Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSirotek
Autor
Twardowski
V jednom Rakouském sirotčinci žil chlapec Frank Herbert, kterého někdo nechal před dveřmi ústavu.
Byl velmi chytrý, mnoho četl (nemusím připomínat, že měl nejraději knihu Oliver Twist) a protože sirotčinec spolupracoval s gymnáziem, měl stejného ředitele, dovolili mu školu studovat, aby se mohl uplatnit v životě.
Stal se výjimkou, nikdo ze svěřenců na své vzdělání tolik nedbal, a zakrátko byl moudřejší než většina vychovatelek. Nedával jim to najevo, ale oni to tušili a trestali ho ze své zloby. Zadávaly mu nesmyslné úkoly, aby dali najevo, že oni jsou lepší. Krom několika hodných vychovatelek ho neměl nikdo rád.
Po dokončení gymnázia opustil sirotčinec a jako dělník v nedaleké továrně dostal vlastní malý byt a žil ze skromného platu.
Po dvaceti letech nastoupil nový ředitel sirotčince a gymnázia, jmenoval se Frank Herber, vlastně Dr. Frank Herbert. Vychovatelky brzy poznaly svého svěřence, kterým tak opovrhovaly.
Herbert celý sirotčinec předělal, protože moc dobře věděl, jak se v něm žije. Umožnil lepší vzdělání všem sirotkům a pečlivěji vybíral vychovatelky. Od té doby z ústavu odcházeli lepší lidé.