Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDží bí šou
Autor
Josefk
Dží bí šou. Dží Bí Šou se narodil v roce svého narození v malé vísce nedaleko Belfastu. Vychovávala ho převážně matka, protože otec byl rybářem a často vyplouval ve starém škuneru na moře za prací. Pocházel z chudých poměrů. Měl přibližně jedenáct sourozenců, z nichž osmdesát procent se nedožilo dospělého věku. Jejich hlavním, většinou jediným jídlem, byla pohanková kaše, která měla blahodárný vliv na vývoj jeho šedé kůry mozkové. Pracovitý otec se vracíval z rybolovu většinou po třech měsících, často bez úlovku, často s překvapením v očích, když uviděl u chudého stolu další přírůstek v rodině. Zdržel se pouze dva, tři dny, během nichž mu starostlivá matka stačila zaplátoval jeho chatrný oděv a vyspravit potrhané sítě. Jednoho šťastného dne chytil otec hejno zlatých rybek, proto mohl mladý Dží Bí jít studovat do Londýna. V tomto rozmařilém městě se dostal na šikmou plochu, takže ho brzy z univerzity vyloučili. Přesto se stal vynikajícím umělcem, povstalým z prostého lidu. Během své plodné literární činnosti napsal spoustu děl nejrůznějších žánrů, z nichž nejznámějším je Pik Marion.