ďakujem za takúto obrázkovú báseň, je veľmi živá, našľapuje, rytmus ponáhľajúcich sa chodidiel :o) a ak občas hlavná postava kríva, pridáva to básni na pôvabe :o) páči sa mi aj motív strachu, čitateľ spozornie, snažila som sa zachovať svoje súkromné sucho v daždivom teréne aby som mohla dočítať ;)
no neviem...Kurt uz to asi nezaspieva
- tahle se mi líbí, má děj
Vdaka! :-)
Hlavne ma oslovuje to co zacina: "Ta co sa bala... "
"Chlad na nohach, co zahreje dusu..." :-) To sa mi velmi paci.
Davam tip. :-)
A hudba? Mne to zneje v tichu nocnych kvapiek pri okne do tenkej ulicky s kamennymi mackami a strachu pred vlastnym odumieranim...
Hammem aky styl hudby si pocul??? To ma zaujima! :-)
------- koniec kritiky
Tu sa cohosi bojim... Moze sa citatel pytat basnika co myslel tym a tym? Ja som zvedavy, ale nechcem pitvat to co je zive!!!
Kto je starec? Preco bojim sa ONA a slepy som ON?
Nevysvetluj ak nechces!!! :-) Nekaz tajomstvo! Alebo vyrob nove! :-)))
Toto slo sukromne, ale autorku to potesilo a ja teda si myslim posmeleny jej radostou, ze to picnem sem! :-)
Totiz ona mi podala svoj vyklad a ja som jej napisal svoj INY. :-)
------------------
Uvedomujes si dufam, ze svoj "vyklad" nechcem vnucovat ani Tebe a ani dielu!!! Tvoj je prioritny a moj ponukam ako sekundarny. Ako Mesiac oziareny svetlom Slnka! ;-)
(mimochodom vobec som si predtym nevsimol nazov basne, ktory mi teraz spaetne trosilinku hra mimo pochopene... (je v zmysle Tvojho vykladu :-))
---------
Starec je vedlajsi obraz dokreslujuci vnutornu
naladu boja s pravdou, svatou, co neznasa
pochybnosti a chce len vieru strachu.
Tma a dazd prinasa vnutorny smutok a odhodlanie
bosych noh. A obavu z toho co sama vlastne si (3x kto si)
- to vsetko basnik preziva v temnu chvilu
Ty nehladis na ich svate zakony,
pozeras sa priamo, places (dazd v ociach) a
zaroven pozeras do neba (dazd v ociach)
bezbranna, bosa, s nadejou (kamen zo srdca)
a obavou o silu svojej lasky (srdce z kamena)
Pada Ti cely svet a Ty s nim sa stavas
beznohym tvorom, ale vstavas a stale ides za
svetlom. Bojis sa, ze jedneho dna prestanes
trpiet za stratenou laskou a prosis o bolest
chladu, ktora by znovu zohriala chladnuce srdce...
ON. On co je jednooky
medzi hluchymi, slepy medzi mrtvymi
prinasa vo svojej ubohosti cosi co je (hoc aj slepym)
zivotom oproti mrtvym dusiam tych co maju svate pravdy...
Onho sa bojis, on je zdroj Tvojho strachu...
Jeho MAS RADA! :-)
---------------------------------------------
Dufam, ze Ta moj vyklad potesi! Nemusis ho dementovat! Uz sa to stalo! Ja viem, ze je to IBA moj sen o Tvojej basni a tak Ti ho aj podavam! :-)
Líbí se mi ten konec, abych pravdu řekla, slovenština mi dělá problémy, ale tohle jsem přečetla až do konce a je také krásná.
suhlasim ten koniec je skvely....mohol by to byt refren pesnicky od nirvany trebars...skus to pouzit ak text pesnicky...:)
ok, urobis mi k tomu hudbu???? :))))