Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDrzost
Výběr: Monty_Python, Wopi, kalais, Pája
27. 01. 2003
34
0
5093
Autor
hermit
Drzost
Staň se průhlednou
ještěrkou ke kávě,
měň se v provaz,
který ochraňuje víru,
stěhuj se z místa na místo
podle mých přání,
a také buď zakotvenou
věčnou
obřízkou nad poli.
Mystické světlo plní
mou hladovou lednici,
buď fotosyntézou,
mou přítelkyní
s ramínkem a vypínačem;
prostě tak -
ze svobodné vůle... Dávej mi
a nikdy nebuď těhotná – a čti si mé básničky,
vždyť jsou to vždycky jen
docela smyšlené výtahy k tobě...
Pokud si k tomu naordinuji slušnou dávku patosu (což jako podprůměrný divadelník docela dobře zvládám), vychází mi z toho celkem vtipná záležitost... Ale sebeironie? To není moc slušné slovo.
Quo: Slušné možná není, ale já jako autor vám čtenářům tvrdím, že podle mě je to slovo nejvýstižnější...:-)
Martinka: taky netvrdím, že je to můj manifest... opakuju: je v tom hodně sebeironie...
Drownedgod
12. 02. 2003Laure_Lérina
07. 02. 2003
Já už jsem si dlouho nepočetla v Hermitovi (ostatně ani jinde). Je snad tedy vpořádku, že jsem tak zaskočená!
Nevydržím tu jen tak sedět a nečíst si to dokola, je to tak... tak vemlouvavě plná báseň!!!
A vůbec, *****!
jen to nikdy nebuď těhotná mi zní trošku misogynsky, jinak...hmmm...dobrý. takový nehermitovský, ale stejně...
ulita: to má znít misogynsky, spíš je to misogynská sebeironie... trochu zoufalá a černá, pravda...
Jo, je to hezká drzost, moc se mi líbila - včetně docela smyšlených výtahů, což mi mimochodem narozdíl od wopiho připadá výstižnější, než kdyby tam to docela nebylo.
Když už toho chceš tolik, tak je ta upřímnost příjemná...*!
mario_di_fiore
29. 01. 2003Backdoorman
29. 01. 2003
to mi přijde osobně moc dobrý, osobně myslim jinak než osobně...
první sloka mi nejdřív přišlo, že to bude nějaká od tebe neobvyklá blbost :op víš, ze začátku....ke konci je dobrá a druhá se mi líbila ještě víc....
ze svobodné vůle... Dávej mi
a nikdy nebuď těhotná – a čti si mé básničky,
vždyť jsou to vždycky jen
docela smyšlené výtahy k tobě...
tohle mi přijde krásný v tom, no....
ale já jsem jen hloupá čtenářka, zato Tě ale děsně ráda čtu, tak už jdu...raz dva*********
Monty_Python
27. 01. 2003
až na drobné osobní výhrady
("a také buď zakotvenou" mi trochu nesedí rytmicky,
obdobně "docela smyšlené" - tam bych se klidně bez "docela" obešel)
:)
Wopi: výhrady se uctivě zamítají :-)) ale jinak děkuji
a děkuji všem a Ilonce, že si to tak hezky vymyslela :-))
Wopi: já ti sice výhrady nechtěl zamítnout, posoudil jsem je, zvážil plusy mínusy a tak dál et cetera, ale naznal, že je zamítnu, ale ve skutečnosti jsem za ně vděčnej, protože víš co. každej takovej štípanec je potřeba vzít v úvahu podívat se cizíma vočima na svoje rejpance, to nikdy neuškodí, vyplývá z toho poselství:-): kritik jen víc a houšť, i když je většinou neberu v praktickou úvahu, tak v teoretickou a je beru vždycky a rád, i když třeba nerad. :o)
jasně :)
ale šlo mi jen a jen o plynutí - v poezii ho mám rád bez peřejí - jinak je to mmmmmmmmmmmmmmmm!
já vím, já ti rozumím, ale někdy je v proudu kamínek, nebo čouhá rezavá skoba z trámu... :-))
a vymyslela si to mnoóóó..:))) ze svobodné vůle
hladovým se píše -mysticky- jak nej!
"Staň se průhlednou
ještěrkou ke kávě"
"docela smyšlené výtahy k tobě..."
tip