Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStařec a pampeliška
22. 05. 2003
6
0
1625
Autor
Quarryman
Včera ještě blond
vlasy změnily barvu,
dnes mám šediny.
Včera žlutý květ
změnil se v bílé chmýří,
jako mé vlasy.
Michalka222
10. 06. 2003
Sázím spíš na to, nechat pojmy nevyslovené, skryté uvnitř haiku. Ale ještě popřemýšlím, díky za názory...
No, i kdybych o nějakém věděl, to by bylo jedno, ne? Lecjaký kaktusový květ vyplodí bílé chmýří. Quai, hm, ale myslím, že v tom to není; ten "žlutej květ" se mi prostě zdá tak trochu sterilní. Čím víc nad haiku přemýšlím, tak si myslím, že by se v ní neměly plést pojmy s dojmy. Mno, a pampeliška je prostě jenom pampeliška. Chápu, že má moc slabik a že je asi těžké ji tam napasovat. O tu dokonalou formu by ta haiku byla cennější, nebo ne?
Druhá je haiku, ale víc by se mi líbilo, kdyby tam ta pampeliška byla přímo, ne jen jako "žlutý květ". W. 1/2*
To waldekke: Znáš nějakou jinou kytku, která má žluté květy měnící se v bílé chmýří, než je smetanka lékařská? :)
Uznávám, že ta druhá (dříve narozená) je asi fakt lepší, přestože si vychutnávám eufonii slova "blond", úplně to hladí na jazyku.
Ta první (novější) byla ale nevyhnutelná, nemyslíte? ;)
Díky za kritiky