Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSedem trpaslíkov
25. 11. 2002
2
0
52383
Autor
vajda
1. Kýchal
2. Smejko
3. Plaško
4. Spachtoš
5. Dudroš
6. Kýblik
7. Vedko
No a to je celé. Vlastne : nevie niekto ako sa volala Snehulienka?
...vidím, že táto hlbokosiahla debata o menách trpaslíkov...je skutočne plodná...v češtine , slvenčine a angličtine ich už ako tak vieme...stále vám však neverím, že ich vymenujete aj so zatvorenými očami...kto však dodá ruštinu, alebo čínštinu získa bonus...a pochvalu...pred naštartovanou V3Skou...:)
tak jsem si vzpomněl na Vodňanského báseň:
Telegram pro Sněhurku
Kéž bys nezabudla
Šmudla
A co tak "Sněhulienka ... moja láska" Ovšem nevím za kterého trpajzlíka tam byl pan Pavol.
Jéé, a umí někdo ty trpajzliky vyjmenovat i v nějakým dalším jazyce?
A jak to vůbec je s těma českejma a slovenskejma jménama, nějak se mi je nedaří k sobě přiřadit... :(
1. Kýchal - sneezer
2. Smejko - smiler
3. Plaško - confuser
4. Spachtoš - sleeper
5. Dudroš - murmurer
6. Kýblik - bucketer
7. Vedko - knower
někde jsem viděl jak se trpaslíci jmenujou čínsky .-) až já to najdu... .-)))
Sněhurka byla Klotylda, to vim bezpečně
(a trpajzlíci jí řikali "Klóťo, Tyldo a Loty")
jo Prófu s Dřímalem jsem zapomněla, haha, to jsou archetypální jména :-)
konečně zajímavá literární debata :-)
malykuba01
26. 11. 2002
Bolek Polívka jednou v TV, vykládal, jak se afričtí studenti učili české dny: "Pondelí, uterý, stredá, paték, sobotá, nedelé... ?@{& ... tak znovu: Pondelí, uterý, stredá, paték, sobotá, nedelé... ?@{& ..." atd. si tak lámali hlavu, až jeden zvolal: "Já vim, já vim: Pondelí, uterý, stredá..., listopád, paték, sobotá, nedelé!" :-)))))))
Já znám ještě Prófu. Ale mám pocit, že i v češtině je to nejasné. Když jsem si četl knížky s filmovými obrázky(60. -80. léta) tak se jmenovali jinak jako po létech v kině(90.l.).
btw.
v originále (dá-li se tak Disneyovi říkat) jsou to:
Dopey
Doc
Sleepy
Happy
Grumpy
Sneezy
Bashful
Monty_Python
25. 11. 2002Pomerančová
25. 11. 2002
Doc...Prófa
Sleepy...Dřímal
Happy...Štístko
Grumpy...Rejpal
Sneezy...Kejchal
Bashful...Stydlín
ale Dopey je zase Dřímal.... co je se Šmudlou??
Já se jich v češtin+ taky nemůžu dopočítat - Kejchal, Šmudla, Štísko, Rejpal a ???
:))))))*
to je nádherné auditko! ...jsem netušil že sedmero trpaslíků mělo a má tak krásná jména ve slovenčině :)))