Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seblizoučká
Výběr: Lyryk
10. 04. 2003
14
0
2195
Autor
unseen
mesiáš pozdní hodiny
můj předpůlnoční spasitel
puklá esence dechu
prastarý přítel rodinný
praobyvatel našich těl
nad prázdnem staví střechu
tenounce přede v temnotách
dlaní mne hladí
zpívá
strach
Toreador by řekl: "zdařilé, ano, vskutu zdařilé na to dítko ďáblovo" .-)
Kde jen se bere ostrost některých čepelí? :) *
redboy: hehe, kdyř oddělím tebou zmíněné, tak už toho moc nezbude ;o)=
Shammann&Vio: nic se škrtat ani přidávat nebude. pakliže se opakuji, jest to zcela záměrně, neboť opakování je matka moudrosti,j ak známo ;o) a k těm baladám - herdek, verbeži nenasytná, já nemůžu psát pořád jen villonský balady! teda moh byx, ale to byx nesměl bejt tak neskonale línej ;o) a krom toho sem konkrétně u týhle věcičky stihnul říct všexno, co jsem potřeboval. tak.
Bříza: xceš nexceš, jednou nás to čeká všexny ;o) ale zatím díky dík....
Shammann, no dyk ;-)
Ta básnička je samozřejmě hodně dobrá, a když zhodnotím i ten krásný rým "spasitel - našich těl", zas tak moc mi tam nevadí ;-)
Tak tak a ještě bych tě Vio poprosil, abys mi prozradil tvýho nejoblíbenjšího autora, nepísmáka.
Shammann: jak vokleštěný? jakože by to xtělo pár zdobnejx ornamentů? v žádným případku....
u&b: někdy fíha, někdy stíha :o)=
Okleštěné? Hned v prvních dvou verších se opakuješ.
Škrtat, škrtat a zase škrtat až na esenci (vz)dechu! To básníkům svědčí ;-) Ale jinak fajn ;-)
mesiáš pozdní hodiny / hele ornament :-)
můj předpůlnoční spasitel
puklá esence dechu / zbytečná rekvizita
prastarý přítel rodinný / anachronický
ALE TEN ZBYTEK JE NAPSANÝ NÁDHERNĚ.
Vio trvám na okleštěnosti, právě kvůli tomu, že se autro(ka) hned na začátku opakuje, protože kdyby to bylo zahaleno do více slov netlouklo by to tak do očí.
Shammanne, naopak... jeden z těch veršů je tam prostě navíc a byl by tam navíc, i kdyby si ho zabalil do dalších veršů.
P.S. Já trvám na tom, že Plzeň osvobodil Patton ;-)
Hele já s těma levičákama nic nemám:-)
Jak pro koho, já bych z toho zase chtěl skoro baladu.
Ale klidně... ať je to delší a třeba i balada, ale ani delší báseň neopodstatňuje neúčelné opakování metafor ;-)
Nechci se stát zpitomělým písmákem, který ani nerozpozná pod jakou krásu cosi naslintal.
Smekám před Poezií
Poezie je svátek - a ne pažravost závodní jídelny
unseene * * * jsi NESMÍRNĚ blizoučko