Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAlkohol aneb Píseň pro Marušku
27. 04. 2003
11
1
3119
Autor
Bernadeta
Alkohol. Lahodná tekutina.
Rozbité flašky, střepy, špína.
Alkohol. Milenec prozíravý.
Rozežral tělo, duši, zdraví.
Jak mohu poslat lásku ženě,
jež v bezvědomí dnes a denně
svou láhev objímá?
Jak říci mám tě ráda,
kreatuře, jež tolik strádá,
což ji to zajímá?
Ach Bože, zachraň ji, vždyť umírá!
Jak byla krásná, spanilá,
ta kostra kůží obtažená.
Je tohle ještě vůbec člověk? Žena?
Bože, ať vidí, slyší, vnímá!
Alkohol. Nášlapná mina.
Rozbité flašky, střepy, špína.
1 názor
Tak to mi je moc líto... alkohol dokáže člověka zničit, škoda, že neměla sílu vydržet, je to moc smutné...
děkuji za odpověd
Basen je velmi smutna, zaujala me. Ale kdyz pises, ze se pritelkyne prestala pit, jsem moc rada a drzim palce, aby vydrzela
- každýmu může pomoct něco jinýho, především si ale ten člověk musí chtít pomoct sám, protože po tomhle světě za nás nikdo chodit nebude
- působivá báseň
Podle mne jsou všichni léčitelé šarlatáni a podvodníci, což ovšem neznamená, že by jejich metody nemohly na člověka, který jim věří, zapůsobit. Ostatně drogová závislost je převážně záležitost psychická, a na takovou šamani zabírají.Kéž by jí to vydrželo!
S_B: V tomhle jistě alkohol vede. Ale pokud by otázka zněla, kolika lidem poškodila tělo tráva a kolika alkohol, bylo by to naopak. Alkohol se z těla vytrácí desítky hodin, tráva měsíce, takže ta droga z ní se v těle kumuluje. Následky si dají na čas, ale jsou o to horší.
cekanka_ucekana
29. 04. 2003
Díky díky díky
Albi - problém je v tom, že ona o tom léčiteli vůbec neví, celou akci jsem zorganizovala já a tomu léčiteli jsem veškerou svou víru dala já... pokud tedy psychika a víra.... pak čí? Moje?
ano, píseň ... protože odpověď ti nikdo dát nemůže ... je to o těch věcech, před nimiž i tak domýšlivý tvor, jako je člověk, stojí bezmocně ***
Nedokážu poradit.
Naštěstí mezi mými opravdu blízkými žádný notorik není, i když sem tam někoho, koho nelze potkat střízlivého, znám.
A kdyby byl, nevědel bych si také rady.
K tomuhle se tip nehodí, i když je to tak skvěle napsané!
S_B: to, že je alkohol svinstvo, ještě neznamená, že tráva není.
Děkuji vám všem. Albi - máš pravdu, na tohle se tip nehodí, chtěla jsem to dát MIMO a jak jsem byla rozčilená, automaticky jsem to zařadila do "své" kategorie...... mně se trochu pomoci podařilo, nakonec, když selhaly všechny pokusy o pomoc klasické medicíny, obrátila jsem se na léčitele. Výsledek je neskutečný: ona do 2 dní vstala, chodí, odhodila láhev, začala jíst, srozumitelně mluví a dnes se dokonce producírovala na nějaké vernisáži a já nemám nejmenšího tušení, kde na to vzala energii...... ovšem otázka zůstává - na jak dlouho?