Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAnti-Valentýn
Autor
Gael
Slovník cizích slov říká, že „anti“ pochází z řečtiny a znamená proti. Dále tvoří první část složených slov naznačujících odpor, nepřátelství, boj. Ano, to je ono. Být jenom proti Valentýnu je málo. Já spíše zastávám odpor k Valentýnu, nepřátelství k Valentýnu a boj proti Valentýnu. Nejraději bych tento totálně zkomercionalizovaný svátek ignorovala, jak už se tak mojí pacifické povaze příčí jakýkoliv boj. Bohužel, svatý Valentýn na mě odevšad útočí. Procházím obchodní zónou města a kam jen moje obrýlené oko dohlédne se červenají balónky, smějí se plyšoví medvídci, tepají srdce všech velikostí a na moje chuťové buňky se snaží zapůsobit tuny čokolád. Svatý Valentýn zkrátka útočí a jeho útok je promyšlený a rafinovaný. Přehršle roztomilosti, nadmíra něžnosti a rádoby romantika mají vyvolat pocit zamilovanosti. Hm, procházím obchodním domem a snažím se přijít na to, jestli teda jsem zamilovaná nebo vlastně nejsem. Najednou na mě někdo nadšeně zavolá. Vidím dvě velké rozzářené oči, velký úsměv a ruce, které mi ukazují obsah igelitové tašky. Moje kamarádka mi rozrušeně ukazuje červené spodní prádlo, které koupila sobě a vlastně i příteli u příležitosti svatého Valentýna. V duchu se ušklíbnu a pomalu přestávám vnímat výčet všech červených věcí, které pořídila a ani mě příliš nezajímá její plán na super romantický valentýnský večer. Valentýn, Valentýn … co mi to jméno připomíná? Aha, už to mám. Moje kamarádka ze školky měla morče jménem Valentýn. Bylo hrozně tlusté, rezavé a zapáchalo. Pak si ještě vzpomínám, že teta na venkově měla kozla Valentýna. Nevím sice jestli byl zamilovaný, ale rozhodně byl hodně sexuálně náruživý. Do třetice si vybavuji malého bílého králička Valentýna a ten když vyrostl, skončil na pekáči. Osudy těchto valentýnských zvířátek jenom upevňují můj postoj k Valentýnu. Navrhnu zařadit do slovníku cizích slov slovo anti-valentýn. Bude vyjadřovat projevenou nechuť ke svátku svatého Valentýna. Jenom ještě musím promyslet, jestli se bude psát s pomlčkou a nebo bez.
P.S. 14.2. večer mi přišla sms zpráva : „Ahoj beruško, k sladkému Valentýnu Ti posílám sladkou pusu.“ Hurá! Jsem zamilovaná. Díky Valentýne a mám rok na to, abych si pořídila červené spodní prádlo.