Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBílá
22. 05. 2000
3
0
1459
Autor
Alchymista
Je naše barva - barva bílá
co smrti dána zaživa.
V mé zemi se v ní svatba skrývá
a jinde se v ní pohřbívá.
A možná v koši hnije víra,
která nám měla vrátit svět.
Růže se květem přiodívá
a listí počne závidět.
Miroslawek
28. 06. 2000Alchymista
29. 05. 2000
Zkusil jsme neměnit žádné (mě jasný) významy, jen slovosled s důrazem na rytmiku. Ikdyž jak tak na to koukám, možná tahle rytmika pro to není to pravý... Ale, když už jsem to slíbil...
Naše barva - barva bílá
smrti dána zaživa.
U nás se v ní svatba skrývá
jinde se v ní pohřbívá.
V koši možná hnije víra,
která měla vrátit svět.
Růže květ si přiodívá.
Listí počne závidět...
Já si tě chodím číst nějak nebezpečně často:o) víš co... za tohle si ten tip taky zasloužíš! je to plný a krásný - je mi líto bratříčku merlíku ale asi dám přednost Alchymistově verzi je v ní nějak víc volnosti:o)
skara, napsal bych ti, jak bych tuhle předělal, aby mi melodicky sedla, ale pouze na tvoje vybídnutí... Jinak dost dobrý a kousek. (Arénovsky nemám co dodat)
a listí počne závidět...to by mohlo znamenat ty dva verše Amožná v koši hnije víra, která nám měla vrátit svět.
Slovo počne možná ale má v češtině trochu jiný význam. Také něco začíná, ale cítím to spíš jako počátek cesty, života, jako slovo hlubší a češtinsky by za ním asi měl následovat předmět ve 4. pádě.
Na začátku dvakrát slovo Barva, to už někdo řekl, že tím to jednoduše zdůrazníme. Jde o barvu o nic jiného?
Co smrti dána zaživa...to jedobrý obrat s protikladem. Souvisí to s dvěma dalšími verši?
To jsem nevěděla, že někde se pohřbívá v bílé. :-)
Tak zase jeden pokus o moji kritiku, nezlobíš se moc?
A nakonec jednoduše: líbilo se mi to.
poslední 2 řádky ani ne, ale báseň se mi moc líbí,
to abych začala vybírat koše :-)