Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZáří
Autor
Jen_Lípa
Září
Jen Lípa
Utichl zvolna žalmů zpěv,
nastalé ticho tváře rdí
a v dáli šakal Anupev
na váhy Slunce odvádí.
Výklad:
Utichl zvolna žalmů zpěv,
- dozněli písně ptáků, prosby lidí, země usíná, motiv usínání, ústupu, blížícího se konce (dne, roku, života...)
nastalé ticho tváře rdí
- červeň zapadajícího slunce, červeň večerních mraků, červánků, červeň podzimního listí, černveň tváří smutných pozůstalých při posledním rozloučení...
a v dáli šakal Anupev
- Anupev (tj. původní znění jména božstva ve staroegyptštině) = Anubis - bůh smrti a mrtvých, zobrazovaný se šakalí hlavou...
na váhy Slunce odvádí.
- Slunce - čistá duše = srdce = panna. Ve staroegyptské mytologii odvádí Anupev duši mrtvého na váhy, kde jsou váženy jeho dobré a zlé skutky. V tamní astrologii je zářijové znamení Panny zobrazováno postavou Anupa a panny jím odváděné k poslednímu soudu - k vážení - tedy na váhy. Znamení panny končí dnem rovnodennosti (opět váhy - tentokrát zcela vyvážené) a přichází znameení vah. Ve skutečnosti "putuje slunce" na pozadí ekliptiky znamením panny a přechází do znamení vah...