Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJen tak
Výběr: Lyryk
07. 08. 2002
28
0
4147
Autor
Carodej
Jen tak
na kus řeči
stavíme se v Poezii,
na žejdlíček.
Jen tak
pohlédnout do očí
půvabné servírce
- růžový živůtek
bílá jmenovka
Kaliopé
Ráda vypráví příběhy,
zatímco otírá stolky
vlhkou utěrkou.
Za barem směje se
tmavovlasá Erató,
nikdo neví,
odkud má to jméno
(jen bohové - snad)
Má smyslné rty
stvořené pro líbání,
špičkou jazyka
míchá
zamilované koktejly.
Okénkem do kuchyňky
zahlédnu
záhadnou Euterpé
Oblé boky
prsty od marmelády,
voňavé koblihy
se šlehačkou.
Voní tu káva,
portské víno
a
horká čokoláda.
Občas sem zajdu,
- jen tak -
na dvě deci
inspirace
hmm, to je atmosferka... tam by se mi libilo... koblizky se slehackou, zamilovany koktejly.... nevadilo by mi bejt tou cisnici:o)
je to moc hezky. zatipuju si.
Tak jsem sem náhodou zabloudil přes nejoblíbenější jiných a usmíval jsem se, jak se ti to povedlo, zapomněl jsem na tu chvíli, co všechno musím a co jsem už prošvihl... Maličký doušek drogy poezie... škodlivé neškodlivé... hlavně že ještě žije(m) ...
Kritizovat nebudu, tohle není přece žádné záměrné psaní, vlastně spíš je to námět pro Oldu, proč je tam "autor stojí o hlubší kritiku", když by tam mohlo být třeba měkčí "autor stojí o to, abyste mu napsali své dojmy a názory". Teď jsem se musel podívat, jak že jsi to pojmenoval, myslel jsem si, že se to jmenuje "Chvilka poezie", protože takhle nějak si představuji tu její hebkou konejšivou tvář, jednu z mnoha tváří. Přece se dá na chvíli zapomenout na... Dopadne se snad posléze na kámen o to tvrději? Také to přece může být polštářek pod tou naší padající tíhou nebo balónek, padák, shora zmírňující pád - anebo snad dokonce vrtulka, tahnoucí nás kamsi výš - anebo jinam?
*nej
A můžeš napsat adresu té skvělé kavárničky? Že bych taky došla pro inspiraci?
=hluboká kritika s tipem a hlubokým mlčením... nebo je snad co dodávat? .-)
Nebudeš věřit,já tam (ne)byl...........
Ale hrozně rád bych byl....
Úžasná věc
kecyblil - dokázal sis vytvořit neskutečně rychle pověst Písmáckého provokatéra a tak nějak jsi zapadl do koloritu. Tudíž díky, že ses stavil a už nemusíš:)
Především se snažím být úpřímný, občas vtipný, což může být trapné a někomu též nepříjemné. Rozhodně jsem sem ale nepřišel provokovat. Přišel jsem si najít kamarády, třeba i teba Čaroději. Ale teď vidím, že jsem zde abych pomohl. Nesmím vás poznat, abych zasažen osudem člověka nevychvaloval objektivně špatné díle. Není to jednoduché, Čaroději, zjistit najednou, že máš poslání. Ovšem pravda je taková, že jsem zde, protože se nudím. Ale co ti to tu vyprávím. Stál jsi o hlubší kritiku, a mě tvá báseň vážně připadá krotká. A to jsem ti řekl. Příště už tedy (možná :-) budu mlčet.
kecyblil - nemám nic proti hlubší kritice, ale promiň, tvoje image není důvěryhodná.
Co tím proboha myslíš? Když o tom tak přemýšlím, řekl bych, že je má přezdívka schopna vyvolat až fyzický odpor. Asi mě dělá horšího než jsem. No, co se dá dělat. Kdybys věděl, jakou náhodou jsem si ji zvolil. Ale nic, čaroději. Napiš mi, co přesně je na mé image tak nedůvěryhodného. Třeba ji změním, a když ne tady, tak aspoň tady - doma u maminky.
je to takové cvičení. ani moc vnitřního prostoru - jen pravidelné obrazy ukolébávají. a jistě - není důležitá. pěkné použití metody "co tam ještě dáme, aby se napsala další sloka". přesně v těchto intencích tomu chybí nápad. souhlas s prvním komentem kecyblila.
bogart - ehe? Promiň, nemohu s tebou souhlasit. Žádná metoda co tam ještě dáme, aby se napsala další sloka to není. .... teď jsem tady pro tebe měl vysvětlení obsahu básně, ale pak mi došlo, že pokud jsi to nepochopil sám, nemá cenu ti to vysvětlovat. Díky za kritiku.
Papulipida
08. 08. 2002
mno jo, kdo by rád občas nezakusil sladkého :-)))...takové pěkné tři kamarádky....není to věru zlé...*t*
Kecyblilkovi: image neimage, kritizuj mne to něco dává. A určitě víc, než obvyklé písmácké smailotlachy.
Ťééééékně! Postrádám Hekabé (a taky slovník antických bohů), na tý jsem předloni vystavěla jednu 'minnotaurovskou' - akurát jsem vod tý doby zapomněla, jestli teda byla před odvary nebo nebyla... :-))
A mezitím sem, tuším, že Monty, dala TAK podobnou, že jsem si s tou svou netroufla přijít a rači ji vymázla.
Papulipida
07. 08. 2002
To si to někdo chodí do Poezie na dvě deci inspirace a jinej aby vzal zavděk zvětralým pivem v pajzlu "U všednosti". To je mi bordel, tohleto ;o)
mario_di_fiore
07. 08. 2002
Dabi pochňopila co?.....uuuuááááá portské je moje smrt.....a koblihy a čokoláda taky.....mňááááááám...tip
ježíš, tak bych tam zašla, úplně to vidím, velmi věrohodně
myslím, že po tu kratičkou dobu, co jsem to četla, jsem tam
byla...tak na žejdlíček...
jazz: ...Carodej mi sem poslal avi, tak jsem napsala, že jsem pochňopila, že je to ve čtvrti zvané Fantazie:o))) Vis:o)
Dabi jooooo teď už joooo.......ale šly bychom tam na čumendu, že jo? :c)) hezký den stvořeníčko!!
Kdepak víly, Miklunko, to jsou tři múzy poezie:) epické, milostné lyrické:)
Díky všem!:-*
Nojo no to se to pak píše.....
A já, nebohá, mám jen jednu bezejmennou kulhavou múzu, co mi chodí na parapet na vořechy. Taky to mý psaní podle toho vypadá.
Jsou zde zmíněny věčné, samy sebe potvrzující pravdy: v zollině komentáři. Co se týče básně, má sice jistou atmosféru: ovšem ta mi připadá taková pomalá a nicotná. Je tam snad jeden zajímavý obraz, ale jinak je to strhující jak hostina u prarodičů. Když už máš to štěstí chodit na žejdlíček do Poezie, měl by ses tam jednou pořádně ožrat. Dvě deci inspirace na dobrou báseň nestačí.