Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZavilý kuřák a ekologický ignorant
Autor
Hildegarda
Stojí na balkóně a kouří. Šedovlasý, s pečlivě uhlazenou patkou a pavoučíma nohama. Věk nelze přesně určit. Spíše v letech pro muže riskantních. Zalyká se druhou mízou. Ani o tom neví. Hulí, pokud je doma, prakticky neustále. Torza cigaret odhazuje z balkónu v neměnné pravidelnosti, jednou vlevo, podruhé vpravo. Dosah svých činů si neuvědomuje. Z kuchyně, kde neustále něco připravuji své početné rodině, ho bedlivě a neúprosně sleduji. Pro větší efekt, aby to viděl, si obličej různě upravuji. Někdy mám na ksichtíku naraženu výraznou červenou umělohmotnou misku, jindy, podle příležitostné nálady, mi obličej zdobí ornamenty ze slupek salátové okurky, kterou připravuji pro rodinu podle předpisu slovutné kuchařky Dobromily Rettigové. Jedno z mých nejlepších čísel jsou otřesné pitvorné grimasy s tváří přilepenou na okenní sklo. Nic nechápe. Zjevně dává najevo silné znechucení. Co je to za otřesnou bábu tam naproti! Copak si mě může tímto pimprlovým divadlem získat?
Ale, vážený, to já vůbec nemám v úmyslu, alespoň vědomě ne. Co by tomu řekl S. Freud?Jsem teď na revers doma z Bohnic a musím se nějakým způsobem realizovat. Nejsem svému okolí vůbec nebezpečná, možná dokonce prospěšná. Zavilý kuřák přestává být zavilým. Špačky shromažďuje ve škatuli, kterou si pro tento účel přinesl.