Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

S Ludvíkem na věcné časy

17. 11. 2024
4
11
76
Autor
Aru

Za inspiraci děkuji Namimu včerejšímu tvrdému chlebu. (V prodeji již zítra!) :D

- Rozšířený komentář v HD kvalitě v kráceném fejetonu (Zbytek lze pořídít jako placenou vánoční ROZŠÍŘENOU verzi s písničkami Káji Gotta ZDARMA.) Udělejte i vy svým dětem, vnoučatům, pravnoučatům, prapravnoučatům, praprapravnoučatům, praprapraech... radost koupením tohoto vkusného dárku za pouhých 99 999 Keňských šilinků (v předprodeji od 23.12. 23:59) :D

I dnes, jako každého 17. list-opadavého měsíce si připomínáme Svobodu!
Svoboda je to nemalá, má jméno Ludví a dříve za nesvobody Svoboda u nás úřadovala na hradě Praha, coby prezident.

Každého 17. za jedenáct měsíců se vyrojí odkudsi (z kanálu) bojovníci za Svobodu a slaví Ludvího, leč nynější stát si neváží Svobody ani natolik, aby lidem zavřel všechny krámy, tak malý a bezvýznamný svátek to je.
To ve svátek zrušeného státu si třeba nekoupíte ani skývu chleba a pobláznění lidé už měsíce předem se divoce zásobují potravinami a toaleťákem, aby v tento významný den neumřeli na kurděje. (Případně současní i budoucí prezidenti rozdávají medaile zarytým hladovkářům za více zelenější Zemi.)

17. je také den, obvykle je to neděle, pokud to není jiný den. Každá svoboda není vždy Svoboda a jen některá Svoboda může mít jméno Ludví a pak je vždy prezidentem, pokud je předpředposlední v řadě.


11 názorů

Aru
před 3 dny
Dát tip

s tím souhlasím Jinysi


Jinys
před 3 dny
Dát tip

Aru

Nevyžaduji abys cokoliv mazal, přepisoval, nebo pochopil.
Jak již jsem nějak podobně napsal. Tvoje klávesnice, tvoje věc.
Ať se daří.
:-)


Kočkodan
před 4 dny
Dát tip Jinys

Promiň, že tu melu pyskem –

a co Ludva, atlet s diskem?... ;-)


Aru
před 4 dny
Dát tip

Jinysi, hádat se s tebou nebudu, buď tam tu hříčku vidíš a očekáváš od fejetonu nadsázku a přehánění, nebo ne.

já to rozhodně přepisovat ani mazat ve své zbabělosti nebudu ;)


Jinys
před 4 dny
Dát tip

Aru

Poctivě jsem se snažil pochopit...
Je to blábol!
Zmatený, zbaběle si beroucí do huby generála, který na rozdíl od toho soudobého na Hradě, skutečně generalem byl.

Ale je moc fajn, že zatím lze blábolit zcela beztrestně.
:-)


Aru
před 4 dny
Dát tip

můžu tě ujistit Jynisi, že je to zcela aktuální nejen k tomuto výročí, ale přesně to vystihuje jak smysl tohoto svátku, tak i pád tohoto antistátu ;)


Jinys
před 4 dny
Dát tip

Blábolivý děs běs, přícházející v mečem po bitvě a jsoucí zcela mimo téma dne.
:-(




Aru
před 4 dny
Dát tip

Ludví je správně Bene - Ludví bez Ludvího :))


Benetka
před 4 dny
Dát tip Aru

Ve druhé větě Ti chybí K u Ludvíka. To je záměr a nebo...? :)

Je to záměr!!! :D


Aru
před 4 dny
Dát tip

díky za čtení :)


Jednapoetka
před 4 dny
Dát tip Aru

Tohle mi rozsvítilo trochu pošmournou inverzní neděli u sporáku. Díky....


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru