Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNejasná zpráva o konci roku (příprava)
Autor
Olda
Milí Písmáci,
mám tu text k zamyšlení, než odpovíte, dočtěte jej do konce. Zkouším se starat o Písmáka téměř pět let. Pokud jej navštěvujete déle, jistě mi dáte za pravdu, že někdy méně, někdy více.
V současnosti jsem si ale plně vědom, že:
- je projektem natolik rozsáhlým, že je nad rámec jedné osoby jej kočírovat
- nedostává se mi (především) času tak činit.
Podobnou myšlenku jsem přednesl již zhruba před rokem, nyní ji nabízím v propracovanější podobě.
Rád bych nabídl možnost spolupodílet se na rozvoji a vedení Písmáka dalším schopným a důvěryhodným jedincům. Pokud jste se teď lekli, nebojte, stejně jako se snažím tu dlouhou dobu vésti server rozumě, s daleko větší rozvahou bych tak činil před předáním jakékoli zásadní pravomoci.
Nabízím na jedné straně zodpovědnost (za návrhy úprav, zásahy do systému),
na druhé straně možnost seberealizace.
Písmák je:
- systém s mnohatisícovou návštěvností
- poměrně propracovaný redakční systém
- existující občanské sdružení, může zaštítit aktivity nejen publikace, realizace čtení a kulturních akcí
Písmák by chtěl:
- především se dál rozvíjet. Již měsíce technicky stagnuje (byť občas provedu menší technická vylepšení).
- zaměřit se více na literaturu. Hledat nové možnosti jak v tunách každodenních děl pátrat po perlách (tak jak se snaží Redakce), druhak směrovat vývoj od diskusního serveru k serveru literárnímu. Jakkoli se tahle myšlenka zdá nyní již skoro směšná (v historii jsme takovýchto pokusů učinili povícero), není všem dnům konec a dle mého názoru je to především o dobrém nápadu a nadšení.
- odlepit se od internetu. Ať už k CD-romu, pravidelným čtením, či tričkům pro zájemce, .., čemukoli?
- rozvíjet nadějné podčásti. Např. Knihomolna (Odkazy) byla ve své době vynikajícím literárním odkazovníkem na českém internetu. Nejen v části Klubů by bylo možné jíti daleko dále.
Co mu chybí:
Každý den jej navštíví přes 1200 lidí, nevěřím, že se nenajde:
- několik schopných jedinců
- nadšení, chuť
- čas
Skupina lidí kteří by byli ochotni věnovat svůj čas Písmákovi, schopni se společně bavit a pravidelně sejít, nabídnout svoje schopnosti (organizační, zkušenosti, programování, design, korektorské,..). Diskutovat existující problémy, nacházet nové, ale především jejich řešení, realizovat. K tomu všemu je tu zázemí existující sdružení a nejen v něm zázemí autorů jenž pro Písmáka udělali mamutí práci a kterým není jeho osud lhostejný a jistě přispějí v dobrém nápadu nejen radou.
Nastíním reálný příklad jak by mohlo fungovat, jednotlivé kategorie členů:
1) administrace
- na P. tráví dlouhé denní hodiny je asertivní a schopný chladně uvažovat, tedy i reflektovat komerční, nesmyslné, či prostě "pravidlům" (které bych rád dal dohromady právě už s touto skupinou) se vymykající příspěvky (a např. pozastavit jejich zobrazování v seznamu po přihlášení)
- komunikuje s autory, tedy ví, co je trápí (funkce) či "ze zkušenosti" co by se dalo zlepšit
2) literatura
má něco co mě je maximálně vzdálené a co dle mého názoru tomuto webu hodně škodí tedy jistou literární zkušenost, vzdělání, názor, který je schopný(á) prezentovat a hájit
3) grafika
4) programování
php + sql toť základ Písmáka
5) organizace
zkušenost či chuť organizovat ať už setkání, či čtení autorů.
Konkrétní náměty k řešení (diskusi):
- inteligentní řešení nápovědy - jak a komu ji umožnit psát, dělení, sekce
- přepracovat seznam děl - přidat "předvstupní" stránku s nabídkou kategorií, tedy nabídnout čtenáři (mimo jiné) lehce (přímo) přístupný seznam děl z kategorie a např. v záhlaví zobrazit několik posledních děl z Výběru
- velice sporné obnovení limitu počtu kritik na jedno poslané dílo, či spíše rozpracování výjimek, kdy by toto omezení nemělo platit, či jej opět úplně smést
- vyřazení nepoužívaných přezdívek (nikoli smazání) ze seznamu autorů - na základě jakého klíče
Pokud disponuješ některou z výše uvedených schopností, či pokud by ses jakkoliv jinak rád(a) posílel(a) na rozvoji Písmáka ve výše uvedené podobě, napiš mi prosím (o@ner.cz)
V emailu bych prosil uvést:
- stručné informace o tobě (např. odkud jsi, studuješ/pracuješ, popř. věk)
- co bys pro P. rád(a) udělal(a) - vyber si třeba z toho co jsem psal výše, tedy (administrace, literatura, grafika, programování, organizace)
a tvé zkušenosti, případně prosím reference (např. na jakém webu jsi působil(a), spolupracoval(a)) a v neposlední řadě, kolik času bys byl(a) ochoten(a) P. věnovat.
- pokud zbude čas a chuť tak abych se dozvěděl o tobě trochu víc, zkus napsat komentáře ke "Konkrétním nápadům na řešení" které zmiňuji výše - jak bys je řešil(a)
V zásadě mi postačí jakýkoliv email na úvod a dál se vyptám :)
Než myšlenku "změn" šmahem odmítneš, je nutné připomenout, že co se nevyvíjí umírá, a že ne každá změna která se zdá být nepraktická, či především rušící zaběhlý stereotyp musí být špatná a nemůže vést ku prospěchu věci.
To není sen. Věřím, že se v takové mase lidí (pokud okolo toho udělám dostatečný humbuk :)
musí najít několik ochotných a schopných jednotlivců!!
Tento text není závdavkem diskuse k dílčím nastíněným tématům!!
Pište POUZE komentáře k celé myšlence takovéto "skupiny" a nejasnostem v textu.
Toto je koncept, který bych na základě komentářů rád dotvořil :)