Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLáska
25. 05. 2003
0
0
1105
Autor
lukysy
Sedím a přemítám nad tím co znamená slovo láska. Nejdříve mě napadá, že láska je náklonnost jednoho člověka k tomu ruhému. Což znamená že tu osobu máme rádi a chceme se k ní chovat vlídně. Ale po dlouhé době přemýšlení nakonec vyvozuji že láska je cit který si dva lidé navzájem oplácejí. Je to o dvou partnerech kteří překypují vynalézavostí jak toho druhého potěšit. Láska je to nejkrásnější v dlouhém životě člověka. Je to prostě nejlepší věc na světě.
Je to už dábno co jsem tohle psal. Mé postoje se změnily a také dnes bych to napsal úplně jinak. Ale tak jsem nad tím přemýšlel a musím souhlasit s Morbid_Pimple, že napsání tohodle bylo vlastně jen pokus o zviditelnění...
Morbid_Pimple
30. 12. 2003
Ale poučení z něj určitě stojí za to i pro neplatoniky... hlavně ten diskurs Diotimy.
Láska je mentální kulturně vysoustruhovaný koncept. V čínštině pro ní ani neexistuje slovo. Pro pochopení je dobrý to rozpitvat jako ve Faidrovi.
Na úvahu je toho žalostně málo a navíc...
> láska je cit který si dva lidé navzájem oplácejí
...může být i neopětovaná
> partnerech kteří překypují vynalézavostí jak toho druhého potěšit
... to je spíš rozmazlování :)