Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProcházka
Autor
Kandelabr
Víčka jsou napevno zavřená. Uši se snaží neregistrovat hluk ve vedlejším pokoji. Cinkot rozbíjeného nádobí. Křik. Pláč a nadávky. Obviňování. Nos si pomalu zvyká na zápach přikrývky. Přítomnost pomalu mizí…chlapec uniká do snu a nechává za sebou vše špatné a zlé.
Hádka již dávno utichla.
Chlapec neslyšně vstává ze špinavé matrace. Bosé nohy ťapají po linoleu. Vrznutí okna a závan nočního chladu.
Pouliční lampy mdle osvětlují jediného chodce. Od úst mu stoupá pára. Chodidla má špinavá a rozbitá. Třese se zimou.
Měsíc zachází za mraky. Obloha je černá a studená.
Drobné prstíky se sevřou kolem chladného kovu. Ve čtvrtém patře zírá do tmy pootevřené okenní křídlo. Vylézt až nahoru je velmi namáhavé.
Dětský dech na venkovní straně skla. Skřípnutí okna a tlumené žuchnutí dovnitř místnosti. Tiché kroky a šustot pokrývky.
A víčka jsou stále napevno zavřená.
Dětské tělíčko hledá nejpříhodnější polohu k ležení. Přikrývka příjemně voní čistotou.
Ráno bylo plné krásných překvapení.