Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJediný zbylý
22. 03. 2000
10
0
2987
Autor
Merle
Poslední zbyl,
jediný zbyl.
Stejně se plazí dál,
z posledních sil.
Ruce má sedřené,
z šatů jen cáry.
Okolo hloučí se
zlých duchů tvary.
A zase o kousek
pohne se dlaň.
Z každého metru je
krvavá daň.
Poslední zbyl,
jediný zbyl.
V hlavě krom bolesti
jen jeden cíl.
"Musím je varovat!"
zachrčí hlas.
"Prosím tě Bože ať
dorazím včas!"
Jen silou vůle se
hýbe dál vpřed,
bolesti nelze snad
vypovědět...
Poslední zbyl,
jediný zbyl.
Z života zbývá mu
několik chvil.
Už jen pár kroků mu
ke konci schází.
V patách mu jistě jsou
proklatí vrazi...
Dokázal to a už
nad ním se sklání
postava k níž šeptá
svá varování.
Poslední zbyl,
jediný zbyl.
Vyčerpán omdlel,
však zvítězil.
"Já vím příteli..."
měkce odpověděl nájezdník,
a přejel mu nožem přes hrdlo.
Básnička je fajn, rytmus a takový ty všechny věci. Na mě je to možná trochu moc černý, a to nejen pro ty poslední tři řádky. Celkově tohle není styl básniček, který mám od tebe nejraději. Promiň.
Jsem pro. Z Merleho bude výborný prozaik, už se těším na jeho výtvory :o)
Na to hoši zepomeňte... próza dá moc práce a přepisování. Kromě toho nemám žádný nápady, který by se mi líbily (jsem zhýčkán četbou).
Nápadů mám dost, a ty bys dodal styl Tvého psaní, další by určitě taky pomohli. a výsledek? naprostá bomba, věřím tomu :o)
Už jsem to zkoušel ho přemlouvat, ale ještě nepřišel ten pravý čas, a nebo nás bylo příliš málo na přemlouvání. :o)
*Jediný zbylý: klasické dílo merlovského období... hrdinská epika ... povdené ... poseldní sloky dokonalá, i když bolí, že hrdina dohrdil... nebyla to spíš Tvá tužka ???o)
Eternal: potřebuju někoho - přemluvíme ho, aby se stal prozaikem ... ;o)
Dany: ? a čemu???
Kyslik, teďs to dostal...haha
m.
Je to ta básnička jejíž torzo jsem viděla v syrové podobě? Když jsem četla její úryvky na pokecu pěkně mě štavla to se přiznám. Teď to má ovšemu už smysl to hodnotím... nemůžu říci že bych byla unešena...s mojí jarní náladou to moc neladí:o) ale jinak - DDP. :o)))
Skvěle si navodil atmosféru naděje. Až do konce jsem doufala, že se mu to povede. Ale Ty jsi potvrdil to staré a známé: I naděje umírá, ačkoli až poslední.
bebitka blond
22. 03. 2000Bára Braun
22. 03. 2000Miroslawek
22. 03. 2000
Co to je? je to docela dobré, je to avarská balada? Divím se, že se ti nelíbí některé věci, když píšeš docela podobně.
Dobrý. Rozjezdy po ránu. Koho chtěl varovat, když poslední zbyl, jediný zbil?
Výborné, má poklona umělče. Budu si muset přečíst i něco víc než tuhle báseň, tohle mě zajímá. Doufám že nepíšeš jen básně, byla by to škoda.
J+B+B: díky
Míra: já to znám z Gemmela odkud ty?
Socha: mě nepřipadá, že bychom psali stejně (vaše věci chápu jen těžko a někdy vůbec)
Laďa: on se plazil k další vesnici...
Eternal: próza mi přijde příliš těžká (taky jsem ji četl hodně, zato básničky takřka žádný)
Miroslawek
22. 03. 2000
... TIP ... škoda, že mohu jen jeden ... myslím, že stačí ... děkuji ti, moc děkuji ... krásné, opravdu krásné ... vybroušené ... k procitnutí vybroušené ... nádherné ...
Heroické výkony mě vždycky dojímaly...odvaha, sebeobětování se za vyšší cíle, ideje... Na jazyk se dere jediné slovo : "dokonalé" Trefil ses mi do gusta...Závěr je krásně NE-Hollywoodský. Člověk se jednou zákonitě musí přežrat slaďáku z některých knížek a každé televize...
Jooooo... Gemmell.. můj oblíbenec... nechceš mu nabídnout spolupráci? ;-)))))