Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePohled ze severozápadního okna
Výběr: a2a2a
15. 06. 2006
110
99
12111
Autor
LaMouette
Znavené listy
ustýlají výminek
stoleté lípě.
99 názorů
jeee.. tekuji pjekne Jonashi.. po tak dlouhy dobje nejaka navsteva docela potesi..:-)
taky se mi stává... jedna věta nasekaná do tří řádků. Ale za to co v ní je tip! :)
přistřižená
05. 05. 2010
tak to budes vjedet vits jak ja.. pac ja to nevim poradne do dneska..:-) tekuji pjekne za ctenii..:-)
Začínám přicházet na chuť Haiku :D Nakonec ještě pochopím, jak se píše :)
Nemáš vůbec za co...to já díky za příjemný zahřátí u srdce(zase jednou po dlouhý době).)
jeje.. po dlouhy dobje krytyka zasejc.. ja Ti za ni musim mots podekovat.. pac me nesmirne potesila. :-)
Strašně se líbí - Haiku mám ráda a spojení ustýlají výminek mě jednoduše okouzlilo:)
moje vlasni gramatycka po mnohaletem studyju jazyka ceskeho..:-) a ynspyrovana panem Hymanem Kaplanem..:-)
krásně mluvíš /píšeš/, to jsi se naučila sama nebo ti s tím někdo pomáhal ?
mozna spis spirala..) kazdopadne me tesi Tvoje zastaveni u myho dilka..:-)
bude to taková hezká tečka, za tím naším případem.
dobrou noc, andělíčka na pomoc +
taki sem zkousela.. lec nade mnou pismacky system zvitezil.. navits tam nemaj byt ni entry.. nooo.. byla sem jeden cas z teho zoufala.. le paxem si prestala hrat na nadejnyho autora.. a zoufani me f tu ranu preslo..:-) tekuji pjekne za cteni.. potesilo to po case videt zasejc tendle zlutej napis.. nove krytyky.. ;-))
mno.. esliva wono to bude tim, ze ja nits novjejsiho nemam mno..:-)) todle je posledni f seznamu, co sem napsala.. zatim tedy.. ehm.. :-) tedy wono to nejni posledni.. posledni sem napsala Bez sance?... ale wono se to nejak prehodilo.. ze se todle hajku tvari jako posledni dilko.. tak nefim mno. Jinac tekuji pjekne prevelice za cteniiii..:-))
depak.. zadny muka.. enem uuuzasnej budu mit tendle rok.. a basta fidli..:-))
Miroslawek
01. 10. 2007
sakrys.. dyz ja sem na tydlencty rucni prace byla dycky takovej pitomecek.. cili ni kraiku.. ofsem straik.. bych si lajsla hnetki.. pac me to f praci desne co?.. desne stve..:-)
Miroslawek
01. 10. 2007
kurna.. co Ty tady po takhlenc dlouhy dobje..:-)) no.. kraiku.. to netusim vubets co to jeee.. cili dyz mi to vysfjetlis.. taaaak.. uvidime.. :-)
Miroslawek
01. 10. 2007
jej - tohle jsem TIPoval ještě jako 815_0 .. chjo - to je kus času. pořád líbí ..
sak ona na podzim vznikla taki.. le to je us davno.. to jen tendle priblblej system tady ji pozdeji priradil dalsi nesmyslny datum vlozeni.. a proto ji mam jako posledni.. le je us tak tri roky stara..:-)) a tekuji pjekne za ctenii..:-)
Barbar_Cohen
06. 05. 2007chytrá_jak_radio
12. 04. 2007
mno.. majintaty to je.. to je fakt..:-)) tekuji pjekne za cteni..:-))
to tam samozřejmě všechno patří :) přeji hodně zdaru při dalším tvoření a rozhodně se nenechej odradit ;)
juuuu tekuji pjekne.. to secko nastuduju.. pac jako me to zajima.. :-) ja sem spis vychazela z teho co sem o haiku ve sve nevedomosti vedela.. krom 5-7-5.. vlasne ze de o to.. zamontovat tam naky rocni obdobi.. a jakoze sup do prirody..:-))) tak proto je to takhlenc mno..:-))
mnohokrát mi vytýkali, že se v haiku nemají objevovat žádné básnické figury. takže metafory, personifikace a podobně tam správně být nemají. díval jsem se na stránku o haiku, pak jsem se vyhýbal tomu tím, že jsem upravil kategorii na senryu :) tady se můžeš podívat
http://www.haiku.cz/experiment.html
to jsou formality pro vrtaly :D ale pak ti nemůže nikdo nic vytknout ;)
snejku.. tekuji pjekne.. snazila sem se.. :-) a jen bych se optala.. rymovat by se mely prvni a treti?.. bo prvni a druhy?.. bo druhy a treti?.. zajima me to.. :-)
¨Předně chválím dodržení klasické formy Hai ku, jen mě mrzí, že se to nezdařilo i s využitím rýmu, vím sice, že hai ku není postaveno vždy na rýmu, ale rým mu sodá třetí dimenzi...
jejda.. procpa to nejni zcela haiku?.. je to jen ynformatifni wotazka.. pac ja pravda.. teho o haiku mots nevim.. :-)) le tekuji pjekne..:-))
presfjecit rozhodne ne e.. spis tak.. kazdej si za ni muze videt co sam chce.. stejne jako ja.. )) mi se libi, at nekoho na netso upozornuje bo ne e.. A jasncka.. dala sem ji sem.. bo sem si rikala.. ze by si i wostatni netso mohli predstavit.. kazdej dle libosti.. a nekery kupodivu i predstavili.. )) a to mi skutecne staci..:-)
esliva ono to nebude tim.. ze wo nicem cesfjecovat nemela.. proc taki ze ano..:-)
jejda.. tak to nefiiim.. kazdopadne me desne tesi.. ze to nikdy us neplati..:-)
tybrdo.. to mu rikam krytyka..:-)) tekuji pjekne.. tesi me to.. ze to tydlencty pocity vyvolava..:-)
ustylaji jen tak.. jakoze je podzim.. cili na zimu..:-) bo taki proto ze je stara.. cili buhvi jak to s ni po tehle zime dopadne..:-) tekuji pjekne za zastaveni..:-)
poslednísklenička
16. 12. 2006
tekuji pjekne.. je takova ze zivota..mno.. a este trosku podzimni..:-))
ano ano.. dlouho nebyl.. vim wo tom.. cili Te tu pjekne vitam zasejc zpatki.. a tekuji prevelice za ctenicko.. :-))
juchů, tak už to chápu....lípa se stala ředitelem domava důchdců osídleného výhradně listy ve výslužbě:)
miirdas.. no .. vyminek.. jakoze vejminek.. pro stary lidi.. drif se rikalo.. du k mladejm na vejminek.. to se rodicum delal jeden pokoj na doziti.. tak nak.. vecinou na vesnici.. ))
vlastovka.
09. 10. 2006
jeje.. po tak dlouhy dobje.. a krytyka..:-) tekuji pjekne.. potesilo to.. :-)
vlastovka.
17. 08. 2006
mi furt znavene prislo lepci jak padajici.. mno..:-) .. ale tekuji pjekne za nazor.. i krytyku.. :-)
ma to neco do sebe. ale na klasicky haiku mi tam vadi ta personifikace (znavene listy)
Až na to, že s haiku to nemá téměř nic společného, asi mi unikají nějaké paralelní souvisloti...
Ty a prehlizitelna.. ?.. to ani nahodou..:-)) akurat todle nejni novy dilko.. mam ho tu us par let.. :-) le sem ho neska chtela wopravit.. a wono ejhle.. dostalo dnesni datum.. achich
kazdopadne tekuji pjekne za zastavenicko:-)
kouzelná_květinka
15. 06. 2006
Bazi.. tekuji pjekne.. a mas naprostou pravdu.. jedna newopadava.. pac je to nadeje.. a ta je vjecna..:-) tiky za zastaveni:-)
moc příjemná lipová...erbovní;-)
jen jedna snítka
v zobáčku holubice
neopadává
*t*
ano.. sou.. na podzim.. v zime spi.. by pak na jare ten spanek zurocily v krasny zeleny barvje.. ji myluju mots.. :-)
melancholyje je nahodou uzasna vjets.. :-) dyz se to s ni umi.. :-) ale jojo.. upreny pohled nekam... znam.. praktykuju.. a povzdychavam.. :-) tiky Syby.. za tenhle pohled.. i za jine.. :-)
takove melancholicke zastaveni, na okamzik, ani pri tom clovek u toho okna stat nemusí, hlavne kdyz se pritom oci uprou nekam daleko do neznama s neslysnym povzdechem: "ach jo ... jo, jo".
... a pak zase celem vzad a usmev na tvari ) - jinak to ani nejde )
je to zdarile, lidske, libi
G.
LaraFjodorovna
29. 09. 2004
jeee juuu :o))) toho pána znám.. myslím, že se zowe jirkoň maďal ;o)))
Já se sice v Haiku vůbec nevyznám a není to moje parketa, ale tohle dílko (ať je to haiku nebo není, ať je to zkrátka co chce) je krásné...takové sladce melancholické a zároveň svým způsobem uklidňující a ukolébavající. Dost už slov, T****
lipa je krasny strom, takovy jemny, lipove drevo mekke a tvarne, a i podzimni listi hreje.. jako tvoje basen.
tip
u těhlech písmenek vždycky najdu bohorovný klid.. posadím se pod lípu a nasávám její energii.. díky
ehm.. huž je umyté severozápadní? ;o)
Matyjustin
04. 01. 2004navzdory_čtenářům
01. 10. 2003
Básně Haiku mají v sobě zvláštní kouzlo neopakovatelného okamžiku...Napiš další, těším se
cekanka_ucekana
01. 04. 2003Morbid_Pimple
18. 03. 2003Morbid_Pimple
18. 03. 2003
LaMouette, máš hezkou miniaturu, bez ohledu, jestli je to haiku, nebo ne ! :)
Wopi... hihihihi tíky.. jo tak takhle je to.. si wopi protože se wopičíš?... ;-))))))))
Wopi... šak já vím... že tam bylo 28..proto ty tíky:-))) sem tam su i fšímavá.. ;-))) btw.. tak proč Wopi?:-)))
se z toho zblázním, furt je nade mnou alim a bere mi to z pusy ....
ale na haiku nejsem odborník, už to sám radši nezkouším a nechávám to na Mistrech ***
guy.. no já právě taky ne e.. ale mi to nedalo.. taxem to zkusila:-))
Insuficientia
01. 02. 2003JohnieBass
08. 01. 2003Postrach_češtinářů
02. 01. 2003Petr_Palkovský
17. 11. 2002Drownedgod
08. 11. 2002
*!/klub
skvělé, :)))
jak by řekl nějaký odporník na haiku: "čistý výřez reality" :))
áách si mi ale udělal radost... bo su ouplnej laik.. ale zase děsně ráda zkoušim šecko.. wod mistra to potěší.. tíky:-)))
Navždy_Tvůj
05. 11. 2002
Tíky všem... jako sem to enem zkusila a těší mne že se vám to líbilo:-))