Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKrása jara
30. 03. 2003
2
0
1397
Autor
Liilaa
Krása jara
Paprsky mě píchají do narůžovělých líček
a já se zářivým pohledem dívám na prosluněné okolí.
Opájím se probouzením spícího života
a dýchám čerstvou libou vůni vzduchu.
Pomíjivost nemůže sklíčit moje srdce
a já se dál nechám unášet tímto jarním dnem.
Dál vnímám tento okamžik
jako nekonečnou krásu.
Je to jednoduchý a krásný popis pocitu nekonečného koloběhu života, pocitu štěstí z toho že se rodí něco nového a pocitu nespoutanosti člověka uprostřed jara. Což se mi fuckt moc líbí *
jelikož stojíš o hlubší kritiku, napíši ti ji, i když někdy zápasíme s tím, jak ji přijmout; ale když se k ní člověk správně postaví, vždycky mu poslouží víc, než plácání po zádech.
Nuže: aby byla báseň pro čtenáře zajímavá, musí být nejen popisem události, ale i mít skryté jinotaje, něco, co čtenář pro sebe objeví, nebo popsánu známou skutečnost nějakým zcela nečekaným způsobem. Lidé se nezajímají o tvé pocity - promiň, ale ani o moje - ale chtějí si přečíst poezii proto, aby jim zprostředkovala určitý mimosmyslový zážitek. Popis krásných pocitů na toto nestačí - ale nevěš hlavu, z veršů je cítit jazyková kultura, takže určitě na to máš.
jelikož stojíš o hlubší kritiku, napíši ti ji, i když někdy zápasíme s tím, jak ji přijmout; ale když se k ní člověk správně postaví, vždycky mu poslouží víc, než plácání po zádech.
Nuže: aby byla báseň pro čtenáře zajímavá, musí být nejen popisem události, ale i mít skryté jinotaje, něco, co čtenář pro sebe objeví, nebo popsánu známou skutečnost nějakým zcela nečekaným způsobem. Lidé se nezajímají o tvé pocity - promiň, ale ani o moje - ale chtějí si přečíst poezii proto, aby jim zprostředkovala určitý mimosmyslový zážitek. Popis krásných pocitů na toto nestačí - ale nevěš hlavu, z veršů je cítit jazyková kultura, takže určitě na to máš.
sleeping_beauty::o). Taky jsem si myslela, že na tom nebylo nic přeplácaného. Tak jo jo.
Joseman: supr kritika, takových bych brala víc. Díky
criticator
30. 03. 2003
criticator: O kritiku stojím, i když je to klišé, vím o tom.
Vyjadřuji svoje pocity ne proto, že byly už vyjádřeny, ale proto že jsou moje. A chci kritiku mého vnímání světa a mé poezie. Tak sem prosím netahejte klišé.
sleeping_beauty: Ne všichni vnímáme svět úplně stejně. Já ho vnímám takto - složitě a mám důvod psát tak jak píšu.
Mohu jen dodat: proč vůbec něco vyjadřovat? Já vyjadřuji to, co doopravdy cítím a přesně tak, jak to cítím. Podle tebe asi složitě. Mně se to složité nezdá, jsem taková a orientuji se v tom dokonale.
V té básní mimochodem nejde jenom o jaro , není to jen o pomíjivosti jara, ale i celého života, pokud si to nepoznala.
Jaro tam je obsaženo jen jako něco, čeho jsem se momentálně chytila k vyjádření hlavní myšlenky, ne ovšem jara, POZOR, může to být zavádějící. Ale i ta myšlenka je klišé. V tom případě není o čem psát, protože poezie je o momentálních prožitcích a vnímání světa subjektivně.
Za tip díky. Jen polemizuji
Tak dávám otázku: proč vlasně něco vyjadřovat, když všichni máme stejné ( ne ovšem podle mého názoru ) - klišé pocity? Budu ráda, když na ni budete reagovat.
Kritik si velice vážím. Díky
báseň je popis úžasného, jedinečného pocitu.
Popis, byť kvalitní, však není atribut kvalitní básně; promiň
Hezké jaro :-)