Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Někdy bolí i to, co oči nevidí

19. 06. 2003
23
2
5798

Pro všechny, kdo si myslí, že neubližují

 

Ležela v posteli, přikrytá po bradu, oči pevně zavřené a tělo napjaté, jako strunu. Skoro se nemohla nadechnout a slzy dávno vyschly. Dřív v takové chvíli šla a přikryla děti. Když bylo hodně zle, lehla si k nim. Jenže děti už vyrostly a ona nechtěla, aby prokoukly máminu bolest. A prokoukly by, je veliká. Každý večer takhle leží v posteli a čeká. Čeká a myslí na muže, kterého si před patnácti lety vzala a slíbila mu věrnost v dobrém i zlém. Čeká a myslí na to, kde teď asi právě je.

Před rokem a půl to totiž prasklo. Už léta cítila podezření, ale milovala ho a byla moudrá. Nepátrala, neslídila, neptala se. Ale před rokem a půl někdo zazvonil na zvonek u jejich domku. Mladá, krásná, hladká a sebevědomá dívka s bezstarostným úsměvem. Přišla a řekla: „Vy jste asi Pepinova manželka, že? No, víte, já s nim chodim už rok a myslim si, že by bylo fér, kdybyste to věděla a taky, že se vezmeme.“

Zachovala dekorum. Nezhroutila se, nekřičela. Posadila se proti ní, nalila kávu a řekla: „Vezmete se? Aha. No, to by vážně bylo fér, kdybych to věděla.“ A usmála se mile. Dívka měla radost: „Jsem vážně ráda, že to berete tak s klidem. A že nebudete dělat problémy.“  „Problémy? Proč? Nemůžu ho nutit k tomu, aby byl, kde nechce bejt. Myslim, že počkáme na něj.“

A tak pily kávu, ona se snažila usmívat mile, dívka se usmívala šťastně a nesnažila se o nic. Pily kávu a dívka žvatlala o tom, jak je překvapená, jak si myslela, že to bude těžké a jak je vlastně dobře, že se rozejdou, když už se nemilují. „Jo, nemilujem!“ myslela si „to možná on mě, ale já jeho? Miluju ho celým srdcem, miluju ho tak, jak může žena milovat muže, se kterým má dvě děti a kterej jí nikdy nebil a neubližoval.“ Taky myslela na to, jak moc si je jistá, že je neopustí. Ať je to jak chce, on neopustí ani ji, ani děti. Ta slečna asi bude velmi zklamaná.

A pak se otevřely dveře a vstoupil on. Muž, o kterého se právě praly dvě ženy. Jedna mladá, krásná a hloupoučká, druhá zralá, krásná a moudrá. Jedna s mladým hladkým tělem, druhá s břichem popraskaným od dvou porodů. Jedna bez vrásek a druhá s vějířky okolo očí.

Ve dveřích se zarazil, když viděl, kdo u nich doma právě popíjí kávu. Pohledem zhodnotil situaci. Když viděl, že tu panuje všeobecná pohoda, spadl mu kámen ze srdce. Na okamžik mu hlavou bleskla i myšlenka, že na té bigamii něco je. Dívka vyskočila z křesla a objala ho. „Vidíš, miláčku, tys měl pořád strach a tvoje paní je moc milá a vůbec nám nebude dělat žádný problémy!“ švitořila radostně. Chytil jí za předloktí a vyvedl ven z domu. Posadil ji do auta, odvezl domů a cestou jí řekl, že se nikdy nebude rozvádět a jestli ještě jednou bude obtěžovat jeho ženu, tak bude zle.

Vrátil se a sedl si proti ženě, která stále seděla na stejném místě a hleděla do hrnečku s kávou. Po chvíli zvedla těžká víčka, podívala se na něj a řekla: „Nejsem stavěná na takový kompromisy. Jestli chceš, odstěhuj se, dětem to nějak vysvětlíme. Nehodlám ti tolerovat nějakej další, paralelní vztah.“ Přistoupil k ní, objal ji a řekl jen: „Odpusť.“ Věděl, že všechna slova jsou zbytečná.

Zůstal. Nakonec, ona věděla, že neodejde. Ale od té doby se nemůže zbavit těch dotěrných myšlenek. Dlouho okolo sebe chodili tiše. Bez výčitek, ale s vinou bez odpuštění. Dlouho trvalo, než se život vrátil formálně do vyjetých kolejí. Milování, které dřív bylo vždycky tak krásné se stalo utrpením. Dělá jí problémy ho milovat, když neví, jestli ho včera nemilovala jiná. Žije v neustálém napětí. Kde je? S kým je? Přejde to někdy? Odpustila…ale zapomene?

Leží v posteli, přikrytá po bradu, oči pevně zavřené a tělo napjaté, jako strunu. Skoro se nemůže nadechnout a slzy dávno vyschly. Čeká...


2 názory

snivá
11. 05. 2008
Dát tip
Mě se to líbí,myslím,že se to děje...ano...děje.T

pivnik
01. 02. 2007
Dát tip
tezka volba.... lidska chyba a lidska laska

Anonym: Hurá, aspoň jeden optimista :-)

gASK
12. 12. 2003
Dát tip
Jen počkej, takhle ti nikdo ještě dílka nestrhal....vlastně nevim, ještě nikdy jsem nikoho nestrhal, jak se to dělá?;)))

no nebudeš na tom hledat dobrý, ale špatný, určitě něco najdeš, neboj se :-)))

gASK
12. 12. 2003
Dát tip
Já nemumi hledat to špatný, jak to vůbec vypadá?;)))

špatně :-)

gASK
11. 12. 2003
Dát tip
Perfektně vysoustružená struktura:))) Tahle povídka je vydařená, krásně psychologicky sepsaná a vůbec....líbí;) *tip

No, možná :-)

gASK
11. 12. 2003
Dát tip
Co možná? Vím co píšu:))) Nebo možná ne, v noci za sebe tolik neodpovídám...;)

když ty jsi ještě nikdy nenapsal, že se ti něco nelíbí :-)

gASK
11. 12. 2003
Dát tip
Když mě se všecko líbí, tohle už jsme přece řešili:))) Já za to nemůžu, mě prostě není těžký potěšit...;) Občas napíšu, že se mi něco nezavděčilo, ale u tebe se mi to ještě nestalo, no:))) Jestli ti to ale udělá radost, tak já ti těch zbylých 14 děl strhám, jo;)?

ano, to by mi opravdu udělalo radost :-) a dáš si na tom záležet, ano? :-)

Teichman: Hmmm, tak to je asi docela dobrý hodnocení, žejo! :-)))

Helga
05. 07. 2003
Dát tip
Eklhaft představy... Jako obsahem. :)

To je takový psychologický cvičení, odžívat si věci dopředu, já to cvičim na záchodě. Sedim a představuju si, co by mě mohlo potkat. A tak si to tam v klidu strávim a odbrečim :-))))) nikdy jsem neřekla, že jsem normální :-)))))

fikce

Helga: Dík :-) tohle fakt neni z mýho života :-))))) ale mockrát jsem si to představovala :-)))

Pivicko
26. 06. 2003
Dát tip
Přečet jsem to i s několika kritikama a musím říct, že je to sice dobře napsaný, ale nic moc se tam neděje a je z toho cítit, že to není skutečnost. To je tak všechno, co k tomu můžu říct.

Ty seš takovýto pivíčko, jak se prodávalo na pouti? To želíčko v pulitříčku, co si do něj pak moje babička dávala prášky? :-)

Pivicko
26. 06. 2003
Dát tip
COŽE? Takový pivičko fakt nejsem, ani se nepamatuju, že bych něco takovýho kdy viděl. Já to mám od příjméní, víš?

Já bych řekla, že to musí znát každej :-) To, že to je od příjmení nevim, jak to asi mám vědět??? :-)))

Helga
26. 06. 2003
Dát tip
Pivíčko znám. Dycky jsem ho chtěla a máma mi ho nikdy nekoupila, že to jsou sračky... :) Jinak se tu rozeběhla zajímavá debata. Já jen chtěla říct, že jsi to napsala moc pěkně, asi jako všechno ostatní, co jsem od Tebe četla. Bez patosu, bez přehnaných „silných“ obrazů. No jo, je vidět, že víš, o čem píšeš. Pěkně píšeš. *

j_i_r_i_k
25. 06. 2003
Dát tip
No, nemůžu to objektivně otestovat, bo je to jen můj dojem, ale mám pocit, že myslim :)...

Aki: Děkuju, ale v tomto boji jsi, zdá se, v menšině :-))) jiřík: A je to špatně?

Aki
25. 06. 2003
Dát tip
čeky: no a co... mně se to líbí a nestydím se za to :o) není to vůbec špatně napsaný... názory jsou jako díry do zadku, každej máme tu svou... :o)

Aki: Líbí se mi tvoje názory :-)))))

Aki
25. 06. 2003
Dát tip
čeky: vidíš... a někoho zase děsně štvou... :o))

Aki: No jo, to bude tim :-))))) jenže nevim, čim :-))))

j_i_r_i_k
25. 06. 2003
Dát tip
No, nevim, zda je to špatně, ale mně se docela líbí, že myslím :)))...

No, moc těch příznivců nemá a ani já vlastně nevim, co si o tom mám myslet :-)

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
Tak si nic nemysli, nech to dílko, ať se samo snaží bojovat :)...

Něco si myslet musim, zplosila jsem to :-))))) ale asi zustanu u toho, že to je takový nepovedený dítě. Ale matky milujou i nepovedený děti :-) teda většina :-)))

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
Co je "zplosit"? To je něco jako zprasit, akorát něžnější? :)))

Zplodit!!!!! A nedělej, že to nevíš! :-)))))

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
Aha, ale já to fakt nevěděl, přísaham :)...

Tak zplodit :-))))) omlouvá tě ta zejtřejší zkouška :-)))

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
To abych si nějaké zkoušky obstaral na každý den, abych měl pořád nějakou omluvu a nemusel shánět výmluvy :)))...

To jsem ráda, že nechceš, abych ti něco vysvětlovala :-)))))

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
:))) No když nemáš sílu, tak radši ne, počkám, až zas budeš ve formě :)))...

Nevim, jestli na nějaký vysvětlování ještě budu ve formě, zvlášť, když vim, že to neni k ničemu :-)

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
Jak neni k ničemu? To jako že nade mnou lámeš hůl jo, že jsem blbej a nepochopim to... No tak to teda pěkně děkuju :)))...

Ne, jako že jsem blbá já a nidko nerozumí tomu, co se snažim říct. Kór tady, jsem už na to nějak zvyklá :-)

j_i_r_i_k
24. 06. 2003
Dát tip
Ale no tááák... Nebude to tim, že se tady snažíš říct příliš?

Myslíš?

Aki
24. 06. 2003
Dát tip
..........*

moroň
23. 06. 2003
Dát tip
Čekanka: - Proč bych se stěhoval do Emirátů ? Mě je dobře doma. :) - Znáš chlapy, kteří jsou věrní a potentní ? To já jsem taky. - Otázka je vždycky jak dlouho (a to závisí hodně na partnerce). :) - Mužská a ženská role v oblasti sexuálního instinktu je ODLIŠNÁ. - Děti jistě potřebujou tatínka a maminku, kteří je milují. Jsou – li vychovány v monogamním bludu, mohou v případě nevěry některého z rodičů mít citové trauma. Jsou-li rodiče decentní a rozumní - a děti chápavé, může se společenský život všech zúčastněných obohatit. Tak to má například Landovský. Většinou ale partnerka, která ztratila monogamní iluzi dělá hysterické scény, má pocit, že partnera ztrácí (ve skutečnosti ho vyhání těmi scénami) a není schopna k nové partnerce nalézt lidsky slušný, lidský a tolerantní postoj. Zároveň se dosud milovaný muž v jejích očích proměňuje ve zplozence pekel – což je trošku legrační, protože on je stále týž. TÍM trpí děti především ! Stávají se jejími rukojmí ! - Prof. Matějček řekl: „milovat jejich matku“– nikoli „nemilovat nikoho kromě jejich matky“ ! A to je SAKRA rozdíl ! - Píšeš: když miluju, věřím. Čemu věříš ? Že ten člověk, se kterým spíš je tvůj majetek na věky věků ? Nebo že když s ním splodíš dítě, postará se o vás ekonomicky, pomůže ti s domácností a citově tě zabezpěčí po dobu jeho výchovy ? Že je to slušnej člověk, který tě má rád? Nebo že nemůže už mít rád nikoho kromě tebe ? To jsi jediný člověk na světě ? Ostatní si lásku nezaslouží ? Nechápeš, že na něm záleží, aby zhodnotil na co má sílu a co utáhne ? A pokud utáhne – proč mu v tom bránit ? Kdo a proč má právo mu bránit ? Zejména pokud se zaklíná tím, jak ho miluje …. PRDLAJS miluje! Sobecky ho využívá a cpe do formy podle svých vlastních představ ! Jak může někdo milovat někoho, koho NEZNÁ a neví tedy co potřebuje ? - Píšeš: „Cílem je manžel, kterej nikdy nedopustí, aby jeho žena a matka jeho dětí stála před problémem, jak řešit takovou situaci.“ Pochopitelně tvým cílem to asi je. Je to ale také cílem tvého partnera, kterého – jak píšeš - miluješ ? Na téhle otázce se totiž odhaluje omezenost tvé lásky k němu. Myslím si, že pokud je manžel nevěrný a NEOBTĚŽUJE tím tebe ani děti, je to čistě jeho záležitost. A ty – pokud něco takového zjistíš – budeš rozbíjet rodinu jen pokud jsi naprosto neodpovědná a nezralá ženská. Pokud jsi dospělá, pochopíš, že jsi se zbavila nepravdivé iluze o světě a stala se tím pádem svobodnější – a to je dobře ne ? :) - O moudrých ženách a roli manželky píšu proto, že signalizuješ, že se něčím trápíš – a tak se ti po svém pokouším pomoci. (tolik ke tvému poslednímu řádku) Andulka: ano – to je nesmírně jednoduché – Je tady problém, se kterým se neumím vyrovnat. Jak ho tedy vyřeším ? Prohlásím jeho nositele za mentálně či eticky narušenou osobu. Nejlépe ještě onálepkuji politicky, nebo sexisticky. Kdy už dámy pochopíte, že problém je na VAŠÍ straně ? Vy něco nějak CHCETE mít – a nutíte tedy okolí aby vám lhalo. A tam, kde vyhřezne skutečnost a pravda na povrch věci, sekáte kolem sebe jako šílené, hroutíte se a nejste schopny racionální úvahy !!!!!

Moroň: Je mi z tebe zle. A věřim tomu, že ty budeš nejvíc vyvádět, až tě tvoje vyvolená podvede. A už mi sem nic nepiš. S takovýmhle přístupem bysme to mohli zabalit všichni. A CHÁPAVÝ DĚTI????? Nechceš toho od nich moc? Ty je splodíš a je tvoje povinnost se o ně postarat a to nejen ekonomicky. Potřebujou jistotu. A tu ty jim vezmeš.

Wopi
23. 06. 2003
Dát tip
cekanko - vidíš to moc idealisticky....

Wopi: chceš říct, že má pravdu?

Neštve mě, že to tak je! Já vim, že to tak je! Jenže se s tim nebudu smiřovat a nebudu laškovat s dětma o tom, jak se tatínek zamiloval! A vůbec, nevidíte to idealisticky vy? To, co tady moroň píše je myslim ideál pro chlapa! A kde máme nějaký práva my? Kde máme my práva na spokojenej život? Proč my musíme bejt tya moudrý? Mám to brát jako přiznání chlapský neschopnosti neubližovat? Protože ženský to prostě ublíží.

Endif
23. 06. 2003
Dát tip
Souhlasím s Rowenniným komentářem ohledně "literárních hodnot". Základním problémem téhle povídky je, že čtenáře nabádá, co si o tom všem má myslet - manžela je třeba odsoudit, milenku onálepkovat jako husu a s manželkou (která oplývá výhradně ctnostmi) soucítit - což dokládá "překlad": Přikryla děti. Lehla si k nim. (je dobrou matkou) Slíbila mu věrnost. (drží slovo, je věrná) Nepátrala, neslídila. (trpí, ale nedělá scény) Nezhroutila se, nekřičela. (umí se ovládat) Miluju ho celým srdcem. (miluje manžela) Vstoupil on. Muž, o kterého se právě praly dvě ženy. (nadsamec, který si vybírá) Jedna mladá, krásná a hloupoučká. (milenka je rozkošná pitomá husa) Na té bigamii něco je. (manžel je chlívák) Zvedla těžká víčka. (k smrti jí unavil) Řekl jen: „Odpusť.“ (vrací se - ten slaboch se neumí ani ovládat, ani rozhodnout) Kde je? S kým je? (je zmatená, neví co bude dál) Slzy dávno vyschly. (a ke všemu jí to moc bolí) Snad už je teď ta "harlekýnkovská placatost" zřejmá dostatečně ;)

Endif: Neni. Myslíš, že to je všecko vyloučený?

Wopi
23. 06. 2003
Dát tip
cekanka: nikdy jsem nikde netvrdil, že ženy mají mít jiná práva než muži a beru-li to z pohledu manžela, raději budu, když to manželka někde zkusí a zjistí, že jsou všichni chlapi stejně skoro na jedno brdo, a zase se vrátí, spokojena že je všechno v pořádku, než když se zamiluje, mocísilou zůstane věrná a celý zbytek života bude před spaním přemýšlet, o co se vlastně ošidila (a na mě bude koukat otráveně - způsobem "kdybych se bývala neobětovala pro rodinu, mohla jsem být šťastnější...") trošku jsem zveličil, abych zdůraznil svou myšlenku

Wopi: No, zřejmě budeš jeden z těch sebevědomějších chlapů. Ale ubezpečuju tě, že většina vás to bere jinak. Já jsem za poslední rok prožila dva vztahy, který ztroskotaly na tom, že nejsem schopná se rozvýst a bydlim s manželem pod jednou střechou. Přitom jsem nikdy ani jednomu z nich neřekla, že jsem volná...myslim úplně. Prostě vy se s konkurencí nesmíříte, ale po nás chcete, abysme to brali jako život.

moroň
23. 06. 2003
Dát tip
Promiň, že ještě napíšu: Víš - to ti NENÍ zle ze mě ... má bytost je nepodstatná. Zle je Ti pro to o čem píšeš následně: asice: cit.: " ...já vím že to tak je ! Jenže se s tím nebudu smiřovat ...." V těchto dvou větách je zdroj Tvého trápení Čekanko .... Opravdu a ze srdce ti přeju, abys se netrápila a cítila se psychicky v pohodě. Jestli máš OPRAVDU ráda muže - jak píšeš - měla bys je mít ráda takové, jací jsou. Ale já se obávám, že miluješ svoji iluzi, jak by muž vypadat MĚL. Podívej se: já bych taky byl radši, kdyby monogamní vztah každému a navždy vyhovoval. Ušetřilo by se mnoho trápení a lidé by svojí energií neplýtvali v neproduktivních sporech. I já jsem se v jedné fázi cítil "podveden" a "okraden" přírodou, že to zařídila jinak, než jsem si představoval, že by to MĚLO FUNGOVAT. Jenomže mnohem moudřejší je pokorně pozorovat JAK TO SKUTEČNĚ FUNGUJE - než překrucovat realitu k obrazu svému. To je bez jakéhokoli morálního znaménka - jediná zásada, kterou se dobereš skutečnosti. A dětmi neoperuj. Děti jsou vyděšené a vyjukané vždycky, když se vztah mezi rodiči rozpadá. Prozradím ti, že většina tatínků nemá sebemenší zájem, aby se rozpadal vztah s matkou jejich dětí. Tím, kdo vztah rozbíjí je nezralá matka, která pro svoji neukázněnost a narcistickou ublíženost páchá cosi, jako kolektivní rodinnou sebevraždu. Muž se totiž nevěrou dotkl její egoistické sebelásky. Prozrazuje to na ní, že není osobností s vyzrálou sebeúctou a že své sebehodnocení odvíjí z pohledu jejího manžela. Je to troska, která se zhroutí, není - li podepírána. Muž si jí pak často neváží právě z tohohle důvodu. Já vím: zvolil jsem trochu drsnou léčebnou metodu ...prostě jsem tě tam hodil ... plavat se ale nenaučíš, budeš - li se bát vody! A je tady spousta lidí, kteří ti dávají záchranu ... včetně mě... :) - tak se už na mě nezlob - jo ? :)

Naopak, dětma budu operovat, protože ty jsou v manželství to nejdůležitější! A když chlap ví, k čemu svou ženu dožene nevěrou, že ublíží dětem, tak to nemá dělat! teď bojuju tvejma zbraněma. Podívej se, já děti nemám a zřejmě ani nikdy mít nebudu. Je to pro mě choulostivý téma a jsem prostě přesvědčená o tom, že člověk by nikdy neměl udělat nic, co by nemohl říct svejm dětem. A k tomu nevěra jistě patří. Na druhou stranu se otevřeně přiznávám, že tuhlke otázku řešim už dlouho, protože mám manžela, kterej JE VĚRNEJ. Ale nepotřebuje sex. A tak si řikám, jestli by nebylo lepší, kdybych já to uměla. Kdybych si šla jednou za tejden prostě někam zapíchat. A pak bych fungovala veselá a v pohodě. Zatimco jsem několik let seděla doma, čekala na to, že se změní a vypěstovala si pěknou depresi. A co já bych dala za veselýho, komunikativního, sexy a milýho chlapa! A možná i záletnýho. Kdo ví. Ty totiž nechápeš, co mě vlastně vůbwec vytočilo. Já nesnášim tohle dělení, že chlap si může zahybat, protože je to jeho přirozenost a ženská to má přijmout. Nemá. S timhle se smiřovat nebudu. I vy máte povinnosti. I vy se musíte snažit. A tečka.

Endif
23. 06. 2003
Dát tip
cekanka: Zkus oprostit od otázky, jestli by to tak mohlo nebo nemohlo být, o to tolik nejde - jde hlavně o to, jak je to (černobíle) popsaný! Rowenna říká "Já bych s ní ráda soucítila.", jenže to nejde, když to servíruješ v balíčku s mašličkou, na který je všechno napsaný! Co třeba nechat čtenáře, aby si na všechno přišel sám? :) Další zádrhel je, že z té povídky vůbec není jasné, proč se věci mají, jak je popisuješ - nebo snad máme věřit, že důvod nevěry je ten, že manželka je svatá? Zásadní psychologický problém je přece v tom, že dlouhodobě nefungovalo něco v jejich vztahu, na což by ses měla zaměřit spíš než na to, ža milenka je mladá a husa :)

Wopi
23. 06. 2003
Dát tip
cekanko - nezevšeobecňuj - já se s konkurencí smiřuju a propaguju stejné hledisko pro ženu i pro muže

Endif: Ale proč se mám hrabat v tom co a jak a proč se to stalo? To jsem vůbec neměla v úmyslu! To je pohled na věc očima tý ženský! A na každým, kdo to čte je, aby si řek: A co a proč a jak se to stalo? A klidně, ať si řekne, že ta ženská je divná a pitomá! Asi je! Wopi: Nezevšeobecňuju, řikám, že seš jinej, čti! Teda asi seš jinej, neznám tě!

Endif
23. 06. 2003
Dát tip
cekanka (fakt mě mrzí, že tě tu takhle kamenujem): Možná by to bývala zachránila ich-forma, ale tohle na mě působí jako snaha o "objektivní popis". Jestli je ta ženská "divná a pitomá" se z toho vyčíst nedá, ale podle slohu bych řekl, že je buďto naivní nebo čte Večery pod lampou :)

Jo, kdybych to psala jako za sebe, tak by to bylo myslíš lepší? To teprve by byly komentáře! :-))))) Ale no jo, je to sladkobolný a blbý, ale už jsem řekla, nevyhodim to. Už kvůli těm kritikám a kvůli tomu, jakou odpověď na to napsala Rowenna :-))) Myslim, že je geniální :-)

Wopi
23. 06. 2003
Dát tip
cekanka: "Prostě vy se s konkurencí nesmíříte, ale po nás chcete, abysme to brali jako život." - to jsem myslel :)) jen někteří :)

Endif
23. 06. 2003
Dát tip
cekanka: Neříkej, že by ti vadily komentáře? :)) Rowennu jsem zrovna dočet a myslím, že je to jeden z vynikajících způsobů, jakým se tohle téma dá uchopit! Jestli jsi opravdu pochopila, co jsem kritizoval, jsem rád (a z moroně si nic nedělej ;)

Ale já vim, cos myslel. "No, zřejmě budeš jeden z těch sebevědomějších chlapů. Ale ubezpečuju tě, že většina vás to bere jinak." jsi nejspíš přehlíd. Krucinál, proč se do mě furt pouštíte, že zevšeobecňuju????? Dyk to neni pravda! Myslela jsem si, že jsem hodně velkej hnidopych, ale tady se přesvědčuju o tom, že ani zdaleka! A mám psát ke všemu, co napíšu vysvětlivky? Například: "Milí čtenáři! Toto je sonda do myšlení jedné ženy. Nehodnotim jednání ani jejího manžela, ani té dívky. Berte to, prosím, jako postesk jedné ubohé, slabošské ženy, která trpně snáší svůj osud. A neberte to tak, že paušalizuju, opravdu si nemyslím, že všechny ženy jsou takové, že všechny mladé dívky, které se zapletou se starším, ženatým mužem jsou krásné a hloupé a že všichni ženatí muži jsou nevěrní....... Pro některé: Vím, že všichni muži jsou takoví a povinností jejich žen je se s tím smířit." Dobrý?????

moroň
23. 06. 2003
Dát tip
Čekanko -tos mě ovšem dostala :) ! Nejprve tu obhajuješ věrnost až za hrob - a nakonec z tebe vyleze, žes měla v posledním roce dva vztahy a nějradši bys se dvakrát týdně chodila kamkoli pomilovat ...... probůh děvče ! Vždyť jako dospělý člověk máš veškěrá lidská práva ! Nikdo po tobě nemůže vyžadovat žít v celibátu, pokud ty sama nechceš. Mám pocit, že svého manžela máš trochu jako děcko-panenku - na hraní a citové vyžití. Rozumíš ale opravdu dobře o čem všem je vztah muže a ženy ? Kde jsem vyjádřil názor, že ženy mají méně práv, než muži ? Myslím si, že tě nikdo rozumný nemůže odsoudit, pokud svému muži věrná nebudeš - ba pokud se s ním rozvedeš. Myslím, že se s Wopim v mnohém shodneme - až na jeden detail: má zkušenost je taková, že ženy - coby citovější bytosti - vlastní nevěru "snáší" mnohem hůře, než muži, kteří jsou více racionální. Nespoléhal bych příliš na to, že se nevěrná manželka nabaží milence a vrátí se k choti. Spíš bych čekal, že v pobláznění rozbije svým dětem domov, což muži dělají spíše vyjímečně. Vkaždém případě - myslím si, že žena nevěrou riskuje více, než muž (už z biologického hlediska - může otěhotnět) - ale jsem dalek jakéhokoli moralizování. Ještě jeden drobný pohled z hlediska muže: Čekanko - snad ti ta drobnost ušla, ale muži nemohou vůlí ovlivňovat erekci. V tomto smyslu jsou jaksi mimo svoji vůli přírodou směřováni k oběktům, kde "fungují" jako muži. Pokud těmito oběkty nejsou jejich vlastní manželky (ať už z jakýchkoli důvodů) mají jedinou aleternativu nevěry - a sice impotenci. Máš pocit, že je to spravedlivé ?

Endif: Nevadily mi komentáře zkraje, protože byly k věci a donutily mě přemejšlet a hodnotit. Myslim, ale všecky komentáře, samozřejmě největší radost mi udělal StvN, kterej to viděl trošku jinak a víc, jako já. Já neumim psát s kudrdlinkama, nikdy se to nenaučim a ani to nebudu zkoušet, protože to prostě neni muj styl. Já to beru, jako psychologickou sondu do jednoho života. Nic víc. Každej píše tak, jakej v podstatě je. Rowenna je bohatá žena, která má hluboký kořeny a košatou korunu. Já ne. Já jsem kolík, kterej někdo zarazil do země, do nějaký země se kterou nemám nic společnýho. Holej kolík bez kořenů a bez jedinýho zelenýho pupenu. A tak i to, co píšu je takový.

Moroň: Nesouhlasim a věrnost budu obhajovat vždycky, protože je to základ zdravýho vztahu. A to, že mně to nevyšlo, je věc úplně jiná. A tim chceš říct, že muj muž nemá erekci, protože za to můžu já, žejo! No jo, zase to prostě hodíš na ženskou.

Wopi
23. 06. 2003
Dát tip
ne věrnost, ale POCHOPENÍ DRUHÉHO A ÚCTA K NĚMU je základ zdravýho vztahu... a láska není na škodu :))) ale věrnost sama o sobě NIJAK VZTAH NEUPEVŇUJE - tam je ta vazba totiž přesně naopak - pokud JE VZTAH V POHODĚ, je tam obvykle i ta věrnost - ale je-li vztah NEZDRAVÝ, věrnost sama o sobě ho prostě NESPASÍ!

Wopi: Dobře, souhlasim, pro mě je holt rovnice věrnost=důvěra a důvěra je pro mě základ. Ale uznávám, že to, co píšeš je pravda. A jak s těma vysvětlivkama?

Wopi
23. 06. 2003
Dát tip
vysvětlivky nemusíš :)) jen jsem Tě truchu zlobil :)

moroň
23. 06. 2003
Dát tip
Čekanko:... kdopak napsal... "...A tak si řikám, jestli by nebylo lepší, kdybych já to uměla. Kdybych si šla jednou za tejden prostě někam zapíchat. A pak bych fungovala veselá a v pohodě...." (?) - obhajuješ věrnost opravdu zvláštním způsobem .... - nemáš pravdu, že základem zdravého vztahu je věrnost - tedy jistota, že partner mi navždy patří. To potom žena o sebe často přestane dbát, muž necítí potřebu jí imponovat svou galantností a citlivostí ... a všechno končí prděním v teplákách před televizí ... - mnohem lepší je nastavení vztahu ve smyslu: - vážím si, že s tebou mohu žít - a dělám něco pro to, aby to trvalo co nejdéle --- nemylíš ?

Wopi: Jen se teď nevymlouvej! :-))))) Moroň: Jasně, že jsem to napsala já! A teď napíšu, že jsem si ho vůbec neměla brát, protože jsem to věděla a doufala jsem, že to vydržim! Ale miluje mě, to je fajn, co? Miluje mě, ale moje potřeby (a zdaleka nemyslim jen sex) mu byly vždycky ukradený! Jenže proč se to někomu povede? Prostě to chci taky a ty si řikej, co chceš!

Endif
23. 06. 2003
Dát tip
Asi se tentokrát nedomluvíme, takže už jen dvě poznámky: 1) kudrlinky ani košatost po tobě nikdo nechce, 2) jestli tohle je psychologická sonda, tak jsem královna ze Sáby. (PS: Nenech si zkazit náladu a s tím svým zajdi za Uzlem!)

Endif: Dík za radu, královno

Wopi
23. 06. 2003
Dát tip
teda, tu královnu ze Sáby jsem si představoval ÚPLNĚ jinak!! :)

Wopi: Nežehli, Goldbergová!

moroň
23. 06. 2003
Dát tip
- nemyslím, že je fajn když tě miluje kdosi komu jsou tvé potřeby ukradené .... svým způsobem to připomíná citové vězení - myslím, že jsi hodna toho, aby tě miloval někdo, komu tvé potřeby a přání bude radostí vyplnit

Taky si to myslim. Jenže moje potřeba je i ta věrnost :-)

moroň
23. 06. 2003
Dát tip
To je omyl: to není tvá potřeba, ale pouhá dětská představa o světě, která se spolupodílí na vytváření partnerského vězení. Vzpomeň si, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Já miluju kohosi, kdo mi věrný není - a nemiluju ho o nic méně. :)

To je ale tvuj problém. Neni to společenská norma. Taky jsem milovala chlapa, kterej mi nebyl věrnej, nebo já jsem chtěla, aby mi nebyl nevěrnej, protože tim mi vytvářel prostor pro moje zálety. Bylo mi dvacet a myslela jsem si, jak jsem free. Byla jsem kráva.

moroň
23. 06. 2003
Dát tip
Necítím to jako problém. Je nám moc fajn. Co je to prosímtě společenská norma? Předpis na jediný předepsaný způsob existence? Děkuji - není třeba. :) Víš jistě, že jsi byla kráva když jsi byla svobodná (free)? Nebo jsi teď, když sis vzala někoho omylem a svobody se tak zbavila?

Tenkrát jsem byla kráva a obhajovala jsem svuj postoj stejně vášnivě, jako ty teď :-) A já to nevnímám jako ztrátu svobody, spíš jako svobodu v jiný dimenzi. A to daleko kvalitnější.

moroň
23. 06. 2003
Dát tip
Proč tedy ta bolavá autobiografie ?

Jaká autobiografie?

j_i_r_i_k
23. 06. 2003
Dát tip
Teda co se to s Tebou děje? Nebo že by se mnou? Opět bych moh psát, jak žádné té postavě nevěřím, no, možná u té milenky bych připustil, že takové husičky existují, ale jinak mi to přijde jak... Nemůžu tvrdit, že se něco takovýho neděje, nicméně na to, jak je to relativně neobvyklý scénář, jsi si s tím už dál moc nehrála, celkově mi to vyznívá tak nějak divně... Ale co, koukám že i toto dílko své příznivce má, tak já jdu zas dál :)...

Dejf
22. 06. 2003
Dát tip
Kritik je tu moc a já je nečetl, takže se budu asi opakovat, ale co ... ... je to tak trochu klišé, ostré a jasné hrany, malinko schématické, ale je to zatraceně dobře napsané, čtivé a udrželo mě to při maximální pozornosti po celou dobu, tak co bych neTIP :-))))

Andulka: Všimla jsem si, že ty jsi na tyhle věci citlivá. A asi je dobře, že někdo i je. Ale mně, ač odchované českým filmem, se dělá někdy zle u filmů francouzské provenience :-) Wopi: Souhlasim s tebou. Například čistý a akurátní a poctiví Němci zametaj hodně. Dejf: Taky tipuju, když mě něco donutí číst, až do konce dlouhej traktát, rozumim ti a tak se ani neptám, jestli to stačí :-)))))

StvN
22. 06. 2003
Dát tip
Moroň - Pokud je chlap své manželce, které slíbil věrnost nevěrný, pak to svědčí o JEHO neschopnosti a JEHO slabosti, snižuje tím jedině sám sebe.

StvN: No, počkej, ono to neni zase tak jednoznačný, co když se manželka po roce manželství rozhodne, že sex je hnusnej? Jak dlouho to ten chlap musí vydržet?

StvN
22. 06. 2003
Dát tip
Neni to jednoznačný, můžou se dohodnout, ale já mluvil o případu z tvé povídky.

StvN: čili předpokládáme, jelikož neni naznačeno nic jinýho, že onen muž je nevěrný, protože je to záletník a ne proto, že by měl důvod :-) OK: :-)))

StvN
22. 06. 2003
Dát tip
Přesně vystiženo.

Tak to jsem ráda, že to vidíš taky tak :-)))))

Andulka
20. 06. 2003
Dát tip
Ahojky cenkanko, koukam, ze ti to pise lepe a lepe. Me jen prekvalila veta, ze ho milovala tak, jak jen zena muze milovat muze co ji nebije a ma s nim dve deti....Jinak souhlasim s pripominkami, co ti rekli holky na zacatku a preji hezky den!

Patti
20. 06. 2003
Dát tip
A tady má někdo něco proti povídkám do magazínu Vlasta a podobně? pěkně.

geper
20. 06. 2003
Dát tip
Je to obyčejný příběh? Možná...tak jako se kolem nás denně a obyčejně odehrávají tisíce lidských a přeci není obyčejný silnou ženy, která se zaslíbila a která miluje...svého muže...rozumem odpustila, ale srdcem a duší...cítí svou vlastní bezmocnost i prohru ve kterou pořád ještě nechce věřit...proto tak hrozně trpí! Opravdu obyčejný příběh... S tipem!

yoyo
20. 06. 2003
Dát tip
aaach jooooooooooooo *

K tomuhle se ještě vrátim, zatim nebudu reagovat, ale děkuju vám za vaše kritiky :-)

StvN
20. 06. 2003
Dát tip
Asi bych s holkama výše nesouhlasil: Olina - že tam není ani naznačeno možné prožívání ostatních zúčastněných.... Psychologický pitvání a rozmazávání; mě se právě líbí, že se v tom čekanka nerochňá jako většina ženskejch a že na to nahlíží racionálně jako na problém s jasnými veličinami a jednoduchým, avšak tíživým řešením, taky jí nešlo o nějaký vybarvování omalovánek, nebo mlžení pro někoho obyčejné životní situace. Vzhledem k prologu a dle mého skromného mínění jasného záměru mám za to, že čekanka zvolila dobrý a vystihující styl. Výhrady: Ten konec je už příliš, zavání to sebelítostí; nelíbí se mi výraz, že ta druhá žena byla moudrá, spíš bych řekl, že měla více zkušeností, a tak věděla, že od ní manžel neodejde, ale moudrost, ee.

Olina
20. 06. 2003
Dát tip
:))) nojo, rochňání je moje, chybělo mi tady:)))

Deltex
20. 06. 2003
Dát tip
*

Endif
20. 06. 2003
Dát tip
Ach, vskutku vydařený "venezuelský" sloh ;)

fermosa
20. 06. 2003
Dát tip
....než se člověk prokouše těma kritikama...., vlastně jsem neměla ani v úmyslu sem něco psát. Přijde mi to, jako bych vystřihla stránku z nějakého laciného časopisu. To téma i když je milionkrát profláknutý, je pořád zajímavý. Když sis tohle téma vybrala, tak sis s tím měla pohrát tak, aby ten příběh byl milionprvně novej. ( To sem to blbě napsala :o) milionprvně )

Olina
20. 06. 2003
Dát tip
každopádně se Ti čekanko podařilo spoustu lidí vyprovokovat, minimálně přimět k reakci byť nesouhlasné - to je skvělý:))))

moroň
20. 06. 2003
Dát tip
Literární úroveň hodnotit nebudu. Spíš mne zajíma sociologická stránka věci. Proč je nevěra vlastně tak živý problém pro dnešního člověka? Jak čtu v příspěvcích - většina komentátorů přijímá názor, pohled a pravdu manželky. Ona vzbuzuje soucit, protože výsledkem vztahu se trápí - stejně, jako mnoho dnešních žen. Proč se však trápí? Protože ztratila iluzi o realitě. Kdyby realitu vnímala pozorněji, nemohlo by uniknout její pozornosti, že romantická láska na celý život je méně pravděpodobná, než potkat na Václavském náměstí žirafu. Nemohlo by jí uniknout, že mezi vnímáním muže a vnímáním ženy je zásadní rozdíl. Ona se dokonce vdala za svoji iluzi. Svého času partnera donutila "uvěřit" a "lhát" že ať se stane cokoli, bude ji nadevše milovat a bude jí věrný (cožpak takové věci může dospělý rozumný člověk uvěřit?). V čem tato iluze spočívá ? V neochotě si připustit, že časem a věkem nutně ztratí pro svého muže část své přitažlivosti - a tedy moci nad jeho city. V představě, že muže vlastní. Ve skrývané a neuvědomované nenávisti, která vyplývá z faktu, že muže kontroluje stále méně a méně. V nepochopení faktu, že pokud svému partnerovi není schopna dát to, co dříve, je nanejvýš sobecké bránit mu ve vztahu s ženou mladší a podlamovat mu tak životní energii ze které ona také čerpá. Muž má povinnost manželku ekonomicky a citově zabezpečit, vychovávat své děti a dopřát jim vzdělání. Pokud muž tuto roli plní, měla by mu být manželka vděčná. Pokud jej navíc dokáže intelektuálně a eroticky zaujmout a naplnit (což je po letech manželství nadlidský úkol) - tím lépe. Pokud manžel zpohodlní a lehce zimpotentní - může být panička klidnější. Pokud ale narůstá na straně muže neukojenost, kterou manželka není schopna naplnit - a leckdy ani rozpoznat (protože podívat se do očí pravdě, že stárne je bolestné) - a pokud rozpozná, pak ignoruje, nemá si nač naříkat když se ocitne v situaci tvé hlavní hrdinky. Měla by se přestat litovat a situaci využít k tomu, aby se (pozdě- ale přeci) poučila o reálnémsoužití muže a ženy, naučila tolerantci, oplakala iluze a na tomto základě pročistila vztah ke svému partnerovi, který pak bez pout bude jistě radostnější a vřelejší pro obě strany.

Olina
20. 06. 2003
Dát tip
moroň: :))))))))))))))))))))) bez komentáře

Tohle miluju! To je právě vono z těch ženskejch časopisů! Jsou plný rad, jak pochopit chlapa. Jak se vyrovnat s jeho stárnutím, jeho druhou mízou. Jak a co dělat proto, abysme mu nezevšedněly, aby byl šťastný a spokojený. Ale v žádným časopise pro chlapy jsem nenašla rady, jak se ženou prožít těhotenství, menopauzu, stárnutí, aby ona byla vyrovnaná, šťastná a spokojená. nejsem feministka a opravdu jsem přesvědčená o tom, že ženská má rodit děti a starat se o ně, ale možná by nebylo od věci, kdyby chlapi taky projevili ochotu k nějakým ústupkům.

Olina: Já to teda okomentovat musim.

Rowenna
20. 06. 2003
Dát tip
No jo, Moroni, tvůj rozbor je zajisté hodně zajímavý. Ale tohle je literární server, a tak, aspoň já, jsem hodnotila literární úroveň. Hodnotit téma nehodlám. Spousta lidí v kritikách pod tímhle dílkem sklouzává k tomu, že hájí téma. Jak je dobře, že se o něčem takovém píše. Jak je dobře, že je čitelný postoj autorky. Chválí ji za to, že stojí na straně ubližovaných žen. S tím já mohu, nebo nemusím souhlasit. Taky mi nepřísluší k tomu zaujímat stanovisko. Jenom jsem naznačila, že když už někdo vybere jakékoliv téma, má se z toho snažit udělat co nejméně schématickou záležitost. Po literární stránce. A k tomu by mohla použít třeba ty tvé psychologické rozbory. Koneckonců, třeba právě Olina se o něco podobného pokusila. Hlouběji rozkrýt pohnutky obou, vlastně všech tří aktérů. Taky si myslím, že je skvělé, že se o tom diskutuje. :-))

Olina
20. 06. 2003
Dát tip
já jdu dom:) teda na přednášky o filosofii ženství a mužství - přednáší Doc.Hogenová na fil.fakultě UK hezký víkend

moroň
20. 06. 2003
Dát tip
Čekanko: nepochopila jsi pár základních věcí 1) V Holywoodských (i Francouzských :) filmech a ve špatných časopisech, které propagují krémy na obličej a celulitidu se navozuje iluze, že ideálem je romantická láska na celý život - a že stárnutí lze zabránit. (Ty krémy se pak lépe prodávají) 2) mnohem lépe je oželet iluzi romantické lásky a spokojit se se slušností, odpovědností a velkorysostí. TO NENÍ VŮBEC MÁLO !!!! Vyžadovat, aby Tě někdo miloval, protože na to máš papír je trapné. 2) Muž má rád ženu JINAK než žena muže. ON pozná, kde se pro něj nachází zdroj energie - a to nezbývá, než respektovat. Z této energie pak čerpá případně i jeho rodina a tedy i manželka - to si prosím uvědom. Pokud manželka tento zdroj energie "podvazuje" - je sama proti sobě. Získá impotentního nasraného strejdu, který ji nevezme k moři, nekoupí šaty a se kterým není ve společnosti sranda. Rowena - nic proti - chápu tě

Rowenna: Ještě jsem chtěla počkat, než ty vaše kritiky spláchnu, ale k tomu, cos napsala teď se musim vyjádřit už hned :-) Nechtěla jsem se právě vůbec zaobírat tim, co si o tom myslí kdokoliv jinej. Nezajímá mě, co na to řiká manžel, ani, co na to řiká ta slečna. Byl to čistě juk do ubolený dušičky jedný unavený ženský. Chtěla jsem, aby z toho byla cejtit ta únava. Únava z probdělejch nocí. Únava z toho, že neví, jak dál. Možná je to blbá kráva, že si s tim pitomcem neumí poradit, že neumí chytit holku za flígr a zamýst s ní podlahu v salóně. Možná. To je fuk, tak je to o slabošský ženský, nebo já nevim o jaký. Ale je to o ní. proč myslíš, že se nemůže psát jen o jednom člověku, o jednom názoru, o jednom postoji?

Moroň: KURVA a zajímá někoho, teda tebe, odkud bere energii žena? Ona jí totiž potřebuje o moc víc k tomu, aby manžel byl spokojenej! Neřikám, že krémy na vrásky fungujou, nevim, kdes to vzal, ani se nezastávám žádný iluze lásky, to taky nevim, kdes vzal, ale co třeba jen SLUŠNOST?

Olina
20. 06. 2003
Dát tip
ale vrátím se sem po pár dnech, ještě:) čekanko ...

Olina: Vždycky jsi vítaná :-) Desideria :-)

moroň
20. 06. 2003
Dát tip
čekanka: slušnost je (KURVA) potřebná - viz můj bod 2 předchozího mého vyjádření . . . ;) ~ o tom žádná - proti slušnosti jsem neřekl jediného slova. Je ale někdy těžké, aby muž ale zůstal slušný, když žena, která ztratila SVÉ iluze se začne chovat hystericky.

Rowenna
20. 06. 2003
Dát tip
No jo, a to je ono. A proč to tedy necítím? Já bych to ráda cítila, jak je ubolená. Já bych s ní ráda soucítila. Ale promiň, tenhle tvůj postoj v kritikách, apoň v té poslední, to jsou jen populistické řeči. Mi se zdá, že jsi vůbec nepochopila, co se ti snažím říct, a bojuješ za něco, co přede mnou obhajovat nemusíš vůbec. A nikde ani zmínka o tom, že přemýšlíš nad tím, jak ty postavy oživotnit. Předem už tuším, že se opět nedohodneme. Mimochodem, dnes ráno, při venčení pejska, :-)) jsem já tu svoji hrdinku v tom tvém schématu viděla. Už ji mám. Myslím tím ten "domácí úkol", který jsme dostaly. :-))

Moroň: Nechová se hystericky Rowenna: Ale jo, já vim, neni to živý, chceš, aby ty postavy měli šťávu a šmrnc. Ale ona neni živá, je unavená a mrtvá z toho strachu.

Moroň: Jo, překoukla jsem, ale to je fuk, jsem rozčílená, nesnášim tyhle postoje

moroň
20. 06. 2003
Dát tip
čekanko: jseš rozčílená - a překoukáváš .... dobrá: nebudeme říkat hysterie ... řekneme citové pohnutí .... Poslyš ... zkus přijít na to, CO tě na postoji, který jsem zaujal tolik rozrušilo ? Víš - přestože to možná na první pohled vidět není, v tom postoji je strašně moc veliký prostor pro OPRAVDOVOU lásku. Jde o to nezahánět svými očekáváními partnera do kouta ... on pak přilne o to pevněji ..... zkus prosím porozumět - je to důležité (a náročné - přiznávám)

Rowenna
20. 06. 2003
Dát tip
No jo, no, i totálně unavená ženská dejchá. Nevím, kdo je Moroň, ale mi jeho vývody neznějí tak, že by byly zaměřeny proti ženám. Spíš naopak. No, taky odcházím, já tedy k ničemu tak vznešenému, jako je přednáška z psychologie, jen tak doma nakrmit ty své. Přeji hezký víkend.

Moroň: Nasrala mě ta obhajoba nevěry. Nesnášim nevěru a neumim se s ní srovnat. A nemám ráda, když se řekne, že chlapi jsou nevěrný, protože prostě jsou a že se s tim ženská musí vyrovnat. Jasně, že musí, ale nevim, proč by to měla přijmout, jako nějakou daň za pohodlnej život. Řikáš, že tomu chlapovi něco chybí. To nejspíš jo, jenže jde o to, co. Pokud je to jenom nějaký dobrodružství, tak se má ovládnout. Pokud jeho žena dělá něco blbě, tak jí to má říct a řešit to. jenže vy neumíte mluvit. Jste furt spokojený, nic vám nechybí a jak pak má ženská vyčuchat, že vám vadí, když neni pětkrát v tejdnu k večeři maso, nebo špeky na jejím břiše? Komunikace je základ, tak se maj věci řešit a ne zahejbat.

Rowenna: Já neřešim, jestli to je, nebo neni proti ženám, ale je to obhajoba slabošskejch chlapů a já je hájit nehodlám. Dobrou chuť a hezkej víkend :-)

moroň
20. 06. 2003
Dát tip
Čekanko: ~ to ti má partner říct, že máš povislá ňadra, veliké pozadí a že ho po patnácti letech manželství nepřitahuješ jako ženská ? To by podle mne byl HAJZL, který by zasloužil sejmout sekerou. ~ jestli tě irituje mužská nevěra, zároveň ti jistě neimponuje mužská impotence. Co tedy vlastně chceš ? Cosi, co NEEXISTUJE ! A čím dřív na to příjdeš, tím kratší dobu se budeš trápit. ~ je možné, že muže prostě nemáš ráda. V takovém případě zůstaň sama. Nechceš - li, nezbývá než přijmout FAKTA. ~ Věř mi, že i z nevěry si jde dělat legraci. Znal jsem jednu moudrou paní, která říkala dětem s úsměvem: tatínek se nám zase zamiloval - všimli jste si, jak začal cvičit a bere si denně čistou košili ? ~ pochop, že žárlivost je ve svém důsledku sobecká, kontraproduktivní a vposled i trapná ~ cílem je manželka, která poblahopřeje milence k dobrému vkusu - zároveň však dá JEDNOZNAČNĚ najevo, že rodinu si rozvracet nedá. A pokud TOTO muž nepřijme a nepochopí, není o co stát, protože to je neodpovědnej blbec.

Moroň: Odstěhuj se do Emirátů. Nemusí to manželce řikat, může jí prostě brát za sportem. A nakonec i na takový věci se dá upozornit s láskou a v žertu. Znám chlapy, který jsou věrný a potentní. Minimálně dva. Miluju chlapy, víc, než je zdrávo. Nikdy jsem nebyla manželovi nevěrná. Když mi přišlo, že musim, řekla jsem mu to. Děti o žádný nevěře nemaj vědět, děti potřebujou maminku a tatínka, kterej jí miluje, nevěru dítě nepochopí a už vůbec nepochopí, jak si z toho maminka může dělat legraci. Moudrej byl pan profesor Matějček, když řekl: To nejlepší, co může otec udělat pro svoje děti je - milovat jejich matku. Souhlasim, žárlivost je na hovno. Když miluju, věřim. Absolutně. Nežárlim. Cílem je manžel, kterej nikdy nedopustí, aby jeho žena a matka jeho dětí stála před problémem, jak řešit takovou situaci. Všimni si, jak pořád mluvíš o moudrých ženách a jaká manželka je cílem.

Andulka
20. 06. 2003
Dát tip
Aj aj aj aj....to je diskuze! Kdosi mi rekl, ze ceske filmy jsou vsechny stejne. Lide jsou neverni jeden druhemu a vsem to prijde naprosto normalni. Napriklad krasny film Kolja. My se smejeme nad tim, kolik sexualnich partnerek ma hlavni hrdina a vubec mu nevadi, jestli je nektera vdana a ma rodinu. Pro zahranicniho divaka je tato postava sokem, protoze i kdyz takovi muzi zijou vsude na svete, vsude na svete jsou vetsinou odsuzovani. U nas a v cele postkomunisticke evrope je to povazovane za normal. Kam az to speje, jsme videli ve filmu Pasti, Pasticky. Premyslela jsem, cim to je. Dospela jsem k nazoru, ze jak nas komunismus financne poskodil neni nic proti skodam mentalnim. Preji vsem hezky den a Cekance gratuluji k ohlasum na jeji povidku. Dej povidky je mozna obycejny, banalni....ale takovy je obcas i zivot. A to ze nam to pripomina, je jedine dobre, protoze nas tim donuti alespon se zamyslet nad vlastnimi hodnatami.

Yfča
20. 06. 2003
Dát tip
Andulko, neřekla bych že neřest je důsledkem komunismu v nás (či dříve kolem nás). Zahýbá se všude na světě, neřekla bych, že našich záletníků (či záletnic) je v populaci procentuálně víc nežli v jiných národech. A viděla jsem i pár nečeských filmů, kde se nevěrnilo až běda! ;o)))

Wopi
20. 06. 2003
Dát tip
Přesně tak. Komunismus nám dal spoustu prokletí, ale tohle ne. Nevěrnilo se, co historie sahá. My možná máme jen více odvahy si to o sobě přiznat, jinde se víc zametá pod koberec.

nin
19. 06. 2003
Dát tip
banální téma, ale povedlo se ti to dobře napsat * jasněže nezapomene, nemůže

že ne? banální asi jo, ale když je toho právě okolo tolik!

nin
19. 06. 2003
Dát tip
je, no, ale myslím, že zas není tolik případů, kdy by ta holka fakt takhle zašla za manželkou, určitě se takový najdou, ale nedovedu si to vůbec představit...

guy
19. 06. 2003
Dát tip
no jo, čeky, jenže tady už ty oči viděly ... ***

Rowenna
19. 06. 2003
Dát tip
Tyhle tvé věci jsou bezesporu čtivé. Ale proč mám občas pocit, že bagatelizuješ? Ta mladá hydra, která se otce rodiny snaží odlákat, je vždycky krásná a hloupá, ta trpitelka má vrásky kolem očí a jizvy na těle, ale zato je moudrá. Takové - nepřekvapující. :-)))

nin
19. 06. 2003
Dát tip
no taky mě napadlo, že je to moc schématický, co kdyby třeba ta mladá holka působila na tu ženskou jako někdo, koho by za jiných okolností hned brala za kamarádku? co kdyby si víc povídaly?

Olina
19. 06. 2003
Dát tip
vracím se sem - to, co říká Rowenna je asi to, co mě odvedlo odtud bez tipu - je to příliš tvrdý pohled jedné strany ... takhle se věci prostě nedějí, kromě vyloženě násilných činů je všechno, co se děje mezi lidmi taková skládanka špatných a dobrých úmyslů - bývá tam spousta barev na všech stranách, to mě tady trošku vadilo, že tam není ani naznačeno možné prožívání ostatních zúčastněných. Takhle si povídají mé kolegyně o známých osobnostech a mě to nějak vadí ... To, co jsem četla o Tvém dětství bylo úžasné ... možná, že Ti něco těžkého vede ruku ...

Olina
19. 06. 2003
Dát tip
jo, znám to, proto mi to vadí - někdy je moc těžký postavit se NAD... díky

Fajn, holky, dík, máte pravdu, je to děsný, mažu, přepisuju, nebo nevim :-)))))

Anebo ne, nechám to tu ještě chvilku, třeba někdo přihodí ještě další názor :-) Rowenno, vidíš, že ne vždycky :-)

Olina
19. 06. 2003
Dát tip
tak to zkus přepsat, třeba ... určitě to nemaž, protože je to dost dobře napsaný (podle mě) a asi hodně oslovující ...

Wopi
19. 06. 2003
Dát tip
je to takové... no... jako z ženského časopisu... sorry, cek_ucek, ale máš lepší kousky...

Wopi
19. 06. 2003
Dát tip
sakriš, to sem přibylo ohlasů, než jsem to dočet...

Olina
19. 06. 2003
Dát tip
ne asi ... je to hodně oslovující ... právě z tohohle důvodu - tak to bije do očí, že si člověk musí říct, vždyť to dělám taky tak (tedy mluvím o mým člověkovi, samozřejmě)

Rowenna
19. 06. 2003
Dát tip
No jasně, tahle reakce je dost předvídatelná. Z literatury. Ale zřejmě ne příliš ze života: Protože je to moudrá žena, tak trpí, a neudělá scénu. (Já jsem tedy někdy taky moudrá, málokdy, ale v takové situaci bych vyváděla jak blázen . Rozhodně bych ztratila glanc. Už se vidím, jak se fackuji s krasavicí, jak balím chlapovi kufry, a pak mu s plačem objímám kolena, ať mě neopouští.. A pak bych se z kocoviny nad sebou samotnou šla opít. Třeba s tou přítelkyní mého muže.) Možná jsou hrdé a moudré ženy, které trpí němě jak to zvíře. Ale celý příběh takto napsaný jako by neměl krev. Nemyslím si, že by se zrovna měla hrdinka chovat jako nějaká cuchta (jak bych se chovala já), ale trochu šťávy, jiskry, ozvláštnění, něco, abych ty lidi skutečně viděla, to, jak si odhrnuje vlasy z čela, to, jak manžel chrápe, jak se potí, to, jak krasavice škobrtne na vysokých podpatcích, něco podstatného mi tam schází. Hernajs, ale je to tvůj příběh, přece. :-))))

Olino, dobře, nechám to tu, ale zkusim to úplně znova, tohle téma neopustim, docela mě zajímá. Rowenno, beruško, když ty seš TAK dobrá!!!!! :-))) Já ne, já se od tebe budu učit, jo! :-) Wopi: Dyk jo :-)))

Olina
19. 06. 2003
Dát tip
aha ... no, já si říkala, že by takhle mohla reagovat, ale že by to třeba nebyla až tak její přednost ... že jsou tam skrytý další věci ... ale to chování mě přišlo docela v poho:)

Rowenna
19. 06. 2003
Dát tip
Sakryš, tady je kritik, než jsem dopsala ten svůj blábol. Nemaž. Jestli tvá poznámka, že ne vždycky, znamená, že to není čtivé, tak se pleteš. Čtivé to je. Ale nějak bez vůně. :-))

nin
19. 06. 2003
Dát tip
cekanka: nemaž to, ale bejt tebou (ti tady radím a sama to taky nedělám) bych to vzala jako kostru a pořádně prošpikovala tím, co ta ženská cejtí, a nějakýma detailama, přesně jak píše Rowenna Rowwenna: chachá, taky se vidím tak nějak :)

Wopi
19. 06. 2003
Dát tip
mohli bysme si dát cvičeníčko - vyjít všichni (tedy R., O. a já) z dané situace a napsat aspoň kousek :) :) Bylo by to zajímavé, jak by to každý z nás podával...

Olina
19. 06. 2003
Dát tip
no, já bych možná ustoupila ... panebože:))))) to bylo dobrý čtení, fakt:)

Vy vůbec netušíte, jak jsem ráda, že jsem vás konečně vyprovokovala k takovýhle debatě :-)Ne, Rowenno, to znamenalo, že ne vždycky ten tip dáš. Já jsem teď v poslední době trošku experimentovala, abych zjistila, zač je toho loket a teď už to vim :-) Díky všem, moc :-) Navíc si vážim toho, že vy, co tu se mnou diskutujete nad něčim ne zrovna povedeným sami umíte moc a moc a nejvíc a to vám nemažu medy :-)

Wopi
19. 06. 2003
Dát tip
aspoň já mam docela chuť to podat po svým - a od R. a O. bych to taky rád viděl :)

Olina
19. 06. 2003
Dát tip
kdyby mi povídala, jak ho miluje ( a přitom ho třeba v těžký chvíli opustila, ale to já bych si vysvětlovala jako nějaký její trápení, na který bych měla brát ohledy) - tak já bych si řekla, že mu třeba neumím dát to, co potřebuje a přišlo by mi to líto a až by předtavení skončilo, sesypala bych se a šla se opít ... nebojovala bych. kdyby se vrátil ... no, ona byla dost pasívní ...ta Tvá žena moudrá

Yfča
19. 06. 2003
Dát tip
Taktéž se přikláním k mírnému přepracování tématu... :o)

Wopi
19. 06. 2003
Dát tip
hm, žádný ohlas... tak nic... :(

Já jsem asi divná, ale tak nějak ve mně je, že každej chlap je jenom chlap a je tudíž nahraditelnej. Asi bych mu nebránila a asi bych si s ní dala kafe. S manželovou bejvalkou jsem taky chtěla jít na kafe, on se cejtil děsně ukřivděnej, ale já neviděla důvod, proč ne, když by to navíc bylo pro jejich dceru nejlepší, kdybysme vycházeli. Ale ona to tak neviděla. :-)

Rowenna
19. 06. 2003
Dát tip
Takový domácí úkol? :-)) Když já jsem si doma zabila počítač. Jinak psát neumím. A ten absťák bych nikomu nepřála. :-)) To je slovo do pranice. :-))

Wopiho nápad se mi náhodou taky líbí :-) Olinko, taky bych asi zapátrala, jestli mu něco nechybí a jestli neni to všecko moje vina, ale pak bych se rychle okřikla :-)))

Olina
19. 06. 2003
Dát tip
netroufám si na to

O: Když ne, tak ne, psát něco z musu neni třeba to pravý :-)

Olina
19. 06. 2003
Dát tip
v podobné situaci už jsi něco takového psala - ale není to tak, čekanko ...:)

Olina: Teď jsem nějak mimo, nevim co neni a jak to neni :-)

guy
19. 06. 2003
Dát tip
podle mě je to napsaný perfektně, přesně v programové linii tohoto serveru, jestli se z toho udělá psychologická studie se všema různejma uměleckejma kudrdlinkama, tak se může ztratit poselství z prologu - pokud to čekanka psala jako memento, tak pro to jsou nejdůležitější ty závěrečný odstavce, kde bezútěšnost situace je popsána dostatečně, ale samozřejmě i ty by se daly udělat pečlivěji - a z toho všeho vyplývá, že je to napsáno perfektně, protože právě takhle to poskytuje dostatek prostoru pro písmácké kritiky a je to i přímočarým varováním pro ty, kteří obdobnými vztahy procházejí nebo hodlají procházet čeky - nech to takhle jako univerzální memento a já se nebudu zlobit, že ve své první reakci jsi mě zařadila mezi holky

Guy: No a teď jsem si to přečetla a zase jsi mě zviklal :-))))) Já tě zařadila mezi holky nerada :-) i když ten tvuj nick mě k tomu zkraje sváděl :-)))

houba
19. 06. 2003
Dát tip
já bych to teda určitě nemazala, napsaný je to výborně, já to četla a úplně mi z toho bylo špatně, jak jsem se do toho vžila... fakt je, že předvídat se to dá, jak to dopadne, asi souhlasím i s názory nade mnou :)) t* za dovednost

Já o tom budu ještě přemejšlet a chvilku se nenechám ovlivňovat, já jsem děsně adaptabilní :-)))

fungus2
19. 06. 2003
Dát tip
No prostě TIP

SB: Tak počkej, můžeš to trošku rozvýst? Vykašli se na to, co tu napsali jiný a a řekni svoje pocity a zamysli se :-)

To je pravda, cejtila jsem potřebu něco vyvrhnout :-) a nechláchol mě :-)

Tak jo, věřim ti :-)

warren
19. 06. 2003
Dát tip
čus čekule-učule... hezký, to jo.. jen to gradovalo, gradovalo, gradovala a ten konec jsi pěkně odflákla... byl jsem trošku zklamanej... a tak jsem se těšil na nějaký velký finále a ono zatím nic, skočilo to ve čtvrfinále.... letos bez medalilí, jak Ti hokejisti :)) že jsi byla u konce nějak časově omezená? spěchala jsi na rande? na telenovelu? na zmrzlinu? .. a tak jsi to odflákla...

Hester
19. 06. 2003
Dát tip
Tak se nad tím zamejšlím a nevím. Vžívám se. Do jedný i do druhý. Do toho chlapa. Ta moudrá... jak moc to její jednání bylo moudrý, když je z toho ještě po roce a půl takhle nešťastná? Ta mladá... no, asi mít vztah se ženatým, vyhýbala bych se jeho polovičce na sto honů... a být tím chlapem, tak mě ve dveřích klepla pepka. Napsaný je to každopádně moc dobře, takže *. ... jo, možná by mě víc než nevěra ranil fakt, že si vybral až tak blbou.

chicoria
19. 06. 2003
Dát tip
Stává se to dnes a denně, ale banální? To rozhodně ne. Člověk, který to zažívá si určitě nemyslí, že je to banalita.Takovýhle zážitky se táhnou s ním po zbytek života, i když se na to snaží zapomenout. Ztratí víru, klidný spaní, jistotu a nakonec i tu lásku, která ten prohřešek byla schopná opustit. Napsala jsi to skvěle. Tip

Cheeky
19. 06. 2003
Dát tip
"Odpusť."někdy stačí...Chodím teď s klukem, který abych si ho vážila, schválně flirtuje s mými kamarádkami... a potom příde a řekne jenom "Odpusť." .. v tu chvíli chci být celá jeho.Nikdy tomu tak nebude, protože tohle nemá budoucnost, ale zatím, zatím mě to baví.

Souhlasím se všemi nade mnou. Nemyslím andělíčky, jen ty, kteří psali svoje názory. Je to čtivé, plyne to. Na tohle téma by se dalo diskutovat do aleluja, ale vyřešilo by se něco? Já s tím příběhem souhlasím...Když nebudu brát v podtaz to, že kolem toho svištěj vzduchem šílené emoce...od němosti po zuřivost, boj - a vyhrát za každou cenu. .... Jojojoj, jenže teď jsem přetrhla tok myšlenek, takže nevím, co ten haťapatlal, který tluče do klávesnice, chtěl vůbec napsat, snad se vrátím ...i s tou svou pointou, jinak nemá má kritika vůbec smysl. .)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru