Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAkiho večerní haiku
07. 05. 2003
16
1
4246
Autor
Aki
večer je dlouhej
stínům narůstaj křídla
to chce lahváče
1 názor
marigold_ana
21. 06. 2006
Jukni na moje u rybnika, treti haiku... jo neni nad chlazeny lahvace :=))) kdyz neni toceny...
Chytrý jsou tady samozřejmě všichni až na Dejfa - ten má jiný starosti!!:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Monty_Python
27. 05. 2003
Až žijou Monthy Pythoni! Ti zneváží cokoli! Jak by to dopadlo s haiku! Ale dovoluji si položit Sokratovskou otázku: Je možné, aby
Platon pil whisku?:-))))
Monty_Python
27. 05. 2003
Ještěže Monty Pythoňi nepíší haiku, to bych pravděpodobně zemřel na protrženou bránici :o)))
Jde, měl několik striků za sebou... To ti pak pěkně narůstá skore, protože se sečítají předchozí hry... :o)
Yfča: mně se podařily 3 striky za sebou... akorát jsem měl smůlu, že to bylo až v 10. kole, takže se mi nic nesčítalo, jen to poslední kolo bylo za 30 bodíků... :o)
To já tip dal a abych nebyl obviněn, že kvůli tomu lahváči, zajdu večer na točený :o)))
Yfča: se musím pochlubit... jsem tudle nakoulel už 135 a jednou i 137, ještě chvíli budem trénovat a pak vám nedáme šanci :o)
asi u toho dobře chlastám... :o))
Čéče, nevím (abych se neopakovala), zda jsi četl deňýček, ale já pořád nevím, zda vůbec budu od září koulet... Jinak jsme nedobrovolně spadly do třetí ligy, protože nemáme dorost. Takže zase budeme hrát s Pardubicemi a uvidíme se (pakliže znovu přijdeš). :o)
Jestli je těch 137 v bowlingu, tak to už je lepší... :o)) Já mám rekord 190...
Yfča: tak to mi nějak uteklo, copak, zlobí člověk? asi málo chlastáš, to bude tím... :o)
až budete v Pardubkách, tak určitě zase dorazíme :o) ikdyž je jasný, že stejně zase prohrajete... :o)
a co to je za bordel, že vás šoupnou níž, když nemáte dorost? to se může? na ně asi vlítnu...
Yfča: nojó, v boulingu... týjo 190? to taky de? :o)) mi dej eště 14 dní a uvidíme... jsem to hrál zatím jen asi 4x :o))
Aki, jde daleko víc. Jarda Pichlů (to je ovšem bývalý reprezentant v klasických kuželkách) udělal 258 - nestačila jsem valit kukajzníky! :o))
A s tím dorostem si to vymyslel Kuželkářský svaz. My bychom ale stejně asi dobrovolně šly do třetí ligy, protože je nás málo a ničí nás spolehlivě choroby...
Aki, tak jako haiku to podle me taky spis neni, i kdyz skoro... Ale jinak je to v pohode, i kdyz ja radsi toceny :=)))
Naja: nojo, vidíš, točený by tam páslo možná ještě líp :o))
...však já vím, že haiku by mělo bejt trošku o něčem jiným... tohle je ale haiku pro lidi se smyslem pro humor, nikoliv pro poety :o)
Dovolil jsem si zařadit do klubu (kategorie "Problémy, které je nutno řešit"). ******
Nene, Suchara znám. "Tvoří" na jiným serveru :-))))
Jináč dobrý AKI :-)))*
freonek: sorry, ale ještě jsem neviděl haiku, aby mělo 4 řádky... asi jsem moc jednoduchej... ale je pravda, že Moskvu jsem taky neviděl a prej taky existuje...
p.s. vážně jsi takovej suchar? :o)
jojo, souhlas s dejfem.. lahvac bez lahvace jako stroj bez stroje, a to mame "to chce stroje takze tech lahvacu tam JE vic ;-) a pivus.
este k te etice a sestupnejm tendencim: zajimalo by me pokud je pivo neco nizkeho, co pak je onou vysokou metou? snad ne uzirani se nudou bez piva nebo premejsleni o nesmrtelnosti chrousta? nebo snad pradavny problem vejce/slepice X slepice/vejce? imho pohoda, trocha melancholie atd atd si primo koleduje o lahvac jakozto "intelektualni berlicku" nebot dekadent bez piva byt proste _n_e_m_u_z_e_ - snad jen kdyby tam bylo "to chce slukovku" - to bych taky prekous ;-)
Kdybys tam dal "dám tři točený", sedělo by to taky a bylo by to lepší :)))...
Jeden řádek na víc by haiku ještě sneslo, ale za haiku to nepovažuji. Je to spíš urážka této disciplíny, nemyslíš?
Litochowitz
07. 05. 2003
na dva by neseděly slabiky :-))
tzv. pointa sestupná... už chápu, proč Kant chápal humor jako něco hrubého a nízkého
Radost: to musel bejt pěknej magor, když neměl rád srandu... takový bych střílel... :o))
hele a co je na tý pointě tak sestupnýho? to jako že bych pro něj musel do sklepa? :o)
ta pointa shazuje (dolů) lyrický rozlet k velice prozaickému ("nízkému") pivu, ještě navíc vulgárně nazvaného "lahváč" což je slovo čundráků a vandráků a s narůstáním křídel stínům tvoří celek, který "lechtá na bránici"
Radost: bych chtěl bejt u toho, jak by ten Kant třeba takovýmu Ebenovi cpal do hlavy, že je hrubej a nízkej :o))
to nemá nic společného s inteligencí ditochomií dobrý/špatný, jde o morální kvalitu...
Radost: lahváč a vulgární? sakra, tak já začínám bejt sprostej, to jen tak nerozdejchám... :o))
ano, správně, to je argument, jak zabít jakýkoli pokus o etickou reflexi :-))
SV & Radost: můžu vás o něco poprosit? nemohli byste se bavit tak, abych tomu rozuměl i já? :o)
SV & Radost: můžu vás o něco poprosit? nemohli byste se bavit tak, abych tomu rozuměl i já? :o)
:-)))
S_V: chyba není nikde... kdo říká, že je něco -špatně-
prostě mě zaujalo, že autor nám líčí "krásy večera" a pak (celkem logicky a rozhodně ne špatně) zvolí raději než tiché stání v úžasu nad krásou lahev piva... což je aspekt humorný, vytváří onen vtip, a myslím, že je zřejmé, že jde o směr sestupný -> k nižším vrstvám (hodnot)
Aki: promiň, moc ti tu plkám....:-((
Radost: jen plkej, plkej, proti plkání já přece vůbec nic nemám :o))
ale musím ti v něčem oponovat... nejedná se o pointu sestupnou, alébrž vzestupnou. si to sama představ... člověk přijde zpocenej z práce, dá si sprchu... sedne do křesla a kouká, jak se svět kolem něj pomalu noří do šera... no řekni sama, jestli tomu chybí ještě něco jinýho, než jedno orosený...? :o))
kdyby na místě toho lahváče byla estetická (nebo jiná) kontemplace (a třeba i nad pivem), tak možná, alety tam dáváš právě jenom to pivo... směřování k větší slasti není podle mě směřováním vzhůru... ale to už zabíháme do krajností...
vynikajuca "zostupna pointa"
:-)
symbol zostupenia na siedmy schod do pivnice...
SV: vono to tu asi vypadá, že jsem děsnej ochmelka, co? :o) ne, že si občas k pečený kačeně jedno nedám, ale jinak do sebe leju vječinou nealko... ale jsou i dny výjimečný, kdy se chlastat prostě musí... narozeniny, svátky, vejplata, neděle, středa, pátek... a za 14 dní budeme dělat prase... to asi nebudu schopnej ani číst, natož udržet v ruce tužku... :o))
Radost: tobě asi pivo moc nechutná, tam bude ten zakopanej pes, že jo? :o))
freonek :o))) kdybych napsal jen o pár písmenek víc, tak už by to nebylo haiku, víš... :o)