Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDNES
Autor
Bossman
Slunce vyšlo už před třemi hodinami, ale zem teprve začala usychat. Město začínalo žít a já se skryl do ústraní. Sám na dětském hřišti schovaném za plotem. Jen jedna cesta vede dovnitř, jen jedna cesta vede ven. Všude kolem jen stromy a květena. Nebylo nic víc než jen já a staronové dětské hřiště. Seděl jsem uvnitř vyschlého betonového bazénu opřen o záda a pozoroval společnost. Byly jí ptáci, veverky a mravenci. Odtrhl jsem z krabičky cigaret celofán a zapálil si dlouhou Startku. Vytáhnul jsem z batohu knížku od Bukowskiho a začal hltat každý její řádek za vůně páleného tabáku.
Vzpoměl jsem si když jsem se ještě v tomhle bazénu koupal. Bylo mi asi pět a byl jsem tu se sestrou, matkou a jejím milencem. Otec byl v práci. Uklouzla mi noha, chytil mě nějaký proud a já se začal topit. Dostal jsem se z toho sám. Jen jsem měl žízeň, ale naše jediný pití matka upustila šokem na zem a vylilo se.
Asi v půlce knížky jsem začal přemýšlet nad životem. Shodil jsem mravence z ramena a vytáhnul další cigaretu. Dneska ráno jsem našel 3500 korun v trafice. Leželi tam na zemi a nikdo si jich nevšímal. Zvedl jsem je a s přáním hezkého dne je podal prodavačce. Nevím jestli je dala do kapsy nebo bude pátrat po majiteli. Nepřemýšlel jsem nad budoucností. V ten okamžik pro mě byly bezcenný. Ale hlavou mi pořád létalo to slovo. Třitisícepětset, třitisícepětset, ..... Když jsem nad tím začal přemýšlet zmohl jsem se jenom na nadávky směrované k sobě. Ty peníze by přesně vyplnily mezery v mých potřebách. Do koruny. Zase jsem vypnul mozek a pohltil se do knížky.
Asi po šesti stránkách jsem se zasmál. Vždyť jsem udělal nejspíš konečně něco dobrého. Vždyť kolik lidí by se dokázalo takhle vykašlat na třitisícepětset korun? Snad už konečně začínám žít jako slušný člověk.
Ale tak proč nejsem teďka ve škole? Proč sedím tady v betonovém bazénu, poslouchám ptáky, kouřím cíga za poslední peníze a čtu knížku s názvem Všechny řitě světa i ta má?
I přesto je Helena Zeˇtová pěkná ženská. Viděl jsem ji na obálce Cosmogirl v trafice.