Příjemné čtení, řekl bych zážitkové.
Memento mori- řekl bych, že nikdo nepamatuje, ale měl by.
... kéž by se lidé začali opět "bát Boha"...a ta báseň je opravdu jako namalovaná...mám ráda básničky, které "vidím" Připomněla mi jednu moji, nevím, jestli ji tu mám, jestli ano, pošlu ti avi :-)
díky za ten obrázek... */
je z toho cítit pěkná atmosféra. moc hezké. *
ciste, mile pohlazeni. Opravdu se libila.
Jedina vytka -> boji se jen Boha -> to slovo boji bych nahradila jinym slovem treba miluji nebo v tom smyslu. Jelikoz nejedname tak, ze bychom se Boha bali, ale jedname tak, abychom se k nemu vice priblizili.....Buh nam ukazuje cestu, ale Buh nas netresta...:-) V tom sem mela trochu problem v logice...:-)***
Andulko, "bojí se jen Boha" je míněno jako bázeň, ne strach. Bázeň ve smyslu nesmírné úcty a pokory. Tohle rčení se také v tomto smyslu chápe a používá.
Díky za návštěvu a laskavou kritiku.
Není zač... pro mě to byl moc hezký zážitek, jako bych tam byla....
Moc krásná, plná citu, vyvolává krásné obrázky, jak už jsem psala - maluješ slovy.... TIP a V
Jani, jéje, to jsem překvapená - díky!!!
Moc dobře se mi to četlo a jak je výše poznamenáno, dýchá z toho ta atmosféra. Už teď bych chtěla jet do Řecka.
Dík :)
*
Ohřál jsem se sluncem a nasál vlídnost a klid lidu houževnatého a spokojeného i v chudobě... To se mi často nestává.. Díky! davám tip.
Jsem rád, že narazil jsem na tvou báseň. Je skvělá. Jiná než cestopisy slepých lidí. Taková, jakou čtu ji TEĎ a rád.
A krásné jméno - Diano - snad jmenuješ se tak či jenom chceš jí být?! Jako já Janek ze Sporcků...
*
Bohu milá
Bohumila
Bohu myla
memento mori
-------------
Amen
Hezke, lec pro me moc zbozne...
Amando, nevím, je-li básnička "moc" zbožná. Je to jen popis místa a lidí. Tamní lidé jsou zbožní a je to znát na každém kroku. Je to historická danost, kdy řada generací pod cizí nadvládou se přimkla k církvi pravoslavné a ve víře nacházala útěchu. Jiný kraj, jiný mrav. Ale věř mi, že mezi těmi hodnými lidmi by ses cítila dobře i ty.
Děkuji všem za laskavou kritiku
Krel: Tvoje kritika je skvost. Vracím se k ní znovu a znovu. Nejvíc se mi líbí: ..A po dýmu jak věštec šplhat...a samozřejmě závěr, to je nádhera. Jednou bych také chtěla vandrovat po táhlých kopcích Irska pokrytých vřesovišti.
Rybář: Děkuji Ti za tolik krásných slov! Snad si to ani nezasloužím.
Boris: Myslím, že máš pravdu. Nejsi sám, kdo mne občas považuje za naivní. Jen kdybys mi naznačil, co konkrétně - moc by mi to pomohlo.Díky.
Nemůže být přeci naivní a dětínské něco, co s omamnou lehkostí hladí všechny k dotekům snů otevřené duše. Co se šťastnou radostí nespoutaně tančí na prosluněných lukách exotických ostrovů. Mít tak duši Dianky - svět by byl ještě tisíckrát krásnější!
TIPuji za úžasný pocit bezprostřednosti, díky němuž jsi mne svým dílkem lačně vtáhla do nekonečného světa svých pocitů.
Občas takové trochu naivní a dětinské, ale celek je velmi krásný! :-) tip
Diankovsky krásné.
Poslední verš je přímo nádherný!
TIP
Jsou ještě místa Bohu milá...
tam na severu
zděné domky se střechou
tak blízko zemi,
že dotknout se jich můžeš rukou.
A po dýmu
jak věštec šplhat
až tam kde se skvějí mračna.
Tlukot těch křídel
objímá Tě jako prsť
věčně mokré země.
Jen položit hlavu na jejich obrys
a nechat si zdát.
Nechat si zdát o tom,
že každý máme svého anděla.
Ta krajina mi připomíná Řecko.( Ne že bych tam byla..)
Ale ten klid a neměnost krajiny i lidí....
Mair: Je to Řecko, přesněji jeden z řeckých ostrovů v Jónském moři.