Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBez lásky
02. 07. 2003
4
0
1688
Autor
Lunka
Bez lásky
Brouzdáš travou
v údolí stínu
a přemýšlíš o tom,
kdo měl tu vinu.
Za život život
a za lásku láska,
tak proč tady stojí
tahleta kráska.
Čí je to vina
a kdo za to pyká?
Vždyť člověk člověkem
o podlahu smýká.
A kdo teď asi nejvíce trpí?
Asi ten, kdo je blíže smrti...
Aššurballit
20. 02. 2005
Čí je to vina
a kdo za to pyká?
Vždyť člověk člověkem
o podlahu smýká...
Jak výstižné a bohužel občas pravdivé... Krásně napsané, díky a TIP
"Za život život
a za lásku láska,
tak proč tady stojí
tahleta kráska..."
Mně se líbí celá...jenomže tato strofa mě doslova fascinuje: málo kdy se setkám a tak zdrcující logikou a s myšlenkou uvězněnou tak vzletným způsobem... je to jako matematický důkaz nesprávného výsledku... za lásku láska a život za život... to obojí je rovnost na obou stranách rovnice... Přesto se někde (při výpočtu) stala chyba...a krásná dívka zůstala: Láska bez lásky...život bez života...
Celá báseň je řečena touto strofou...a nádherným způsobem...
TIP...a díky!
No... je to zajímavé, ale rytmicky občas vyjede menší nepřesnost.Ľíbí se mi to s tím člověkem. Rým láska-kráska je tak trochu ohraný, ale stejně... je to pěkné
Bez těch "a" na začátku řádku by to bylo lepší. Jinak se musim zastat Astra a souhlasit s dejfem.
kaiserin: asi to tak bude...
Gulliver: chtěla jsem jen, aby to každý psal za sebe...
Je to prostě opět takové obyčejnější. Poslední dva řádky jsou na tom asi nejzajímavější - mají v sobě kus nějakého pocitu. Ale zkus se trochu víc odvázat - je to takový jako když nalinkovaný. Takový fráze jako "údolí stínu". A zas ta výplňový ukazovací zájmena - "tu vinu", "tahleta kráska" ... a piš dál ...
Jo, dobrý Dejf, začínám si na Tebe zvykat...
Já to ale takhle cítím a na Tvoje rady nedám...
Astro, nemáš svůj názor? To fakt nesnesu, že se řekne...shoda...s...mluv za sebe...bude mi to milejší...