Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMonolog zoldaka
12. 11. 2002
7
0
1847
Autor
SimontheScimitar
"Sedim v mokre trave, zady opren o kmen stromu, nohy natazene. Citim se...volny. Na chvili. Pohledem zavadim o zaschlou krev na rukou. Rude smouhy se tahno od konecku prstu, pres zapesti az k loktum. Kazajka je take krvava a spolecne s potem a spinou tvori jednu neuveritelne vonici smesici. Usmivam se, tvar se rozjasnuje. Na kratkou chvili. Zakrakani me vytrhava z pitomeho snu o necem, co nikdy mit nebudu a ani snad nechci. Prsty si zajedu do vlasu, kdysi dlouhych, prekrasnych, zaricich. Kdybyste me videli ted. Pche. Darmo mluvit. Spletene prameny a mastnota. Tucty vsi. Hreben jsem ztratil a stejne, ostri noze je nejlepsi lazebnik. Zaviram oci, cekam, az se ozve vireni bubnu. Pak vstanu a dam se zase do toho. Den za dnem nedelam nic jineho. Budu se milovat s mou prekrasnou uplatnou devkou a kdo vi, treba tentokrat nebude ve vacku dost kulatych zlatacku a pocitim jeji hnev a jedovatou hubu. Nebo taky ne. Z brasny vytahuji brousek. Vzpominam si, ze kdyz jsem ho kupoval, byl trikrat tak vetsi. Zvlastni je, ze cepele neubyva, i kdyz by melo. A nebo se mi to vsechno zda, treba jsem se zblazni a prave ted nesedim tady, ale nekde v kamenne cele hluboko v pozdemi. Ech, kdyby tomu tak bylo, citil bych se stastnejsi. Jenze ja ji miluju, tu mou devku. A nebyt ji, nejsem nic. Zhola nic. Kurva, jak ja jsem rad, ze je valka."
Jinny: Tak mě tak napadá... BHD se Ti líbil?
SimontheScimitar: No, čekal jsem trochu něco... něco neobvyklejšího... Nic porti, ale na tohle téma už bylo hodně mono- (i dia...)logů... a tenhle mi přišel... nevím... neoslovilo mne to... a ještě: nesedí mi že přecházíš volně od myšenek k popisu činností... to popisné komentování vlastní činnosti se mi moc nelíbí... asi ybch dal spíš víc prostoru por čtenářovu představivost :o)
SimontheScimitar
30. 04. 2003
Chvilku mi to připomnělo poslední hru Shadowrunu, jako celek mi to připomnělo mou rozervanost a sny v mém fantasy světě.
Nádherně vykresleno + pointa na konci, která mě dostala..
Tip
avi
SimontheScimitar
19. 11. 2002
docela OK, na "automaticky text"... kratke a presto to stiha neco rict :)
FARAMIR: ajaaaaj, Slovensky jmenovec :)
Je to dobre, aj ked sa mi to nepaci..../*
...nestaci ze mam depku z pocasia, este citam taketo veci...
BTW: Zoldak je nic aj ked je vojna (vlastne prave vtedy). Aj ked on(zoldak) si to asi nemysli, takze je to vlastne spravne...