Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesluha
Výběr: Wopi, Gastarbajtr, Pája, Print, dablik008
03. 07. 2002
27
0
4353
Autor
hermit
sluha
poprvé se rozžhavil
můj wolframový zrak
při pohledu na ni
ve věži
kde i tys zemřel
teď tě provázím
s převázanýma očima
spící kralevici
co ty
o tom
víš
když za nocí sebou
v horečkách házíš
snímám si šátek a léčím
širokou a dlouhou
tvou
malomyslnost
Miroslawek
30. 12. 2002Miroslawek
11. 07. 2002
kap: myslíš toho kralevice? jinak ohledně Wildy ze Šejků jsem eště dost panenská půda, takže díky za poklonu..;-)))
díky všm*
Komár nechť se nediví, že jsme pro něm trochu vyjeli... začal opravdu hodně zostra, a to co píše teď, je dost jiné :-))
Mimochodem, avíza jen vybraným se, Komáre, dělají tak, že se při kliknutí na osobu zároveň stiskne "Ctrl" :-))
kap_Stehno
05. 07. 2002
Komare, hobluj, myslím, že seš rozumnej...komár...a tak nezastávám názor většiny..tudíž nejdu s davem...ooo, jak ojedinělé...ale fakt tady netušim, o jaký problém jde, no, nebudu se do toho přimontovávat...
Tak asi se zase musim omluvit.. ja z toho VEDLE nejsem VUBEC.. Az je mi trapne, ze asi jsem opravdu tak nepoeticky a nedomyslivy..(( Jak zavidim tem, kteri vedi.. o co jde, kdo je sluha, kdo kralevic..a hrozne bych ocenil, kdyby mi to nekdo z tech, co jsou z toho tak VEDLE osvetlil..))
a jestli je ten obrat "provazim te s prevazanyma ocima" vrcholem tohoto, pak.. asi opravdu je se mnou neco spatneho, ze?)
No, komáre, děkuji za avíza,
možná bych se zcela vážně s Tebou pouštěla do rozhovoru,
možná bychom došly (předpokládám, že jsi žena) k protichůdným ale zajímavým výsledkům a názorům, ale protože jsi se tak ztrapnil v reakci u jiného díla, tak jen mávnu rukou nad Tvým pištěním okolo uší.
Kdyby nešel odkaz na Komárovu reakci:
http://www.pismak.cz/dilo.php?num=55838&avid=505051
░▒▓-_-▓▒░
░▒▓-_-▓▒░
mario_di_fiore
04. 07. 2002
Ty vole komáre tys nám tady chyběl...další blb, kterej si založí nick a všechno je pro něj špatné:-// (to hodnotím i Tvé jiné reakce na které jsem od Tebe dostal avi)
Monty_Python
04. 07. 2002
To je právě ukázka toho, že člověk má zůstat v klidu, když jde o hovno. Ignorovat rádobykritiky a ignoranty přece není lhostejnost v poezii!
Nejdřív k básničce: Taky v ní úplně všemu nerozumím, ale místy z ní probleskují takové podivně-krásné myšlenky. Jen nevím jestli je tam vložil autor nebo já. A tak vám je ani neprozradím, protože jsou to stejně věci, o kterých já nahlas nemluvím.
Komar: Taky jsem u spousty dílek spíš mimo než vedle. Proto se taky moc neprojevuji. Taky někdy závidím, těm obdivným hlasům, jejich nadšení, taky bych chtěla, aby se při čtení zem otřásala… holt není mi dáno, nějak hůře propadám nadšení… Ale přesto mě to obohacuje, si myslím :)
Standa + anouš:
Váš spor taky vedu (ale kam?). Ono je totiž třeba odlišit rozpoznání, zhodnocení, posouzení, odsouzení, rozčilení, zaškatulkování. První tři jsou myslím v pořádku. Tedy to první určitě – nejsme přece banda tupých telat, že.) . No a dál si to přeberte já už jsem se vyčerpala.
Jo,jo tak. Bacil to řekl míň slovy a jasněji. Neplést si pojmy s dojmy :)
Petula-
doufam, že si tu trapnou kritiku jinde přečetli i ostatni, díky Tvé reklamě. Uznávám, že asi to štípnutí bylo poněkud zbytečně nehezky ironické, ale z těch ohlasů, a hlavně Tvého vidim, jak by asi správná kritika měla vypadat. Hlavně co do slušnosti. A pokud jde o kritizovani jen v negativnim smyslu, nemáš pravdu. Je tady HODNĚ věci, které se mi líbí a možná nebudeš věřit, některé i Tvoje, ale obvykle právě Ti co se mi libí
projevují i ve svých ohlasech na kritiky úplně jiný vztah. Nemyslí si o sobě zřejmě tolik a hlavně ne, že jsou právě jediní co mají patent na poesii a její hodnocení vůbec. Mám dojem, že dost lidi se tady vzhlédlo dost jednoznačně v trendu "hnusu kolem nás", nebo to ma být v nás? a originalitě za každou cenu.. i v podobě grafické úpravy. Zajímavé je přitom, že hodně lidi tady uznává jako velkého kritika třeba FX Šaldu. Jeho kritiky dnes všeobecně uznávaných autorů a děl byly mnohem
horšího rázu, než ty moje ( neber to jako srovnání jeho se mnou)
ale nicméně. Tak a tedˇ nevím, zda nakonec opravdu té možnosti se vymazat z této stránky opravdu využiji. I když vidím, že negativní kritiky těch uznávaných tady nejsou zřejmě "košer".
A tolerance jiných názorů asi také ne.
Komare, mě tvá kritika nijak nevadí (víážně ne!), akorát doufám, že ti nebude vadit, když ti nebudu tu básničku vysvětlovat? Protože si myslím, že vysvětlovat básničky nemá smysl, pokud dílo potřebuje vysvětlující komentář, je buď špatné, nebo je chyba ve vnímání příjemce. Nebo se prostě příjemce s dílem míjí. Všechny možnosti jsou v pořádku, přece se kvůli tomu nebudeme prát, ne? Stejnak to neumím.
*
jéžiš, ale já píšu: mě ta kritika nevadí, jsem naopak rád za každou kritiku, i za komárovu, vážně.... :-|
komáre...?
hermit -
Myslel jsem si, že nebudeš chtít vysvětlovat..((. a jsem rád, že jsi to vzal tak jak jsi to vzal. Prostě asi s tím míjením máš pravdu.
krel/ typické oslovení lidi tvého druhu ? Po čtení některých Tvých věci, ktere se mi opravdu líbi se mi to nechtělo ani věřit. Ale jsme zřejmě omylní, co?
ST.VAS/ Očekával jsem ten tvůj postoj i u jiných, kterých jsem si donedávna dost vážil.. Bohužel, marně. Dik.
Nui/ nemusí být Tobě líto, je už asi i mně.-))
omlouvám se, nejde mi nějak poslat Avizko jen těm, kterym bych chtěl.
Komare,
nejdeš mi do hlavy!
Tady teď píšeš rozumně a informovaně.
Děkuji Ti za to.
Asi se zcela neshodneme, ale to není podstatné!
Podstatné (pro mne) je to, že nechápu, proč jsi nikoliv zde, ale u díla, kam vede odkaz umístěný výše, vystupoval tak hrubě.
Nejde o to, něčí dílo vychválit do nebes či je kriticky roztrhat na cucky, nebo o něm napsat bez dalšího uvádění důvodů svůj názor. Jakýkoliv.
Podle mne jde o formu, kterou se tak činí.
Myslím, že forma by měla být neurážlivá.
Jistě, proč ne jízlivě, proč ne s vtipnou nadsázkou!
Ale ne hrubě...
Ne s pokusem o primitivní zesměšňování autora.
I vulgární slova lze správně a střídmě užít.
Nakonec, od toho je máme!!! :o)
Děkuji Ti ještě jednou za Tvou odpověď, musím se přiznat, že jsi mi s ní udělal docela radost. (Byla bych ráda, kdyby Tě to nemrzelo!) Tím spíš, že jsi schopen takto odpovědět nechápu, proč nevystupuješ pod svým „většinovým“ nickem. Za výše uvedenou odpověď se fakt nemusí nikdo stydět.
To není pokus o vyloudění Tvých ostatních nicků!!!
Ahoj ░/-_-\░ Petula P.S. Hermite, promiň prosím, že jsem sem zatáhla tuto diskusi, ale včera jsem viděla poněkud rudě... Dnes, po Komárově lidské řeči, mne již vztek přešel, názory jsem však nezměnila. Pet.
Ahoj ░/-_-\░ Petula P.S. Hermite, promiň prosím, že jsem sem zatáhla tuto diskusi, ale včera jsem viděla poněkud rudě... Dnes, po Komárově lidské řeči, mne již vztek přešel, názory jsem však nezměnila. Pet.
Tak ted vidim, že asi pořád tady není něco jasné.. jaké anonymity?? jaký vztek? To že si prostě myslím, že žena by mohla být zajímavá i jinak, než odhalováním, téměř mi to připadá jako podbízením se tímhle způsobem ? Ne jen v realu. I tady.. Vždyt to už tady jednou bylo.. před sto lety a nemyslím, že to vedlo k něčemu ((_
a asi jste tu moji ironii vzali daleko huře než byla myšlena. Lituji toho.-(
hezké...sice z toho nejsem úplně vedle jako někteří nademnou, ale moc se mi líbí...!!*
Astalavista
03. 07. 2002mario_di_fiore
03. 07. 2002
kurnik - fakt si teď někdy nečet exuperyho?
Já ne - takže by to měl být dojem z tebe.
Ale kritizovat se to neodvážím. Podle mě v tom nenacházím, co nacházet mám...... netuším.
A to si nemyslím, že jsem interpretační nemehlo.
Jen mlčím, kritiky neschpna, Tvou vnitřní jasnozřivostí zastižena...
░▒▓~_~▓▒░
«*»