Mozno je to trochu krčmový monológ ako píše Quoniam, ale naozaj som mala chvilu pocit, že som na zabíjačke a všetkých tých ľudí vidím a tú domácu si viem predstaviť :) aj tie jej myšlienky :) píšeš autenticky t*
Přemýšlím, proč je to v kategorii
báseň, a ne třeba
úvaha (i když poetická)? Už od začátku selhává rytmus a frázování. Proud řeči mi připomíná (nijak negativně) "hospodský monolog".
Originální mi přijde verš "
aj keď je sviňa boh je milosrdný". Zbytek plyne... a nic. Vyzněním (i když dále v kritice říkáš něco jiného) to na mne působí jako "výkřik vegetariána".
Hezký den.
páči sa mi to....je to také živočíšno-dedinsko reálne
normálne vidím pred sebou ako tí ludia dýchajú paru do mrazivého zimného dňa
jo - mna uchvatilo najma to, ze teoreticky mrtva svina je este dost dlho prakticky ziva
prave preto nemam rada jaternice...
paci sa mi, ako si to spojil s vianocami...*
Super. Prasátko se rozdalo všem nenapapaným tlamičkám, a přesto tvrdím, že mám tlačenku a jitrničky rád: není to však špatně.
Nedělejmě si pořád násilí s tím, co se smí a nesmí, může a nemůže, mělo by a nemělo by, dělá a nedělá...
Prostě to máme v hlavě - jako v makovici, kterou vítr otáčí ze strany na stranu; a přesto je to makovice a zejména velmi paličatá... myslíš, že se vzepře???
Bere jako samozřejmost, že ji někdo použije k jakýmukoliv účelu, protože je to makovice ... a prase je prase, tak co si budem vykládat: je dost kořeněný a chutný a já mám maso rád a čím větší maso, tím příjemnější chuť a větší prožitek a extázka a příjemný pálení v krajině bříšní (někde mezi centrem kolujicí a shromažďující se energie a pupíkem).
Jezme prasátka, páč je řezníci nezabíjejí kvůli nám, není-liž pravda.
Zabíjejí je totiž, Ti řezníčci pro penízky, který po nich společnost vyžaduje za rohlíčky, který jsou upečený z mouky bílý.... jako sníh....umletý a jemný!
Oni budou zabíjet stejně, a Ty to přinejmenším, vzhledem k jejich potřebám, nezměníš...
Ale popis zabíjačky byl skvělej,
tak to prostě je a těžko kdo zapře, že potřebuje mýt plný břicho, ať už zabíjí čuníka nebo rostlinku.... a s tím nehneš..:-)
ja mam rad tiez klobasu..aj ked obcas..som to zobral skor ako motiv vianoc a prasa ako priklad..zabijacka je dolezita pre obzivu dedinskych ludi je to aj spolocenska udalost.,skor ide o obraz v suvislosti s Vianocami a s postojom cloveka ku skromnosti vo vseobecnosti a o jeho vztahu boh-dabel
moje detstvo... kvíkanie už zavčas rána. žalostné, prežalostné. Tie svine asi tušili, že im odbila posledná... nôž do krčnej tepny (pod ľavú prednú nohu) - podržať misku aby bolo na krvavničky... potom opaľovanie s mašinkou (srsť treba dať dolu - niekde sa obára, u nás sa opaľovalo), potom umývanie a nakoniec porcovanie - odseknúť hlavu, vybrať vnútornosti a potom rozsekať na časti - všetko má svoje miesto. Tuk pôjde na slaninu, oškvarky a masť, mäso niečo do klobás, niečo na zaúdenie, šunky na zúdenie, pľúca, srdce atď do jaterníc. Medzitým chlapi s pálenkou, ženy okolo raňajok a tak... Dick pripomenul si mi tradíciu (pre našich predkov nevyhnutnosť!), ktorej sim sa už pár rôčkov nezúčastnil...
nikdy som sa zabíjačky nezúčastnil...
...ale teraz už mám pocit, že áno ;)
nikdy som t nezazila
a ani nechcem
pre vlastne dobro.
ako basen dobret*
autenticke!