Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČasová smyčka
22. 10. 2002
23
0
3094
Autor
Jeanne
Chtěla bych zakázat
tvým perlám v přesýpacích hodinách
procházet štěrbinou času.
Ne pro mé potěšení z pomíjivosti léta,
ale pro tvou nelásku k podzimu.
Augustin_Šípek
02. 08. 2005
!Líbí!
pěkný dvojí náhled na věc:o) taky mám to období rád...z obou pohledů:o)
t
je to hezké...a s tím stářím sem si hned vybavil wopiho:-))
díky za avízko:-)
Podzim má také své kouzlo,padá listí,teplé kaštany tak proč se bát stáří,život se má žít naplno ted si jen představuji,jaké by to bylo kdyby se TVým perlám zastavil čas,to by nebyl život,ale mládí je krásné tip*
Jeanne: mládí x stáří - proč ne, mě se to líbí i bez téhle abstrakce... možná skoro víc, protože si tam můžu domýšlet třeba to stáří, ale jen tak mlhavě ukryté za nevlídnem podzimu (ale je pravděpodobné, že jsem se nechal ovlivnit tím, že je to tu teď samá báseň o podzimu)... a samozřejmě jsi to ty, kdo ví, jak to autorka myslela :) "Perly" coby synonymum pro "krásné chvíle" chápu, ale přesto to (imho) moc bije do očí... něco jako "srdíčko z lásky". Opravuju chybu v dodatku: míněno, že ten první verš je oproti zbytku méně rafinovaný (hm, asi musí být).
... tak a teď už konečně můžu udělit tip za celkový dojem a vypiplanost :)
SlečnaMezková
25. 10. 2002
Hlubší kritiku jo? No, když Standa neví, tak já to zkusím "lopaticky" rozpitvat :)
Chtěla bych zakázat
tvým perlám v přesýpacích hodinách
procházet štěrbinou času.
Proč zrovna perlám? Trochu uměle dosazené, zdá se mi to... obyčejně tam bývají zrnka písku... ale budiž, podobnost tu je... "Tvým perlám"... čili tobě... "procházet štěrbinou času" (fajn metafora)... čili zastavit čas... hezký je, že přesýpačky jdou obrátit, takže se nám tu rýsuje ta "časová smyčka"...
Ne pro mé potěšení z pomíjivosti léta,
ale pro tvou nelásku k podzimu.
... a zbývá důvod zákazu: trochu složitě napsáno... hm, proč bys taky zakazovat plynutí času, když tě "pomíjivost" těší? ...to se rozumí samo sebou... aha, tedy kvůli tomu, že dotyčný/á nemá rád(a) podzim...
Dodatek: Ten první verš by se mi líbil nepatrně víc poetický... a oproti zbytku méně rafinovaný...
... tak a teď si jdu rozmyslet, jak to vlastně na mě působí :)
Moc pekny dilko. Kdyz by nekdo vedel jak pribrzdit nebo urychlit cas, to by byla parada...
Díky všem: první část rozebrána pěkně - Endif
druhá část se netýká ročních období ale toho, že si vážím někoho, kdo je starší než já a připadá si moc starý (ale není, vše je relativní) Ta pomíjivost léta je mládí a neláska k podzimu je to, že ho štve jeho věk, ovšem mě jeho věk nevadí
To je má myšlenka a odpověď
no, s tím stářím jsem si to myslel (asi proto, že to znám na vlastní kůži)
:)
ovšem ty perly i mně přijdou trochu násilný :(
Wopi, perly....když někoho máš rád, tak chvíle ci plynou s ním nemohou být pouhá zrnka písku.Co minuta, to perla..třeba jsem cvok, když přirovnávám tok jeho času k padajícím perlám
Proč se nazývat cvokem kdo nepochopil nepochopí a ostatním to násilné nepřijde.
Litochowitz
22. 10. 2002cup_of_tea
22. 10. 2002Astalavista
22. 10. 2002
ten zaver mi nejak nesedi, ale moc sa mi paci kombinacia presypacie hodiny - strbina casu.
hlubší kritiku? odstranil bych nadbytečnou čárku za Ne...
jinak - příjemně plynoucí, ale nic objevného... prostě takové malé příjemno bez větších ambic
:)