špendlíky jsem moc nepochopila, za ostatní tip...