Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠachy
Autor
Danny
Když jsme dorazili k tomu asteroidu, byli jsme nadšení: celá cizí technologická civilizace! Chtělo to ale něco analýzy: asteroid zvenku vypadal neobývaný, ale celá aktivita se odehrávala uvnitř: hornina asteroidu měla pravidelnou krystalickou mřížku a v jejím nitru se nacházely bytosti: stavěly města, stroje... Zkusili jsme rádiový kontakt na jednu z bytostí a ona ztuhla, jako by omdlela.
Vysílali jsme dál. Pokaždé když jsme někoho kontaktovali, byla to stejná písnička. Naštěstí se bytosti po delší době vzpamatovaly z toho transu, ale už nás nekontaktovaly zpátky.
Co jsme dělali špatně? Nevěděli jsme. Zjistili jsme, že bytosti, které dříve omdlely, spolu začaly komunikovat a přizvaly do tohoto procesu i další z členů této civilizace.
Mezi tím jsme analyzovali tu krystalickou strukturu - měli jsme pocit, že odpověď máme stále před očima, ale nevidíme ji. Nastal čas zavolat experta ze Země. Naše expedice je z lidmi osídleného Marsu, takže nehostí úplně ty nejlepší z nejlepších, z centra lidské civilizace. Než expert dorazil do pásu asteroidů, bytosti stále rokovaly.
Expert měl celou cestu na to, aby se seznámil s našimi materiály: nakonec to rozsekl:
"Vidíte tu krystalickou mřížku? Oni v ní žijí celou dobu: nepřipomíná vám něco? Je to jako šachová políčka: bytosti jsou zvyklé žít tak říkajíc na tahy: pohybovat se z jednoho políčka mřížky do druhého. A náhle narazí na civilizaci, která funguje spojitě, analogově: už jen ta spojitá řeč na těch rádiových vlnách musela být šok: a když nás uviděli: mimo mřížku, mimo hrací pole, mimo svůj svět... není divu, že omdleli."
Od rokujících bytostí nakonec přišla zpráva, která expertovo mínění potvrdila:
"Musíme --- Rozšířit --- Obzory ---- Abychom --- Pojali --- Vaši --- Bezlimitní --- Existenci --- Trpělivost --- Trpělivost --- Trpělivost --- Děkujeme."
7 názorů
Aha, tak jo, já jsem zatím nikam nelítala, tak mám chabou představu, jak to chodí ;)
Janina6, avox: no, chtěl jsem být trochu realistický s tím, že mezihvězdné cestování je problematické, tak se povídka odehrává v pásmu asteroidů naší sluneční soustavy a beru to tak, že lidstvo žije v soustavě i jinde a ne jenom na Zemi, ale Země je centrem něco jako Západ v současné době, takže ta expedice by mohla být původně třeba z Marsu nebo Venuše, které lidé osídlili, ale regionální experti nejsou schopni rozlousknout ten problém, tak poslali pro lepšího experta ze Země. Chtěl jsem tím taky povídku trochu natáhnout, ale možná tam nějak vložím toto vysvětlení, nebo jeho část.
Docela zajímavě napsáno, početla jsem si, ale že v expedici nebyl expert, hmm...
Jedna drobnost - zdá se mi divné, že teprve po delší snaze o kontakt posílají pro experta ze Země - neměl být už členem výpravy?
Pobavilo ;) Problém porozumění mezi naprosto odlišně vnímajícími druhy je moc zajímavé téma. Četla jsem nedávno sci-fi s názvem "Hora v moři", kde se řeší podobné otázky, doporučuju.
Evženie Brambůrková
před 2 dnyNo jo, lidi. Jsou moc hrrr :-)