Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČekanka
Výběr: rebecca13
04. 09. 2002
61
6
5601
Autor
blbjenka
Někdo se zastavil a shýbl pro čekanku
někdo se zastavil pohladit koníka
Ještě tu zůstat smíš, tak neobracej stránku
A přece obrátil! A přece uniká!
Hluboko v srdci mít svou patu Achillovu
nad kvítkem modravým, když víří babočka
a víčka přetěžká z prapodivného kovu...
A přece obrátil! A přece nepočká!
Když pleť je pobledlá, možná jen z nevyspání
a stesk jak reliéf vtesaný do skály
čekankám u cesty zvonečky nevyzvání
jen tiše uvadnou, aniž se dočkaly
6 názorů
Rainman nepřehání a má výborný postřeh: každá řádka má svůj příběh :o)*
Marcela.K.
29. 12. 2007cekanka_ucekana
26. 10. 2006
Čekat? Nebo jít naproti? A kudy?
Teď mne napadl takový příměr, že slova mezi lidmi na internetu postupně dělají totéž, co vlákna hub v lese: propojují, aniž je vidět koho s kým a aniž se kdokoliv posouvá byť o milimetr jinam. Nebo taky pyl, výtrusy, semínka. Čekanka se dočká téměř pokaždé, protože její svět je mnohem starší a tedy plnější a tedy propojenější než náš. My si to propojení teprve tvoříme, vypouštíme vlákna nazdařbůh do větru... My ve svých myslích doopravdy uvadáme, ona jen předává štafetu, se vším všudy.
* Rád jsem se zastavil, tebe má smysl číst.
Moc pěkný - T, tvoje básně pro mne krásné, kam ses poděla se svým psaním, já jsem si tě dala mezi nejoblíbenější, tak si budu číst z historie, je to škoda, krásně píšeš, pokud někam zanášíš :-))), dej taky něco do Písmáka, já čekám. Měj se krásně.
Jakýpak vůl to byl, že Tvou stránku obrátil ?!!
Každá chvíle k závidění, která osvěží čekanky.
Mělko se skrývá Achillovka srdeční....
bluebutterfly
06. 12. 2003
Ahoj!Na Blbjenku bych řekla povážlivě"chytříššš!"Chval a pochval máš už přehršli,tak se na ně "vykašli" a PIŠ dál! A propo,ještě k Té Achillově patě a průhlednosti...třeba zas o něco jinak - vzrušuje Tě pohled do křišťálově čistých vod?Nemyslím si,že "průhlednost"-vylučuje hloubku...
SatanasekHnusacek
13. 11. 2002
To s tou patou Achillovou povazuji za nejslabsi (protoze nepruhlednejsi) cast. Ale jina je to samozrejme na tip.
to tp: když už tak slečno! a nejni to nic moc, ty jako básník bys to moh poznat :( (to je nevděk, co :o))
Blaznivkaaa
07. 09. 2002
Přesně mi to zapadlo do nálady....silné,opravdové.
....mít v srdci ukrytu patu Achillovu....!!!
moc pěkný!
(je čekanka to, co tak rádo chroustám, nebo ne? protože ta ve mně moc "povznášejících" myšlének nevyvolává...;o)) )
...Hluboko v srdci mít svou patu Achillovu...zasáhlo. Děkuji
můj upřímný t*
na to aby to byla hezká báseň se to příliš opravdové, zas o to je to silnější. ale pro radost...
malykuba01
31. 08. 2002
nepripadá mi to príliš radostné :o)
ale čakanky boli krásne, kým boli - vždy sa mi páčila tá povesť o čakajúcej milej, ktorá sa premenila na čakanku....*