Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJsem snad králík?
Autor
Virgil
JSEM SNAD KRÁLÍK?
I u nás v Česku si ze svých daní platíme vědecká a výzkumná pracoviště. Platíme si je špatně, ale platíme. Výzkumná pracoviště zkoumají, vědci dumají a čas od času přijdou s objevem. Musí přijít, jinak by měl jistě někdo někde pocit, že bychom si je mohli přestat špatně platit a mohli bychom začít neplatit je vůbec. A co víc, je nutno přijít s objevem, který bude zásadní. Nebudeme si platit výzkumná pracoviště, aby nám pak vědci řekli, že je všechno v pořádku a nic není třeba měnit. A tak byly doby, kdy byly těstoviny zdravé, byly doby, kdy byly těstoviny škodlivé (jaká je teď s ohledem na těstoviny zrovna doba, netuším), byly doby, kdy bylo třeba jíst hodně masa a byly doby, kdy se maso nedoporučovalo. Byly doby, kdy byly cigarety vlastně docela zdravé.
V posledních letech přichází "zeleninové období". Skoro to tak vypadá, že kdo nežvýká trávu jako přežvýkavec, nedožije se příštích vánoc. V pořádku, jsem liberálně smýšlející člověk: kdo chce chroupat stonky, žvýkat listy a soukat do sebe kořeny i s hlínou, ať se neostýchá. Kdo si myslí, že slupne dvě kila zelí na posezení a bude zdravý jako řípa, nebo sní dvě kila řípy na posezení a bude zdravý jako zelí, proč mu brát iluze. Ale proč vnucovat tohle zelené svinstvo všem?
Všimli jste si, co vám nosí prakticky ve všech restauracích na stůl? Objednáte si roštěnou s hranolky a co se stane? Přinesou vám plátek masa, pár kousků hranolek a to celé se tísní na talíři vedle zelí, řepy, rajčat, okurek a všelijakého jiného lupení, které ani nedokážu pojmenovat! Pomalu se ani nedostanete k tomu, co jste si vlastně objednali! Musíte přeorgoanizovat celý talíř nebo - což je úděsné - trochu té zeleniny sníst, abyste se dostali ke své večeři! Je to stejné, jako byste si v cukrárně objednali sachr dort a oni vám ho přinesli schovaný pod hemenexem! Je to totéž, jako byste si koupili knížku básní pana Kainara a prodavač vám ji zabalil do flanelového ručníku! Je to totéž, jako byste si koupili chalupu na Sázavě a dostali k tomu jeden temelínský jaderný blok. Jistě, můžete si užít hemenex, flanelový ručník i jaderný blok, ale proč? Objednali jste si to?
Vážení páni kuchaři českých restaurací! Nejsem králík! Nejsem vůl! Nechroupám! Nepřežvykuji! Když mi chcete přilepšit, dejte plnou porci masa a přidejte pomfritů. Když budu mít chuť na čerstvý jetel, objednám si ho.
Děsím se doby, kdy se bude do půlitru piva v poměru jedna ku jedné přidávat voda Mattoni, protože je zdravá.