Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChmýří z bodláčí
Autor
Umbratica
Dnes vítr vyzval stromy k tanci
a zvolna svléká sad,
ať zasmušilí ztroskotanci
prý mají o čem psát.
Zas nad komíny listí víří
a padá do dvorů.
I bodlákové sivé chmýří
k nám míří z úhorů,
i rychlá slůvka s větrem letí
nad brázdy oranic...
Ta o zoufalství, o prokletí!
Jak trní poraní
dav toužící po květech růží
a trylcích slavíků.
Že listí padá do kaluží?
Dost bylo povyku
vás básníků, co jenom kvílí,
neb "zastavil se čas",
vás, ztroskotanci zasmušilí...
Jen meluzíny hlas
všem postačí! Co s "elegancí"
slov, která "mají spád",
když vítr vyzve stromy k tanci
a zvolna svléká sad?
8 názorů
Janino,
polepšila jsem se a své básničky jsem zase zredukovala. Sonetky musí stačit.
Zeanddrichu,
do čítanek by se mé básničky určitě nehodily. Jsem hluboce pesimistická dekadentka a četba mých veršů by mohla vést mladé lidi k sebevraždám podobně jako kdysi četba Goetha (Utrpení mladého Werthera).
Knihomole,
je to jen taková smutná legrace pro chvilkové pobavení.
Kočkodane,
můj "humor" je většinou ještě mnohem černější, než si čtenáři připouštějí. Asi to bude tím, že jsem den zen dne prokletější a prokletější básnířka: už skoro žádné tipy, žádné kritiky... Myslím, že už brzy začnu "sklízet" jen samé nuly.
Mně by první sloka taky stačila, jako čtyřverší má všechno, co má mít. I pro dospělého ;)
Velmi hezké :) (do čítanek - k říjnu či k listopadu :) - pro děti třeba 4. třídy ZDŠ by pak, myslím, postačovala prvá sloka (prvý odstavec)... :) )
Karpatský knihomoľ
před 2 dnyVďaka za príjemne strávený čas čítaním týchto veršov.
V mém komentáři navazujícím na proces čtení dílka se neobjeví ani náznak prokletí jeho autorky. ;-)