Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePřípitek na zítřek
01. 08. 2003
9
0
2744
Autor
Vio
Přípitek na zítřek
V číši je výprodej mé žízně
čí šíje zvedá ruce vzhůru
ve výmluvném gestu
záklonu pro lok?
prolog k zákonu
o neopustitelnosti světa
emočně rozníceným žehem
rozptýlen na loučce za postelí
ptejte se zítra, kam popel poletí
dnes vítr fouká od pelesti
kolem vypitých dlaní
sťatých v pěsti
ve stopě stín
ztratil své místo
po vratkém půlkroku
na trase nedopitých úroků
Swedish_Nigg
14. 11. 2003Swedish_Nigg
13. 11. 2003Navždy_Tvůj
22. 09. 2003
Tak ono to není tak úplně nerýmované (ovšem ani opak neplatí) a čte se to moc krásně. Skryté slovní hříčky i zajímavé významy - je to fajn. *:)
Tox, ses vrátil z dovolené? ;-)
A díky... aspoň někdo ji ocenil ;-)
P.S. Rýmovaná není... báseň s občasným rýmem nepovažuju za rýmovanou báseň.
Hele, tady je někdo o mé dovolené informovaný až příliš ;-)
A co se rýmu týče asi bych s Tebou souhlasil. Jen bych dodal, že pokud se u "nerýmované" objeví rým, většinou ji tím zkazí, zde mě překvapilo, že se stal pravý opak :)
Tox, informovaný nejsem, ale spočítám si dvě a dvě... když kritizuješ moje básně z poslední doby jednu po druhé, znamená to, žes nebyl na netu... a kde teda? Na dovolené ;-)
Á, pán je, zdá se, matematik :) co taky jiného dělat v létě než si dovolovat, že ? :o))
(Přiznám se, že já osobně jdu v dedukcích často někdy tak daleko, že skutečnost se buď zcela ztratí v dálce, anebo o ní přímo hmatatelně zakopnu - a pak mě z toho týden bolí natlučená ústa :o)))
prolog k zákonu
o neopustitelnosti světa
emočně rozníceným žehem
rozptýlen na loučce za postelí
!!!!!!!!!! *
Litochowitz
01. 08. 2003Miroslawek
01. 08. 2003Miroslawek
01. 08. 2003
já ti nevím... má to pro mne moc poskakující rytmus... ještě se vrátím...
Tuším, že báseň byla napsána kvůli tomu..pro lok, prolog..též mívám podobné cuky..:-)
Marthine, když ono to není jediné zajímavé místo té básně... aspoň doufám ;-) A můžu Ti říct, že to spojení vzniklo později, než idea té básně ;-)