Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV převleku jeptišek
Výběr: Lyryk
16. 01. 2003
16
0
3693
Autor
Rowenna
Všechny ženy v převleku jeptišek
tváře stroze vězeňsky ukryté
jsou rukojmími této neklidné země
když tolik doufají, že muži kolem nich
jsou zářící lidé plovoucí jejich sny
jsou myšlenkou se všemi výhodami
svých omezení, jsou dalekohledem
do jejich duší, jsou jejich spánkem
a protože není snů bez usnutí
znovu a znovu
ty ženy bláhové
usínají a ožívají
tak jako ožívají v jejich snech
kořeny stromů kotvící
ve hrobech prastarých.
"když tolik doufají, že muži kolem nich
jsou zářící lidé plovoucí jejich sny"
...to je přesný
už jsem se začínal divit, proč se v kritikách pořád diskutuje o jeptiškách... :)
úvodní strofa se mi - obsahem - líbí, ale ten zbytek mi přijde už jen jako zbytek, takové odložení na jindy...
*
Teichmane, jaký stejný díla máš na mysli? Rád bych věděl, co tě dnes tak udivilo, nějak jsem si nevšiml...... :-)
Teichmane, máš pravdu, a Jung asi taky. Já mívám pocit, že jsme, někteří z nás, skutečně naladěni na jeden kanál. Kolikrát jsem tady zírala - kolikrát mě to tady postihlo, že jsem vypotila něco, vložila, abych zjistila, že stejné téma zpracovává jeden, dva lidi ve stejný den. Už jsem nad tím přemýšlela. Prostě to tak je. Stává se. Přeji hezký den. :-))))
No jo, našla a přečetla. To je tím, že skutečně zanedbávám seznam všech děl. Napsal jsi, že autoři : používají podobné klíčové výrazné fráze, hesla, slova... Řekla bych, že jediná fráze, kterou mají obě dílka společnou, je slovo jeptiška. Tak to by mě příliš neudivovalo. Není sice tak frekventované jako třeba slovo oběd, ale stává se. :-)))
zajimave pojata prace jeptisek, s hezkymi prirovnanimi, ale asi jsi nevidela Woopi Goldberg v Sister's Act..-) Rytmus basne mi nejak nesedi..
Máš pravdu, Stevensone, opravdu není příliš libozvučný. Někdy se slova cpou tak divně, že to vyzní kostrbatě. A když těm slovům říkám: Necpěte se mi, darebáci, na tenhle řádek, neunese vás, tak oni just ano, všechna slova si sednou na jednu stranu houpačky a takhle to dopadá. Padají na pusinky, ta moje slovíčka. :-))))
Ty bláho, Stevensone, Teichmane, já se tady tak nimrám s formou a uteklo mi, že vám utekl obsah. Já nepíšu kurňa o jeptiškách. To je pouze slovo, které pro mě znamená, že se ty ženy tváří jako jeptišky. Je to o normálních ženských, které navenek nedávají najevo, že... Které o tom jenom sní.
No, asi je moje chyba, že použiji tak silný výraz, který automaticky lidi hodí někam jinam. Takže - žádné jeptišky, normální baby, jasné? :-)))))))
ale Rowena, to jsme asi vytusili stejne, jenze..-))asi tedy ony to neznaj..-))