Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHledá se Josef Hanzlík
07. 09. 2002
0
0
2756
Autor
aRmida
Haló, přátelé Písmáčtí, nebyl by někdo z Vás schopen obstarat mi kontakt na básníka Josefa Hanzlíka? Je ročník asi tak 1938, v šedesátých letech napsal sbírky Úzkost, Krajina Eufórie a další, pak pracoval v televizi, psal pohádky ... vlastně vůbec netuším, co s ním teď je, mohl by snad žít v Praze; zhudebnil jsem nějaké jeho básně a rád bych jej zkontaktoval.
Díky
Protože spolupracoval a občas ješte spolupracuje s film. studiem Barrandov, zavolej tam, možná budou mít kontakt
našel jsem tohle na netu, ale asi Ti moc nepomůžu, ledaže někoho navedu ;o)
držím palec, paleček ;o)
m.
Tenhle to asi nebude, co? Už je stejně mrtvej...
HANZLÍK JOSEF, č.p. 32
narozen dne 13. dubna 1909 v Lidicích. Byl zaměstnán jako slévač v závodech Poldiny huti v Kladně. Jeho zálibou byla hudba. Jako člen obecního zastupitelstva byl důvěrným spolupracovníkem starosty Hejmy. Byl svobodný.
Nějakýho Josefa Hanzlíka zastupuje DILIA - umělecká agentura. Zkus kouknout na www.dilia.cz nebo si tam brnkni, snad ti budou umět pomoct. A v roce 1995 vydal nějaěj Josef Hanzlík(Hanzlíků je fakt hodně) sci-fi knížku v Melantrichu.
HANZLÍK Josef, prom. psychol. - spisovatel,
19. 2. 1938 Neratovice, ženatý (61).
MANŽELKA
Ludmila (1942, roz. Skoumalová, redaktorka).
DĚTI
1 syn, 2 dcery.
NYNÍ
svobodné povolání.
STUDIA
FF UK, psychologie, Praha 64.
ZÁJMY
filatelie.
PROFESNÍ DRÁHA
64-68 red. poezie v měsíč. Plamen, 69-90 dramaturg, scenárista FSB.
SPOLEČENSKO-POLITICKÉ AKTIVITY
vždy bezpart., sympat. s katolíky.
VYZNAMENÁNÍ, OCENĚNÍ
výr. ceny nakl. Mladá fronta a Albatros.
DÍLO
sb. veršů: 61 Lampa, 62 Bludný kámen, 63 Země za Paříží, 63 Stříbrné oči, 64 Černý kolotoč, 66 Úzkost, 67 Potlesk pro Herodesa, 72 Krajina Eufórie, 80 Láska pod mostem, 81 Požár babylónské věže, 86 Ikaros existoval, 90 Kde je ona hvězda, 93 Selected Poems (Anglie), 96 Prométheus a Sodoma; knihy pro děti, mj.: 72 O princi s dřevěným mečem, 76 Juliánek a skřítek, 81 Pimpilim pampam, 90 Princ a malá princezna, film. scénáře: 78 Deváté srdce, 82 Kouzelné dobrodružství, 83 Modré z nebe, 84 Poklad hraběte Chamaré, 85 Čarovné dědictví, TV scénáře: 77 O Terezce a paní Madam, 84 Hodný Fridolín a zlá Józa, 86 O princezně na klíček, překlady veršů, románů a div. her.
BIBLIOGRAFIE
85 Slovník č. lit. 1970-81, 85 Čeští spisovatelé XX. století, rec. a studie v čas. Lit. noviny (60. léta), Plamen, Host do domu, Zl. máj aj.
Datum poslední aktualizace: 30.09.1998
(www.kdojekdo.cz)
Nejvíc se o něm dozvíš ve slovníku českých spisovatelů od roku 1945 - díl první - nakladatelství Brána. Všechny informace shromažďuje ÚSTAV PRO ČESKOU LITERATURU AV ČR.
Ústav pro českou literaturu AV ČR. Na Florenci 3/1420 110
00 Praha 1 ++420-(0)2-248 109 82
zdraví siti