Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdyby tak už bylo léto!
Autor
Bacil
Kdyby tak už bylo léto...
Ta myšlenka mi prozímá hlavou, jak se tak brodím sněhovo-ledovou břečkou na chodníku. Brodí se všichni, i lehkonohá bazimka, i prozimář z dopravního podniku, který se právě chystá zimovat koleje. (Nebo svařovat? Ech, rozumím já kolejím?) Dokonce i skupinka úzimáků v pzimených vestách se brodí, a brodila by se i pozimucha, kdyby ovšem ve městě nějaké pozimuchy byly.
Mrzne až (mě to po hlavě) praští, nad parčíkem se szímají havrani - kdyby tak člověk aspoň mohl někam na výzim, ale nedá se nic dělat, čekají na mě studenti. Zas budou kvízim, že jsou praktické úkoly těžké, ale ať nekecají, rozhodující je sterjně teorie a kdoví, kolik jich dneska zase šéf nechá vyzimět.
Ale tak tomu bylo od dob starých zimopisů, ten věčný boj studentů a zkoušejících.
Přicházím do práce a přestávám na to myszim, jak se dostávám do viru úkolů. Ale pak přichází chvíle nuceného odpočinku na oné místnůstce a myšlenky se opět objevují.
Kdyby už tak bylo teplo, říkám si, šátraje po toazimním papíru.