Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUpřímně I
Autor
Twardowski
Rozhodl jsem se, že alespoň před vámi ztratím masku a napíši, co si skutečně myslím. Kdo zná mé ideály (atd..) určitě ocení cenu těchto textů, protože lidé jako já upřímní nebývají. Texty a oslovení nepatří nikomu konkrétně (až na D.K.).
Já jim to říkám pořád
To, že s vámi vyjebávají je akorát vaše blbost a využívají akorát vaše slabosti. Je to jasné? Kurtizáno, vůbec si mi nestěžuj s tím, že jsi ztratila smysl pro lásku a touhu po sexu. Je to tvůj problém, jasný? Ti chlapi nejsou svině, protože oni tě dokonce ani nezneužívali. Ty jsi se ponižovala za peníze a je to jedině tvoje slabost, že chceš ty peníze a nechceš pracovat. Nikdo krom tebe ti tvůj život nezkurvil.
Pravda
Toužil poznat pravdu a to byl jeho hřích. Už od dětství tušil, že tu někde musí být, že Ježíš Nazaretský musel existovat, že Abrahám nebyl lhář, že Buddha byl Bůh. Nejasně věděl, že musí hledat v historii náboženství, genetice člověka, teoretické fyzice a slovech Šalamouna. Chtěl poznat pravdu za každou cenu. Neměl milenku, prakticky žádné peníze, jen několik přátel. Jeho život byly toulky po vysokých školách naprosto odlišného zaměření. A výsledek? Ve svém mozku vytvořil naprosto geniální nikým nevyvratitelnou teorii. Bohužel nebyl si jist, jestli tohle je ta pravda, jestli se jen nezmýlil a nikdo není dost chytrý, aby na to přišel.
D.K.
Drahá D., už mi dej pokoj. Za tu dobu jsi se mě naučila perfektně zneužívat a netajila jsi se tím. Já budu teď taky upřímný: Je sice pravda, že se mi moc líbíš (máš perfektní styl a jsi prostě krásná), ale jinak jsi celkem vzato nic. Nic neumíš, nic nechceš dokázat, nudíš mě. Tvou výhodou bylo, že jsem tě viděl tak málo a tvůj vzhled mě na dostatečnou dobu zabavil, ale stejně tak mě dovede zabavit krásný obraz nebo líbivá píseň. Snad jsi nebyla tak naivní a myslela jsi si, že bych s tebou chtěl strávit život? A snad jsem nikdy nebyl tak naivní, abych si myslel, že jsi si to myslela. Byl to výměnný obchod jako každý jiný.
Nejistota
Kurva, už kolikrát jsem se hádal o tom, co je a co není morální, co je dobré a co zlé. Jediné co jsem měl za vzor byla má jakási představa a víra, že dobro je to, co musí zvítězit. Kéž bych si byl jist, že to co dělám je dobré. Určitě bych potom byl šťastný.
Táhněte do hajzlu
A vy už taky jděte do prdele. Já už se nemůžu dívat na ti idiotský výrazy lidí, kteří v nic nevěří. Takže jestli nevěříte v dobro, ctnost, sebeobětování, morálku, … tak táhněte do hajzlu, protože celý můj život je takovým věcem obětován a nehodlám se s vámi bavit o tom, že jsem si zkazil vše, co jsem mohl mít, jen tak pro nic za nic. Rozumíte?
Vy jste to asi nepochopili
A jsem u toho znova. Vy jste to prostě nepochopili. Jasně, že bych chtěl děla tamto, a tamto, dokonce i tamto a hrozně moc i tamto a možná dělám támhleto a možná i něco dalšího. Ale k ničemu z toho se nepřiznám, chápete? Vůbec se mi to nelíbí a moje duše je otrok toho idiotského automatu (tělo), kterého se nemůžu zbavit a který prostě občas potřebuje zacpat držku, aby Já (má duše) mohla dál spokojeně žít. Proto se s vámi o některých věcech v životě bavit nebudu a budu se na vás dívat skrze prsty, pokud s o nich jen trochu zmíníte.