Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBalónky
Výběr: Stanislav_Vašina, Monty_Python
12. 01. 2003
45
0
9215
Autor
Kandelabr
Křik tisíce hlasů se slévá v jednotný šum podbarvující burácející hudbu. Rej světel a rozzářených dětských tváří. Desítky blikajících barev. Z kolotočů je slyšet radostné výskání. V ruce držím dva balónky. Prodírám se davem.
Hledám.
Uhýbám očima před pohledem tmavovlasé slečny, dávám pozor, abych nešlápl do zmrzliny ležící na zemi a těsně míjím objímající se dvojici. Cítím vůni kukuřice.
Kruci. Někde jsem tu přece měl kluka!
A spolu s ohlušující ránou praskajícího balónku mi dochází: to nebylo v tomhle životě.
Ale byl to hezký pocit. Těch dlouhých pět vteřin jsem nebyl sám.
V jednoduchosti a zároveň netradičnosti. Podle mýho se tady stalo to, že umělec vnutil svůj pohled čtenáři, který dlouho odolával a to je dobře, když má v sobě dílo takovou sílu. Za ty starý kritiky se skoro až stydim.
jarda_sibrt
28. 11. 2003průser_mračen
12. 06. 2003Monty_Python
30. 05. 2003Morbid_Pimple
13. 05. 2003
Kandelabr je pro tebe špatná přezdívka, měli by ti říkat Daniel popřípadě Rosamundo. Velikost tvého penisu zřejmě odpovídá velikosti tvého mozku, jinak bys nemohl psát takový sračky.
cekanka_ucekana
02. 04. 2003cekanka_ucekana
02. 04. 2003JohnieBass
25. 01. 2003
*Tip. je to gut.Mylsels to upřímně? Ne? Neva..psát jen z vlastní zkušenosti by byla otrava co.
Kolikrát se sem musíme vrátit abychom pochopili?
.někdy mě to děsí.........BARBAR
*Tip
Mně se to líbí tak, jak to je. I když proti delším věcem vůbec nejsem...
Ticha_duse
14. 01. 2003
Moc nemám ráda minulé životy. Ty Tvoje medailonky se mi něčím líbí, ale vždycky mě v nich něco nesedí. Jako tady ten minulej život, to je takový moc jednoduchý, bylo by zajímavý, rozvést toho kluka nějak jinak. Jsou různé možnosti, jak ho mohl mít...
Astalavista
12. 01. 2003des_te_meer
12. 01. 2003
K tomuhle se v podstatě nedá nic říct. Ačkoli je to vístižný, je to moc krátký na nějakou kritiku. Myslim, že tenhle pocit, kterej je určitě krásnej, lze podobným způsobem popsat tisíckrát. Kukuřici změníš za pikador, tmavovlasou slečnu za sešlého starce atd. Víš co tím chci říct?
hm..ale to můžeš přece zaměnit kdykoliv cokoliv.Koneckonců není přece důležité jestli tam voněla kukuřice nebo rozlité víno...
Já si právě myslim, že u některých děl to zaměnit nelze, každý slovo má svůj význam a bez něj se to hroutí. Zvláště důležitý je to u tak krátkých děl.
všechno můžeš popsat deseti způsoby... myslím, že žádná ta věta tam není zbytečně. Ale já nemám ten správný nezaujatý postoj :)
občas si říkám, že život každého člověka, zvířete, rostliny... je taková "virtuální realita" - něco jako film s dějem a rodíme se pokaždé do jiného až "každý" zažije všechno (bude i vrahem i třeba Gándhím...)
- a že svět se vším utrpením je tak vlastně v pořádku
- tyhle kecy mě samozřejmě napadají jen ve chvílích, kdy jsem na tom "já" zrovna spíš líp ;-)
jo, a "Bohu" se pak nedá nic vyčítat, protože je ve všech těch dějích namočenej pořád jenom on sám - to jen ty malý "individua" sobecky volající po spravedlnosti mu spílají, proč s tím nic nedělá...
;-)
Steve + Kande: sorry, nějak jsem nepochňápla o čem to tu vlastně vy dva polemizujete? :)
Drownedgod
12. 01. 2003
Je to alibisticky krátké! Konečně jsem přišel na to, co mi na tom nevyhovuje. Popis je dokonalý, všechno sedí - ale jen co vyvoláš atmosféru, je tu konec; čtenář někde je a vzápětí ho necháš být s minimem dojmů, ač hlubokých. Nezbývá nic ke kritice, ale ani mnoho k obdivování... přesto bych to jako miniaturu strávil i kratší - povídku ale nikoliv. Nemáš přece důvod snažit se, aby tam "žádná věta nebyla zbytečně", chtělo by to trochu vypravěčského uvolnění... tak :)
výborně
*