Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZtracen v poli
Autor
fungus2
Vysadkař vojín joseph novak pozoroval přes koruny stromu,jak pozvolna svíta.Mnohonásobný hluk leteckých motorů,jenž přicházel od zhora dával tušit,že spojenecké letectvo zahájilo denní akce k podpoře invaze.
On,již však seskočil v noci,ale ztratil kontakt se svou jednotkou.Připadal si poněkud absurdně,ještě neviděl jediného německého vojáka či francouzského civilistu.
Odněkud z dálky se ozyvala dělostřelecká palba,ale on se snažil vnímat jen své nejbližší okolí.Na kraji lesa se rysovalo velké kamenné stavení,jenž obklopovala kamenna zidka podel níž se táhla cesta u niž stálo auto,vněmž rozpoznal vojenské vozidlo.Přikrčeně udělal několik kroků a zalehl vedle velkého kmenu stromu a spatřil,že dále vedle stavení stojí dva němečtí vojáci.Okamžitě na ně zalícil automatickou pušku.Ukazováček se lehce dotýkal spouště,přičemž očima sledoval i okolí a k jeho sluchu dolehl hluk motorů a zanedlouho před stavením zastavila motorka a dva obrněné transportéry,vněmž se nacházeli něměčtí vojáci.Na čele mu vyvstal studený pot,ale zůstal nehnutě ležet.
Ze stavení vyšli dva němečtí důstojníci a usedli do zaparkovaného vozidla.
Joseph novak se bleskově rozhodl.V leže levou rukou uchopil své dva granáty,odjistil je poněkud se nadzvedl a obloukem je hodil v rozmezí dvou vteřin na oba transportéry,načež se vrhl za kmen stromu přitiskava je se k zemi.
Dvě exploze následovaly okamžitě.Joseph novak z poza kmenu stačil zahlednout oba transportery zahalující se do kouře a zaroven slyšel strašný křik zraněných vojáků.Vice nechtěl vidět a rychlými přískoky přikrčen začal utíkat dále do lesa,nebot ze staveni začali vybíhat další vojáci.
Kličkoval v běhu mezi stromy,jako zajíc a při vběhnutí do hustého porostu se náhle proti němu vztyčila postava z nožem,která jej povalila,ale on jí bleskově ze sebe shodil,aby z úžasem v protívníkovi spatřil svého kamaráda z jednotky.
"Mám v patách pár němců!"vyhrkl na něho.
"Naši jsou kousek otaditut.Tak rychle k nim!"pravil mu on a zanedlouho se lesem rozlehla palba,jenž byla pro německé vojáky osudná.