Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚterní glosa, 10. června 2003
Autor
glosator
10. 06. 2003
Výstražná stávka vysokoškolských pedagogů pro zvýšení jejich platů je oprávněným protestem. Platy vysokoškolských učitelů absolutně neodpovídají minimálně stejně vzdělaným zaměstnancům v jiných sférách práce. Nízké platy těchto odborníků názorně ukazuje pohrdání státem vzdělané vrstvě obyvatelstva. Smutné je i to, že jejich platy neodpovídají ani dělnickým profesím a mnoho z nich musí pracovat i jinak a tím snižují možnost dostatečného sebevzdělávání. Měli by se lidé, kteří rozhodují o dotacích pro vysoké školy trošku zamyslet nad prioritami.
Další stávkovou pohotovost vyhlásili i zaměstnanci Československých aerolinií. No, jestli to půjde takhle dál, tak se máme za pár měsíců na co těšit, až v parlamentu projde socialistická sobotkova reforma veřejných financí. To tady teda bude vypadat. Přidají se všichni, kterých se to bude týkat, to tady bude cirkus. Ale páni ministři se budou v Praze je usmívat, protože ještě budou pár chvil přesvědčeni o tom, že jim budou za pár let všichni zobat z ruky, jelikož jsou přesvědčeni o efektivnosti jejich návrhu. Nicméně je smutné, že překladatelé reformy nedávají zřetel ani na varování ne opozice, ale hlavně zkušených ekonomů, kteří se v tom vyznají. Ale ta tvrdohlavost je přijde draho. Doufám.
Neočekávaný a překvapivý růst HDP není žádným zjištěním, které by nás mohlo uklidňovat (bohužel) za lepší zítřky. Je to dáno hlavně tím, že je nulová inflace a nepřiměřená výše průměrné mzdy v poměru se zvyšujícím se počtem nezaměstnaných. Kvůli těmto ukazatelům je sice pohled na posilování HDP pěkný, ale jinak je vlastně jen zkreslený a prakticky nic reálně neukazující.
Včera večer zemřel jeden z bratrů Tesaříkových a sice Vladimír Tesařík. Je to moc smutná zpráva. Snad se s tím Richard Tesařík vyrovná a nezanechá to na něm žádné negativní vlivy…