Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTulák a řeka
29. 01. 2003
1
0
1043
Autor
kminnek
Hvězdy se vezou na velkém voze měsíc na obloze jasně svítí pramínky řek se strácejí v stínu v němž ukrývá se zbloudilý tulák. Jen zapílí si voskovou svíci co s plamínkem hraje si vítr podívá se na nebe plné hvězd ví co se stane hvězdy mu nelžou. Jeho stopa mizí v říčním písku kterou voda hned rychle zacelí vůni po tabáku z jeho dýmky hned po řece vítr rozfouká. A hladina řeky písen zpívá do toho vítr o koruny stromů kapky rosy na místo zvonků zazvoní jak teskně dopadnou do trávy. To zbloudilý paprsek měsíce jej osvítí jinak nezná nikdo jeho tvář jen řeka co v hladině si holí vous co pomalu odtéká po jemném písku. On ukrývá se přes den v rákosí voda pohltí tu jeho stopu ráno po něm zůstane jen ohniště nic jiného než popel a prach. Když večer se zaposlouchá do ticha jde pomalu té noci sám vstříc z hladiny stoupá její lehký kouř co otvírá dvěrě do neznámých krajin. Tak pomalu zatáhne na nebi záclony ten opar řeky tu její mlhovinu i sama řeka by chtěla spát v tom nándherném měsíčním svitu. Tak sám kráčí tisíci krůpějí světlo hvězd dělá mu pochoden ta rozzářená kytice vesmíru co mu svítí svou nekonečností. Nad hladinu se vzpínají skály co chrání řeku svým stínem zachycují vichřici i lehký vánek sám poutník kráčí v nočních temnotách. Jen on umí řece naslouchat poslouchá co samotnou řeku trápí za tu dobu co řeka tady teče a listí to stále špiní její vodu. Poslouchá smutně pod stromem skryt ve vodě si chladí ušlapané nohy do toho kolem zpěv ptáků zas sbírá sílu na další pout. Kam jej nohy jeho ponesou to stále neví jen půjde dál kolem své řeky kolem té zpívající říční hladiny povede jej i odraz a slunce paprsky. Ty mu vykouzlí na těle kapky potu vlasy si nechá vysušit větrem poslouchá písen večerní velkého jezu jeho stopa mizí a odchází v dál.
Opravdu nádherné. Je to o plynutí času a pomíjivosti všeho. Jen škoda, že je dílko nedoceněno. TIP
A jde k prameni té řeky nebo tam, kde se ona spojuje s jinou či s mořem? :o)
Ano, ano poutníci jsou zvláštní stvoření. Pořád je to někam žene a oni často neví kam... ale je dobře, že putují.