Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSmrť
10. 06. 2006
5
4
4160
Autor
Fairiella
Je u tebe přelud v kápi
Ta se v temnotě utápí.
V očních důlcích modrý jas
JDU SI PRO TĚ, UŽ JE ČAS.
Usmívá se - Smrť to je
Zemřeš hned a bez boje.
Kosa zaleskla se ve tmě
Vystrašeně šeptáš: "Veď mě"
Smrť však mumlá: KDE MÁM KOSU?
MUSÍM ZABÍT JEDNU VOSU..
Smrť odchází - už je pryč
Hrobaři si berou rýč.
A z tebe se stává duch
Nevidím tě, vidím vzduch.
Jsi duch tak na tisíc let
Zavřena je brána zpět.
Smrť si však nevzal jen tebe
4 názory
To je hodně dost dobrá básnička.Mám jak obash tak i formu je to jedna z nejlepších básniček co jsem kdy četl
V podstatě inovace starého díla, abyste se nedivili :-D Změna diakritiky (místo pomlček tam po změně písmáka byly otazníčky) a velikosti písma a tak... :-P
Super básnička. Sekáč byl první co jsem od něj čet, díky němu jsem mu zcela propadnul. Tip
Elánius: to já taky :-) přesně, kvůli Sekáčoj jsem se stala Pratchetářkou :-D
Přečti si Sekáče :-) A jinak díky :-))) Myslím, že v tomhle moc uměleckýho stejně bejt nemá :-)
Andřich_Nepojal
08. 02. 2005
slyšel jsem že je Pratchetta dobrý číst v originále - kvůli nepřeloženým slovním hříčkám. Ale nezkoušel jsem to - i když u nás v Brně Pratchettovy originály prodávají.
ale na netu jsem stáhnul originál Lord of the Rings - a je to fakt lepší než překlad, podle mě... i když některé výrazy musím luštit z kontextu...
... oops, myslel jsem tím jestli jsi četla Pána prstenů... ale asi jo...
nemusíš hned mluvit jako Smrť...
(apropos začal jsem znovu číst Magický prazdroj a dostalo mě tohle:
"Proklínám tě!"
"TAKOVÝCH UŽ BYLO"
:)))
zkusil jsem i psát "dle pratchetta" - vzniklo tohle
Jo, četla, samozřejmě. A ABYS VĚDĚL, SMRŤ JE VŠUDE. A ZÁROVEŇ NIKDE. NEBO SPÍŠ NIKDY. PROTOŽE JEHO ČAS NENÍ HORIZONTÁLNÍ. JE VERTIKÁLNÍ!!!!!!
Mně se zase líbila hláška starýho Lu-Tzeho (na tu nezapomenu):"Vypadám sice jako velký uschlý list, ale nejsem zelenáč!"
Díky :-) Přečtu si to. :-) Dámy a pány jsem nečetla, díky za tip. JAK MŮŽU NEZNAT J.R.R.TOLKIENA?! :-))))) On existuje někdo, kdo ho nezná? :-)
a ty Dámy a pány jsi četla nebo ne? Fakt doporučuju. A pokud znáš i J.R.R. Tolkiena, bude se ti to líbit dvojnásob :)
sám jsem se kdysi pokusil Pratchetta malinko napodobit - mám např. fantasy dílko Příchod hrdiny - pošlu ti na něj avízo nebo ho můžeš najít v mých dílech přibližně na začátku...
no jo, máš pravdu. NENÍ ŽÁDNÁ SPRAVEDLNOST, JSEM JENOM JÁ a podobně...
nedávno jsem znovu četl Sekáče - fakt dobrý. jinak z těch dílů Zeměplochy co jsem čet se mi nejvíc líbí Dámy a pánové (zlí elfové - bomba) a potom asi Zloděj času nebo Zajímavé časy...
Zloděj času! To je dokonalý!!! A super je taky Sekáč. :-) n¨Nebo Mort. První co sem četla byl Otec prasátek a pak jsem to jednu dobu hrozně četla. Teď už jsem snad půl roku neběla žádnýho Pratchetta v ruce... .-(((( To víš, povinná četba...
no jo... rozmlácená počítačová myš asi nepomůže - nemá krev...
a taky bysme se měli nějak sejít... na ten obřad :)
a co pak se Smrťáčkem budeme dělat? :))
Já nevim, samotnej pokec s ním může bejt dost zajímavej. :-) Má takovej suprovej smysl pro humor. :-) I když... doufám že nám nebude chtít říct, kdy umřem. Protože co když řekne "ZA DESET...DEVĚT...OSM...SEKUND...............TEĎ!" a vytáh by svou kosu a už by to jelo :-)
stačí tři kousky dřeva a čtyři kubický centimetry myší krve, přece
(viz Pratchett)
obřadné svíce a lebky jsou jenom pro starý mágy
Jo, to je fakt :-)))
A kolik těh myší hodláš zabít? Kdoví taky, jestli to funguje na těch přešlechtěnejch laboratorních myších ze zverimexu :-)))
Kdyby si tohle přečetl sám velký Smrť, určitě by se nad svou profesí zamyslel...